Vårföräldrar 2015 #4

Det här med barnstol att ha vid matbordet... L börjar bli rätt stadig nu, hon behöver bara lite stöd för att inte tippa och tycker det är skitkul att sitta. Börjar fundera på att köpa en stol att ha vid köksbordet, men vad börjar man med för sorts stol? Ni rutinerade föräldrar, hur har ni gjort? Kört på en tripp trapp eller liknande med någon sorts insats till en början eller börjat med en enkel från typ Ikea och sedan bytt upp er eller vad? Allt runt barn är ju en jäkla djungel. :p

Oh the joy att få sitta med vid bordet, den lyckan är svårslagen!
Vi har en sån stol som hängs i bordet, inga ben alltså. Grymt bra, smidig och praktisk!

Lätt att ta med, dessutom. :up:
 
Ni som ammar, hur funkar det nu när bebis har blivit större?

Lillfisen börjar bli lite otymplig att amma. Liggamma funkar fortfarande ganska bra men det är svårt att få till en bekväm sittställning när jag "sittammar". Dessutom har han blivit så himla bökig och varannan amning är en brottningsmatch. Känns som jag har gått en omgång med The Mauler varje natt ;).:up:

Jag tycker amningen bara blir bättre och bättre ju äldre de blir. Vide är inte vidare sprattlig av sig ännu iallafall.

Storasyster hade en period runt 7 månader då hon fick tänder och bet i bröstet. Gjorde satans ont, men tog bara bort bröstet varje gång och efter någon dag var problemet löst. Skulle det vara sprattelsprattel försöker jag bara amma där det är lugn och ro.
 
Inte en aning, någon ärvd variant. Det finns betydligt snyggare, om vi säger så.

Meeeen med tanke på att han ser ut så här rätt ofta så gör det inte så mycket ;)

image1.jpg
 
Nu är det mycket känslor. Glad, arg, upprymd, ilsken, sprallig- och allt på en gång. Hur många nya läten och tonlägen som helst hos lillfröken som tjuter och spritter så man blir alldeles matt :D.
 
Ni som ammar, hur funkar det nu när bebis har blivit större?

Lillfisen börjar bli lite otymplig att amma. Liggamma funkar fortfarande ganska bra men det är svårt att få till en bekväm sittställning när jag "sittammar". Dessutom har han blivit så himla bökig och varannan amning är en brottningsmatch. Känns som jag har gått en omgång med The Mauler varje natt ;).

I övrigt flyter det på bra. Bilen funkar bättre och bättre, vagnen likaså, även om han sällan sommar i den så roar han sig ganska bra själv i den. Dessutom funkar den perfekt som stol när vi ska äta :up:.

Han har lyckats somna runt 20-21 tiden i sängen nu några kvällar i rad och fortsatt sova gott efter att jag lämnat honom där. Det känns lite gött att ha bebisfri tid någon timma på kvällskvisten faktiskt.
Jag tror att H är ganska lugn av sig, i alla fall under amningen för den fungerar bra. När vi är hemma sitter jag oftast i sängen och har H på en amningskudde i mitt knä. Tippar upp amningskudden så han når bröstet.

Om jag vill ha en snabbare amning sätter jag mig i vanlig stol, men det kan bli lite tungt för arm och axel.

När det gäller träning så känner jag mig inte riktigt igång igen efter graviditet och förlossning, men siktar på att träna med på i höst. Vill bli starkare i framförallt rygg och axlar.
 
Ni som ammar, hur funkar det nu när bebis har blivit större?

Lillfisen börjar bli lite otymplig att amma. Liggamma funkar fortfarande ganska bra men det är svårt att få till en bekväm sittställning när jag "sittammar". Dessutom har han blivit så himla bökig och varannan amning är en brottningsmatch. Känns som jag har gått en omgång med The Mauler varje natt ;).

I övrigt flyter det på bra. Bilen funkar bättre och bättre, vagnen likaså, även om han sällan sommar i den så roar han sig ganska bra själv i den. Dessutom funkar den perfekt som stol när vi ska äta :up:.

Han har lyckats somna runt 20-21 tiden i sängen nu några kvällar i rad och fortsatt sova gott efter att jag lämnat honom där. Det känns lite gött att ha bebisfri tid någon timma på kvällskvisten faktiskt.

Jag tycker nog nästan tvärtom att det blivit lättare nu när han är större och framför allt längre. Jag behöver inte palla upp med hundra kuddar längre utan han når upp till bröstet när han "sitter" i knät på ett mycket bekvämare sätt.

kl

Här har sonen blivit som en liten klocka nattetid sen vi har kommit hem från sommarstugan, på både gott och ont. De senaste dagarna har han somnat kring 22-23, vaknat en gång vid 4-5, och sedan sovit till 8. Då tycker han att det är morgon och har inte minsta lust att sova längre. Jättebra eftersom jag vaknar utvilad, mindre bra eftersom det är uppenbart att han inte fått tillräckligt med sömn egentligen. Det är någon timme av sprudlande morgonhumör men sen är det gnäll gnäll gnäll men svår att söva. Får nog börja med morgonpromenad som rutin så att han somnar om eller något. Vi har försökt få honom att somna tidigare vid ca 20 men aldrig lyckats.
 
Är alla ni andra fit for fight eller finns det någon som inte känner sej riktigt återställd i kroppen än?

Jag känner mig återställd efter förlossningen, men är ju långt ifrån i samma form som innan. Det märker man när man går upp i branta uppförsbackar med vagnen :D Men idag köpte jag Olga Rönnbäcks bok så här ska tränas!
 
Jösses alltså... Skriv inte uppsats och få barn samtidigt. :D Men nu är det fan inte mycket kvar! Inlämning 17 augusti och det enda jag har kvar att jobba på är de rubriker som är markerade med *. De flesta av dessa är klara åtminstone till hälften, behöver väl ett par dagar till för att få ihop det hela. Handledaren är nöjd med vad jag gjort, så nu ska säcken bara sys ihop!

11794056_617767511698266_1761103617588947970_o.jpg
 
Well, eftersom det lilla undret redan har lyckats ta sig ur babynestet en gång och jag tycker att det börjar se lite trångt ut så tänkte jag att han får sova utan det under natten. Har nog inte riktigt insett hur pass väl det håller honom på plats, så att säga... Placerar honom längst upp i spjälsängen, väl uppdragen på sin lilla kudde. Allt frid och fröjd.
Vaknar sedan mitt i natten av ett illvrål. Hittar honom i framstupa sidoläge, på tvären och i fotändan av sängen. Ena strumpan ligger prydligt brevid huvudkudden, den andra ligger på golvet.
Wtf !?
Han måste ha farit runt som en liten propeller där i sängen...
 
Well, eftersom det lilla undret redan har lyckats ta sig ur babynestet en gång och jag tycker att det börjar se lite trångt ut så tänkte jag att han får sova utan det under natten. Har nog inte riktigt insett hur pass väl det håller honom på plats, så att säga... Placerar honom längst upp i spjälsängen, väl uppdragen på sin lilla kudde. Allt frid och fröjd.
Vaknar sedan mitt i natten av ett illvrål. Hittar honom i framstupa sidoläge, på tvären och i fotändan av sängen. Ena strumpan ligger prydligt brevid huvudkudden, den andra ligger på golvet.
Wtf !?
Han måste ha farit runt som en liten propeller där i sängen...

Se där ja. :D Min ligger betydligt mer stilla i sin spjälsäng än när hon sover med oss. I stora sängen har jag hittat henne bland annat med fötterna upp mot huvudändan, och vid ett annat tillfälle nerkrupen så hennes huvud var i höjd med min svank.
 
Ni som ammar, hur funkar det nu när bebis har blivit större?

Lillfisen börjar bli lite otymplig att amma. Liggamma funkar fortfarande ganska bra men det är svårt att få till en bekväm sittställning när jag "sittammar". Dessutom har han blivit så himla bökig och varannan amning är en brottningsmatch. Känns som jag har gått en omgång med The Mauler varje natt ;).

I övrigt flyter det på bra. Bilen funkar bättre och bättre, vagnen likaså, även om han sällan sommar i den så roar han sig ganska bra själv i den. Dessutom funkar den perfekt som stol när vi ska äta :up:.

Han har lyckats somna runt 20-21 tiden i sängen nu några kvällar i rad och fortsatt sova gott efter att jag lämnat honom där. Det känns lite gött att ha bebisfri tid någon timma på kvällskvisten faktiskt.

Det är lite otympligare nu när han är längre och tyngre. Jag trivdes aldrig med amningskudden jag köpte utan har föredragit att sitta i soffan och palla upp lite med andra kuddar. Oftast är han lugn vid amning, det är bara ibland som han får för sig att allt annat är mer intressant. Flaskmatningen däremot brukar vara lite... eh, vildare O_o
Däremot har han vissa tendenser till att bitas. Mindre kul, gör ont redan nu även om han är tandlös än så länge. Tror förresten att de första tänderna är på väg, ser ut som ljusa hårda partier på väg upp i mitten av underkäken och han försöker gnaga på det mesta som han kommer åt.
 
Se där ja. :D Min ligger betydligt mer stilla i sin spjälsäng än när hon sover med oss. I stora sängen har jag hittat henne bland annat med fötterna upp mot huvudändan, och vid ett annat tillfälle nerkrupen så hennes huvud var i höjd med min svank.

Men alltså... jag fattar inte hur f*n de förflyttar sig?
De kryper ju inte än..
När jag har honom i babygymmet så kravlar han noll och ingenstans, men utan babynestet i spjälsängen då jäklar slår han frivolter minsann...

:confused:
 
Ok, försök aldrig sätta in en bilbarnstol om man är trött eller hungrig....

Vet någon om det finns isofix till Maxi Cosi Moby xp?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 113
Senast: Twirro
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
445
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 074
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 048
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp