Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det suger. Hade hoppats på att få åka in på torsdag men dom hade inga tider alls. Helt sjukt då risken för infektioner bör öka enormt. Eller så anser dom väl att det redan legat där 3 veckor så vad gör ett tag till..
ursäkta min bitterhet.
I mina ögon har du all rätt att vara bitter :heart.

Är en på babysimmet som fått flera missfall/MA, bland annat i vecka 13-14. Vet inte hur de kom på det eller om de chansade, men hon fick ta blodförtunnande (bland annat) vid senaste försöket (IVF) då man misstänkte proppar i moderkakan tidigare och att liten då dött av syrebrist.
 
I mina ögon har du all rätt att vara bitter :heart.

Är en på babysimmet som fått flera missfall/MA, bland annat i vecka 13-14. Vet inte hur de kom på det eller om de chansade, men hon fick ta blodförtunnande (bland annat) vid senaste försöket (IVF) då man misstänkte proppar i moderkakan tidigare och att liten då dött av syrebrist.
Det har jag faktiskt läst flera som fått testa just pga misstanken om blodproppar.. det kan ju isåfall ses på obduktion som jag förstår det. Vore skönt med någon typ utav plan om vi nu någon gång vågar försöka igen.
 
Nu har jag också blivit sjukskriven :( Känner mig så ambivalent kring det hela. Läkaren ville egentligen sjukskriva mig på heltid året ut, men efter lite förhandling kom vi fram till att jag får jobba på 25% och att vi tar det några veckor i taget.

Jag vet att det är rätt beslut, men det känns så sjukt jobbigt. Känns paradoxalt att det ska kännas så tufft att blå sjukskriven, men jag gissar att det kommer bli bättre framöver.
 
Tror vi kommer få utredning. Men jag litar inte direkt på vården här, dom missade ju obduktionen förra gången så jag har inga höga förhoppningar..
Enligt bm som gjorde ultraljudet så sa hon att vi ska få hjälp, men hur vet jag inte.
Känner mest att jag aldrig vill bli gravid igen just nu. Detta var för mycket.
Allt såg normalt ut förutom att liten var alldeles stilla och utan hjärtrörelser. Alltså samma händelseförlopp som senast. Nu hade det dock hänt tidigare, hon trodde runt vecka 13-14.

Jag hatar min kropp och om det inte vore för dottern hade jag funderat på att lägga ner livet helt.

Jag beklagar verkligen :cry::heart
 
Vi funderar också på Ella! Det är nr 1 på min lista, medan maken och dottern röstar på Idun. Jag är inte lika förtjust i Idun... Det är så svårt med namn!
Förra graviditeten var både jag och sambo helt säkra på att det var en tjej. Det kunde liksom inte bli något annat. Vi hade bestämt oss för namnet Ilse men sen när det kom ut en Frank föll det namnet bort och nu känns det inte alls lika aktuellt. Jag gillar namnet Signe också men min sambo har tydligen haft en katt med det namnet så därför gick inte det.
 
Namn känns svinsvårt, vi hade massa flicknamn, men dem kommer vi inte ha någon nytta av och pojknamn är ju hur svårt som helst - vi kommer knappt på ett enda fint, åtminstone inget vi kan enas om!
 
Namn känns svinsvårt, vi hade massa flicknamn, men dem kommer vi inte ha någon nytta av och pojknamn är ju hur svårt som helst - vi kommer knappt på ett enda fint, åtminstone inget vi kan enas om!
Du kan lämna flicknamnen till oss, så kan ni få vårt enda förslag på pojknamn :D
 
Haha, deal! Men ett??? Det är verkligen så svårt, alltså? Inte bara för oss?

Vet ju inte än vad set är för sort på liten i magen (just nu känns det tveksamt att det ens är en liten i magen :cautious:) men håller helt med om att tjejnamn känns jättelätt att få ihop en lång lista tänkbara namn av, medans killnamn är svårt att komma på ens ett :p
 
Efter mycket velande har jag bokat in en tid för ett privat UL i början av december :o Orkar inte gå och vara orolig fram till RUL, så det kändes som en bra ide. Så, nu är det "bara" två veckor kvar till nästa UL, men det känns som en evighet :nailbiting:
 
Igår kväll fick jag äntligen känna några små men ändå tydliga puffar! V 20 fortfarande. Känns som att jag befunnit mig i vecka 20 en hel evighet eftersom vi blev tillbakaflyttade hela 5 dagar vid RUL...

Tyckte att de kändes även utanpå och försökte få sambon att känna men då började såklart sonen härja omkring och det krävs ju lite tystnad och stillhet såhär i början så han får nog vänta lite till.
 
Haha, deal! Men ett??? Det är verkligen så svårt, alltså? Inte bara för oss?
Haha ja, kanske två. Min lillasyster vägrade tro på att det var så svårt att komma på pojknamn, så jag bad henne komma på några då. Det kunde hon inte :D men det är klart att det finns fina namn, problemet tycker jag ofta är att de är upptagna av någon annan redan...
 
Vi har inte ett enda bra namn. Storasystrarna heter Emilia, Maja, Mira och Ida. Men jag tycker tjejnamn ar lattare, der finns manga fina tjejnamn men pojknamn ar svarare. Just nu vill syskonen ha en Leo(n) for en pojke och Jasmin till en tjej. Problemet med Jasmin ar uttalet, Leon tycker jag kanns for "hart"
 
Jag har under eftermiddagen/kvällen känt som en stickande smärta över större delen av magen, från där revbenen slutar till en bit under naveln. Smärtan har även till och från kommit på höger sida av ryggen, både ländryggen och uppe vid skulderbladet.
Smärtan vid magen har varit och är fortfarande konstant, inget som går i vågor eller så. Ryggsmärtan känner jag när jag ligger ner.

Har någon upplevt något liknande? Eller har ni någon gissning om vad det kan vara?

Jag blir ju orolig... Samtidigt så har den lille varit väldigt aktiv på insidan, så det känns ändå betryggande.

Är idag i v. 22+4.
 
Jag har under eftermiddagen/kvällen känt som en stickande smärta över större delen av magen, från där revbenen slutar till en bit under naveln. Smärtan har även till och från kommit på höger sida av ryggen, både ländryggen och uppe vid skulderbladet.
Smärtan vid magen har varit och är fortfarande konstant, inget som går i vågor eller så. Ryggsmärtan känner jag när jag ligger ner.

Har någon upplevt något liknande? Eller har ni någon gissning om vad det kan vara?

Jag blir ju orolig... Samtidigt så har den lille varit väldigt aktiv på insidan, så det känns ändå betryggande.

Är idag i v. 22+4.
Hur mår du idag?

Har inte specifikt upplevt det du beskriver men hade ont på alla möjliga ställen under förra graviditeten. Dels kunde sammandragningarna mola lite i livmodermuskulaturen, sen har ju livmodern dels en ligamentapparat men är också omgiven av bindväv/fascia vilket gör att det blir alla möjliga konstiga drag när den växer. Hormonella förändringar kan också påverka lederna (precis som vid foglossning) på flera ställen i kroppen och kanske orsaka smärta hos en del. Livmodern kommer ju också allt mer att pressa på andra organ som får flytta på sig och i sin tur kan kännas en del.

När magen började bli stor fick jag en del bristningar och det kändes som stickningar och nästan kliade och sved lite i huden och yttre muskulaturen på buken. Halsbränna kan ju också svida en del men det kanske inte är den typen av smärta du känner.

Tror inte alls du behöver oroa dig men om det inte blivit bättre och du fortfarande är orolig kan det väl vara bra att kolla med vården :)
 
Hur mår du idag?

Har inte specifikt upplevt det du beskriver men hade ont på alla möjliga ställen under förra graviditeten. Dels kunde sammandragningarna mola lite i livmodermuskulaturen, sen har ju livmodern dels en ligamentapparat men är också omgiven av bindväv/fascia vilket gör att det blir alla möjliga konstiga drag när den växer. Hormonella förändringar kan också påverka lederna (precis som vid foglossning) på flera ställen i kroppen och kanske orsaka smärta hos en del. Livmodern kommer ju också allt mer att pressa på andra organ som får flytta på sig och i sin tur kan kännas en del.

När magen började bli stor fick jag en del bristningar och det kändes som stickningar och nästan kliade och sved lite i huden och yttre muskulaturen på buken. Halsbränna kan ju också svida en del men det kanske inte är den typen av smärta du känner.

Tror inte alls du behöver oroa dig men om det inte blivit bättre och du fortfarande är orolig kan det väl vara bra att kolla med vården :)

Tack för ditt svar :heart

Idag känns det bra igen, så jag antar att det bara var något normalt. Som allt annat, haha.
Men det känns tryggt att höra att det är normalt att ha lite olika diffusa smärtor till och från, utan att något behöver vara fel.

Nu när det är första gången som gravid tycker jag det är så lätt att bli orolig när saker sticker ut från det normala liksom. Jag har i alla fall ingen aning om vad som är normalt och inte.

Återigen, tack för svaret!
 
Jag instämmer i att alla möjliga varianter av ont (+ åtskilliga andra mer och mindre udda kroppsliga fenomen :D) förefaller höra till det normala under graviditet. Men har man stora besvär eller är orolig över något ska man såklart rådfråga vården, får jag väl slänga in som brasklapp. :)

Har för egen del varit och köpt gravidjacka på HM idag så nu får magen växa fritt och ändå hålla sig varm. Det var nog i sista stund för min vinterjacka har börjat klämma ganska obehagligt över magen.
 
Tack för ditt svar :heart

Idag känns det bra igen, så jag antar att det bara var något normalt. Som allt annat, haha.
Men det känns tryggt att höra att det är normalt att ha lite olika diffusa smärtor till och från, utan att något behöver vara fel.

Nu när det är första gången som gravid tycker jag det är så lätt att bli orolig när saker sticker ut från det normala liksom. Jag har i alla fall ingen aning om vad som är normalt och inte.

Återigen, tack för svaret!
Jag vet precis... Har haft ont på höger sida magen längst ner vid bäckenet typ och varit lite nojig att det var blindtarmsinflammation på gång. Gick med det ett par veckor och det var verkligen som att jag hade en ond böld inne i buken. Sen nu är det spårlöst borta. Var säkert förstoppning bara... Man kan bli tokig av alla märkliga symptom och krämpor under en graviditet...
 
Jag har fått problem med massa sammandragningar..:crazy: trodde först det var lugnt, men ringde BM och fick komma på akutbesök imorse, vilket resulterade i ett läkarbesök inbokat och fått brasklapp om att stressa ned. Inte lätt då jag har ett fysiskt aktivt jobb där stressen är svår att kontrollera/värja sig från :banghead: Känner mig uppgiven, vill inte sjukskriva mig.. borde inte vara svårt att tagga ned kanske, men jag är en sån där person som trivs att köra i hundranitti, annars kan det vara liksom. Någon annan som har sammandragningar tidigt? Är i v. 19, 20 imorgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 602
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 753
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
44 183
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 185
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp