Vårföräldrar 2015 #4

Ni som ammar, hur funkar det nu när bebis har blivit större?

Lillfisen börjar bli lite otymplig att amma. Liggamma funkar fortfarande ganska bra men det är svårt att få till en bekväm sittställning när jag "sittammar". Dessutom har han blivit så himla bökig och varannan amning är en brottningsmatch. Känns som jag har gått en omgång med The Mauler varje natt ;).

I övrigt flyter det på bra. Bilen funkar bättre och bättre, vagnen likaså, även om han sällan sommar i den så roar han sig ganska bra själv i den. Dessutom funkar den perfekt som stol när vi ska äta :up:.

Han har lyckats somna runt 20-21 tiden i sängen nu några kvällar i rad och fortsatt sova gott efter att jag lämnat honom där. Det känns lite gött att ha bebisfri tid någon timma på kvällskvisten faktiskt.

A är 3,5 månad och tycker det funkar bra med amningen. Är hon för bökig avbryter jag och så får hon äta senare när hon är mer hungrig och äter mer fokuserat. Ammar liggande, sittande, stående, gående och i sjal :p
 
Haha bara för att jag tänkte att vad skönt att sonen inte krånglar vid amning som många verkar jag så har han såklart inte gjort annat än krånglat idag :p Verkar vara slut på att amma framför tv:n för unge herrn verkar tycka den är mer spännande än maten bitvis. Har varit mycket grymtande, sprattlande och drag i bröstvårta idag.. Men det har iaf fungerat när jag har tagit med honom in i sovrummet med noll saker som distraherar :)
 
Och jag som var så nöjd med att han somnat redan (!) 21:15 igår kväll. 06:19 tyckte den unge herrn att det var morgon... :meh:

Han sover en del om dagarna så han får nog ihop sin dygnssömn, men lite längre nattsömn vore ju trevligt..
 
Och jag som var så nöjd med att han somnat redan (!) 21:15 igår kväll. 06:19 tyckte den unge herrn att det var morgon... :meh:

Han sover en del om dagarna så han får nog ihop sin dygnssömn, men lite längre nattsömn vore ju trevligt..

Inget gott som inte för något ont med sig.

När maken var på utbildning så gick jag slaviskt och la mig samtidigt som L, då gjorde det inget att det blev tidiga morgnar emellanåt, men det är ju rätt skönt att ha lite tid på kvällen då ongen sover och man kan pyssla med något annat eller bara slappna av. De senaste veckorna har hon dock blivit rätt så regelbunden i sovtiderna, förutom någon enstaka morgon sover hon i regel åtminstone till åtta, ibland nio. Igår somnade hon strax före 22 och sover fortfarande. Jag kunde dock känna makens ångest när hon skulle äta vid fem i morse "Snälla somna om, snälla somna om...". :D
 
Inget gott som inte för något ont med sig.

När maken var på utbildning så gick jag slaviskt och la mig samtidigt som L, då gjorde det inget att det blev tidiga morgnar emellanåt, men det är ju rätt skönt att ha lite tid på kvällen då ongen sover och man kan pyssla med något annat eller bara slappna av. De senaste veckorna har hon dock blivit rätt så regelbunden i sovtiderna, förutom någon enstaka morgon sover hon i regel åtminstone till åtta, ibland nio. Igår somnade hon strax före 22 och sover fortfarande. Jag kunde dock känna makens ångest när hon skulle äta vid fem i morse "Snälla somna om, snälla somna om...". :D

Ja precis, de där timmarna på kvällen är ju rätt trevliga så man får väl välja vad man prioriterar helt enkelt ;)

Problemet här är väl egentligen inte att det blir tidigare morgnar i sig, utan att det är så uppenbart att han egentligen inte har fått tillräckligt med sömn. Han gäspar som en tok och är uppenbarligen trött men vill inte sova mer. Både när jag ligger bredvid honom i sängen, eller försöker liggamma så busar han järnet och är superglad istället :p Med gäspningar med jämna mellanrum.

Jag gav upp, gick upp och gjorde kaffe och piggnade till. Klockan 8 tokdäckade han i babygymmet och lär väl sova där ett tag. Hade han ju kunnat få göra för två timmar sen i sängen :p
 
Ja precis, de där timmarna på kvällen är ju rätt trevliga så man får väl välja vad man prioriterar helt enkelt ;)

Problemet här är väl egentligen inte att det blir tidigare morgnar i sig, utan att det är så uppenbart att han egentligen inte har fått tillräckligt med sömn. Han gäspar som en tok och är uppenbarligen trött men vill inte sova mer. Både när jag ligger bredvid honom i sängen, eller försöker liggamma så busar han järnet och är superglad istället :p Med gäspningar med jämna mellanrum.

Jag gav upp, gick upp och gjorde kaffe och piggnade till. Klockan 8 tokdäckade han i babygymmet och lär väl sova där ett tag. Hade han ju kunnat få göra för två timmar sen i sängen :p

Ah, det där känns igen från när L gör sina tidiga morgnar, resulterar alltid i en sjujäkla förmiddagslur.
 
E somnade runt halv 9 igår kväll, vakna kl 6 för mat, sen la jag tillbaka henne i sin säng och där somna hon om. Vakna sen kvart i 9 igen och har precis ätit :)
Storasyster sover än!
 
Nu är L anmäld till babysim. :D Med tanke på hur mycket hon gillar att bada tror jag det kommer bli en riktig hit!

Vi ska också gå på babysim, det börjar om två veckor ungefär. Tänker också att med tanke på beteendet i badbaljan kommer det nog bli en riktig hit :D
Även vi ska gå på babysim. Börjar med teoripass i mitten av augusti. Har fått en tid så att även maken kan vara med vilket känns jättekul!
 
Igår gick jag och hundarna 7 km med S. I barnvagn. Hon var vaken nästan hela rundan och låg och småsnackade utan ett enda sammanbrott :banana:
Så otroligt skönt att hon inte bara accepterar sjalen längre, utan kan tycka att vagnen också är ett okej transportmedel :)

Vad gör ni när ni får egentid? Jag skickade in mitt sommararbete i måndags och känner mig helt nollställd nu, vet inte riktigt vad jag ska göra när S sover.
 
Igår gick jag och hundarna 7 km med S. I barnvagn. Hon var vaken nästan hela rundan och låg och småsnackade utan ett enda sammanbrott :banana:
Så otroligt skönt att hon inte bara accepterar sjalen längre, utan kan tycka att vagnen också är ett okej transportmedel

Vad gör ni när ni får egentid? Jag skickade in mitt sommararbete i måndags och känner mig helt nollställd nu, vet inte riktigt vad jag ska göra när S sover.
Skriver i denna tråden :D! Haha, nä men brukar försöka fixa mat eller liknande, eller så njuter jag av en stunds lugn och ro. :)
 
Igår gick jag och hundarna 7 km med S. I barnvagn. Hon var vaken nästan hela rundan och låg och småsnackade utan ett enda sammanbrott :banana:
Så otroligt skönt att hon inte bara accepterar sjalen längre, utan kan tycka att vagnen också är ett okej transportmedel :)

Vad gör ni när ni får egentid? Jag skickade in mitt sommararbete i måndags och känner mig helt nollställd nu, vet inte riktigt vad jag ska göra när S sover.

( Funderade en stund på 'sommarbete' innan jag läste ordentligt :p )

Jag har plötsligt ett väldigt ordningplockat hem :D
Annars om han sover lite länge brukar jag gå ut och fixa lite i stallet eller mocka i hagen eller så. Dragit nytt staket har jag hunnit med tex.
Men, lika ofta tar jag igen mej och gör inget särskilt :angel:
 
Jag har städat onödigt mycket den här veckan, är pedant och brukar hålla ordning i vanliga fall, men det är inte vad jag vill göra. Skulle behöva skaffa mig någon ny hobby jag kan roa mig med när barn och hundar kommit till ro :)
Önskar jag kunde slappa lite när övriga familjemedlemmar gör det, men det ligger inte riktigt för mig.
 
Igår gick jag och hundarna 7 km med S. I barnvagn. Hon var vaken nästan hela rundan och låg och småsnackade utan ett enda sammanbrott :banana:
Så otroligt skönt att hon inte bara accepterar sjalen längre, utan kan tycka att vagnen också är ett okej transportmedel :)

Vad gör ni när ni får egentid? Jag skickade in mitt sommararbete i måndags och känner mig helt nollställd nu, vet inte riktigt vad jag ska göra när S sover.
L sover rätt korta stunder dagtid så antingen ligger vi bara bredvid eller passar på att äta eller plocka i den ständiga röran av skötväska/bärsele/skor/hundkoppel... Min riktiga egentid rider jag på;).
 
Vi ska också gå på babysim, det börjar om två veckor ungefär. Tänker också att med tanke på beteendet i badbaljan kommer det nog bli en riktig hit :D
Vi med och första gången är nästa fredag :)

Dessutom så köpte ju vi en ny bilbarnstol och det verkar som E gillar den. Var till min pappa idag med bilen och det tar ca 40 min och på hemvägen satt han och pratade med sig själv och tittade ut. Så himla glad att det verkar vara ett lyckat köp :):up:
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 097
Senast: Twirro
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
406
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 687
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 883
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp