Vårföräldrar 2019 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag är det Bf för mig. Har inga känningar alls och har inte haft heller. Ska till bm imorgon för undersökning och boka tid för igångsättning.

Här väl mer och mer börjat acceptera tanken att jag kan tvingas gå två veckor till.
Problemet är att jag har så otroligt tråkigt hemma. Har varit hemma två dagar hittills ensam och det är ju dötrist! Vad ska man göra? Det är ju inte direkt så man har massor med energi och kan hitta på saker. 😟
 
Vi var inne och gjorde PUK i morse. Visade sig att hon hade 305 i gulämne i blodet. Så nu ska vi in igen imorgon och kolla så det går åt rätt håll. Lilla snäckan :( Idag har hon fått ligga i indirekt solljus hela dagen och jag har försökt amma amma amma. Problemet är att jag inte får igång brösten än. Har fått mjölkstas (satan vad ont det gör) så vi måste komplettera med ersättning.

Sen har jag fått the-mother-of-all-foglossningar efter förlossningen. Känns så surt att den ska komma nuuu. Jag vill ju ut och gå med bebis och njuta. Har så ont att jag inte kan gå ordentligt, så jag kan inte bära bebis. Min nya stora oro är hur fasen jag ska klara allt när mannen går tillbaka till jobbet om jag har fortsatt såhär ont. Hur gör man?

Sen vill jag avsluta med att säga att trots allt ovanstående känns det mesta underbart ändå. Så mycket kärlek till bebis och mannen och vår fantastiska lilla familj.

Åh storebror hade också gulsot och låg på gränsen för solbehandling hela tiden. Vi fick vara kvar på BB i fem dygn och ta massor av blodprover tills de stuckit sönder varenda ven i händer, fötter och huvudet på honom :cry: Vi tillmatade också med ersättning i kopp då han var alldeles för slö och orkade inte amma men efter en vecka hade han piggat på sig och vänt i vikt så då kunde vi gå över till helamning igen.

Jag hade också jätteont i rygg och bäcken första dagarna efter förlossning denna gång. Kunde knappt gå i mataffären. Tror det började lätta efter en vecka typ. Igår blev lillebror två veckor och det känns såå bra i kroppen. Visst, magen är slapp och magmusklerna funkar fortfarande inte och jag är i mitt livs sämsta form men jämfört med att vara höggravid är det ett helt fantastiskt tillstånd jag befinner mig i just nu.
 
Idag är det Bf för mig. Har inga känningar alls och har inte haft heller. Ska till bm imorgon för undersökning och boka tid för igångsättning.

Här väl mer och mer börjat acceptera tanken att jag kan tvingas gå två veckor till.
Problemet är att jag har så otroligt tråkigt hemma. Har varit hemma två dagar hittills ensam och det är ju dötrist! Vad ska man göra? Det är ju inte direkt så man har massor med energi och kan hitta på saker. 😟

Jag passade på att gå till frisören. Hade också fotvård inbokad men fick ställa in eftersom bebis kom. Hade haft svårt att komma iväg nu så är glad att jag gjorde det. Nu får jag typ inget gjort så är glad att jag ägnade några timmar åt att städa köket ordentligt och baka knäckebröd, granola och annat. Jag brukade också ta korta promenader, simma och träffa nån vän på lunch.
 
Idag är det Bf för mig. Har inga känningar alls och har inte haft heller. Ska till bm imorgon för undersökning och boka tid för igångsättning.

Här väl mer och mer börjat acceptera tanken att jag kan tvingas gå två veckor till.
Problemet är att jag har så otroligt tråkigt hemma. Har varit hemma två dagar hittills ensam och det är ju dötrist! Vad ska man göra? Det är ju inte direkt så man har massor med energi och kan hitta på saker. 😟
Om du orkar - passa på att göra lite såna sällanprojekt som man vanligtvis skjuter upp/inte har tid med. Baka. Frisörbesök mm är ett bra förslag, sånt brukar vara svårt att ta sig iväg på med en spädis.

Passa på att njuta av varmt kaffe/annan dryck samt mat som kräver två händer :D mina bebisar har nästan utan undantag velat äta/vara i famnen när jag ska äta så det blir mycket sleva i sig med en hand-stilen...

Vila och sov i den mån du kan. Vet dock att det rådet kan kännas provocerande om man har sömnsvårigheter eller är obekväm/har ont i alla viloställningar.
 
Idag är det Bf för mig. Har inga känningar alls och har inte haft heller. Ska till bm imorgon för undersökning och boka tid för igångsättning.

Här väl mer och mer börjat acceptera tanken att jag kan tvingas gå två veckor till.
Problemet är att jag har så otroligt tråkigt hemma. Har varit hemma två dagar hittills ensam och det är ju dötrist! Vad ska man göra? Det är ju inte direkt så man har massor med energi och kan hitta på saker. 😟
Hör egentligen till fjolårets sommar/hösttråd men måste bara säga att jag hade så sjukt tråkigt dom sista veckorna (gick över 16 dagar) och jag låg mest och degade i soffan samt promenerade lite med hundarna men jag ångrar så att jag inte fyllde frysen med matlådor, bakat bröd osv för det var lite av en chock i början att man hade noll tid till matlagning. Lycka till :)
 
Idag är det Bf för mig. Har inga känningar alls och har inte haft heller. Ska till bm imorgon för undersökning och boka tid för igångsättning.

Här väl mer och mer börjat acceptera tanken att jag kan tvingas gå två veckor till.
Problemet är att jag har så otroligt tråkigt hemma. Har varit hemma två dagar hittills ensam och det är ju dötrist! Vad ska man göra? Det är ju inte direkt så man har massor med energi och kan hitta på saker. 😟
Jag tyckte också att det blev tråkigt att vänta, men hade turen att plötsligt må ganska bra och kunna gå igen de sista tre veckorna, så jag promenerade en hel del. Dessutom fyllde jag frysen med paj, lasagne, piroger, pannkakor, ratatouille och daal, vilket jag är sjukt tacksam för nu. Jag vet att det är drygt med andningsövningar och att förbereda sig inför förlossningen, men tack vare att jag gick tio dagar över tiden hann jag med lite sådant och läste i sista stund Föda utan rädsla.
 
Nej men NU får det faktiskt ta och dra igång för imorgon lär jag tydligen ringa till sjukhuset för att boka tid för kontroll/igångsättning som jag inte ens vill ha... Kontrollen har jag inget emot men jag orkar inte höra ett ord om någon igångsättning.

Jag har gått och gått idag men jag tror det enda som hände var att jag var nära att utveckla benhinneinflammation eller typ stressfrakturer i fötterna. Har rullat/gungat på pilatesboll i en evighet, och sovit. Har till och med tryckt på de där punkterna på händer och vid fotknölar som sägs dra igång värkar, men här är lugna gatan. :meh:
 
Jag tyckte också att det blev tråkigt att vänta, men hade turen att plötsligt må ganska bra och kunna gå igen de sista tre veckorna, så jag promenerade en hel del. Dessutom fyllde jag frysen med paj, lasagne, piroger, pannkakor, ratatouille och daal, vilket jag är sjukt tacksam för nu. Jag vet att det är drygt med andningsövningar och att förbereda sig inför förlossningen, men tack vare att jag gick tio dagar över tiden hann jag med lite sådant och läste i sista stund Föda utan rädsla.

+ @KarinStarfighter, @Ja88, @Poison-heart Tack för alla tips 😊

Jag har städat huset, tränat, promenerat och tvättat bilen idag 😉
Får ta tag i mat-biten imorgon och fylla frysen hemma.
Är ju pigg i kroppen hittills så det är jag väldigt tacksam över.
Jag längtar bara så otroligt mycket efter vår son nu och vill bara att det ska sätta igång 😍
 
Idag är det Bf för mig. Har inga känningar alls och har inte haft heller. Ska till bm imorgon för undersökning och boka tid för igångsättning.

Här väl mer och mer börjat acceptera tanken att jag kan tvingas gå två veckor till.
Problemet är att jag har så otroligt tråkigt hemma. Har varit hemma två dagar hittills ensam och det är ju dötrist! Vad ska man göra? Det är ju inte direkt så man har massor med energi och kan hitta på saker. 😟
Jag fortsatte logga in på jobbdatorn bara för att det skulle kännas som att jag gjorde något vettigt :D sen hade jag ju storasyster som såg till att hålla mig sysselsatt. Annars, Netflix eller böcker?
 
Skulle vara ledig i em för att ladda för förlossningsförberedande kurs ikväll. Men istället har jag tillbringat em och kväll i soffa, säng och på toaletten pga. Magsjuka med både diarré och kräkningar. Sån tur att jag jobbade hemifrån så jag var hemma när det började. Har inte fått behålla varken mat eller vätska sen imorse. Har en del kramper i magen som jag antar beror på magsjukan. Bebis har rört sig massor hela dagen då den verkar må bra. Funderar på hur länge jag bör vänta innan jag ringer sjukvården. Hade ni kontakat redan efter 12 timmar? Lite orolig för uttorkning men än så länge är det nog ingen fara. Brukar inte alls bli så här dålig vid magsjuka :(
 
Skulle vara ledig i em för att ladda för förlossningsförberedande kurs ikväll. Men istället har jag tillbringat em och kväll i soffa, säng och på toaletten pga. Magsjuka med både diarré och kräkningar. Sån tur att jag jobbade hemifrån så jag var hemma när det började. Har inte fått behålla varken mat eller vätska sen imorse. Har en del kramper i magen som jag antar beror på magsjukan. Bebis har rört sig massor hela dagen då den verkar må bra. Funderar på hur länge jag bör vänta innan jag ringer sjukvården. Hade ni kontakat redan efter 12 timmar? Lite orolig för uttorkning men än så länge är det nog ingen fara. Brukar inte alls bli så här dålig vid magsjuka :(

Hade jag varit riktigt orolig hade jag ringt bara för att bli lugnad :heart Har ingen erfarenhet tyvärr men hoppas att det är snabbt övergående!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 687
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 784
Senast: BusBarro
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 948
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 672
Senast: YaHilweh
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp