Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nä!!!! Jag finner inga ord...:( Får ni nån utredning?
Beklagar så oerhört :heart.
Men vad är det du säger :cry: fy fan. Beklagar så mycket. :heart nog måste ni få någon utredning nu?

Tror vi kommer få utredning. Men jag litar inte direkt på vården här, dom missade ju obduktionen förra gången så jag har inga höga förhoppningar..
Enligt bm som gjorde ultraljudet så sa hon att vi ska få hjälp, men hur vet jag inte.
Känner mest att jag aldrig vill bli gravid igen just nu. Detta var för mycket.
Allt såg normalt ut förutom att liten var alldeles stilla och utan hjärtrörelser. Alltså samma händelseförlopp som senast. Nu hade det dock hänt tidigare, hon trodde runt vecka 13-14.

Jag hatar min kropp och om det inte vore för dottern hade jag funderat på att lägga ner livet helt.
 
Tror vi kommer få utredning. Men jag litar inte direkt på vården här, dom missade ju obduktionen förra gången så jag har inga höga förhoppningar..
Enligt bm som gjorde ultraljudet så sa hon att vi ska få hjälp, men hur vet jag inte.
Känner mest att jag aldrig vill bli gravid igen just nu. Detta var för mycket.
Allt såg normalt ut förutom att liten var alldeles stilla och utan hjärtrörelser. Alltså samma händelseförlopp som senast. Nu hade det dock hänt tidigare, hon trodde runt vecka 13-14.

Jag hatar min kropp och om det inte vore för dottern hade jag funderat på att lägga ner livet helt.
Känner så med er och kan förstå att tanken på ytterligare graviditeter känns avlägsen nu. Kram :heartcry: känner en som fick flera sena missfall innan hon lyckats få några levande barn. Nu har hon två barn och har stått på blodförtunnande hela graviditeterna då man härlett hennes missfall till proppar i moderkakan. När sånt här händer så sent är det ju något mer än bara otur, de måste ju följa upp er ordentligt.
 
Tror vi kommer få utredning. Men jag litar inte direkt på vården här, dom missade ju obduktionen förra gången så jag har inga höga förhoppningar..
Enligt bm som gjorde ultraljudet så sa hon att vi ska få hjälp, men hur vet jag inte.
Känner mest att jag aldrig vill bli gravid igen just nu. Detta var för mycket.
Allt såg normalt ut förutom att liten var alldeles stilla och utan hjärtrörelser. Alltså samma händelseförlopp som senast. Nu hade det dock hänt tidigare, hon trodde runt vecka 13-14.

Jag hatar min kropp och om det inte vore för dottern hade jag funderat på att lägga ner livet helt.
Jag beklagar så innerligt!! Fy så sorgligt :cry::heart Stor kram!
 
Tror vi kommer få utredning. Men jag litar inte direkt på vården här, dom missade ju obduktionen förra gången så jag har inga höga förhoppningar..
Enligt bm som gjorde ultraljudet så sa hon att vi ska få hjälp, men hur vet jag inte.
Känner mest att jag aldrig vill bli gravid igen just nu. Detta var för mycket.
Allt såg normalt ut förutom att liten var alldeles stilla och utan hjärtrörelser. Alltså samma händelseförlopp som senast. Nu hade det dock hänt tidigare, hon trodde runt vecka 13-14.

Jag hatar min kropp och om det inte vore för dottern hade jag funderat på att lägga ner livet helt.

Nej fy vad hemskt för er :cry::heart Kram :heart
 
Tror vi kommer få utredning. Men jag litar inte direkt på vården här, dom missade ju obduktionen förra gången så jag har inga höga förhoppningar..
Enligt bm som gjorde ultraljudet så sa hon att vi ska få hjälp, men hur vet jag inte.
Känner mest att jag aldrig vill bli gravid igen just nu. Detta var för mycket.
Allt såg normalt ut förutom att liten var alldeles stilla och utan hjärtrörelser. Alltså samma händelseförlopp som senast. Nu hade det dock hänt tidigare, hon trodde runt vecka 13-14.

Jag hatar min kropp och om det inte vore för dottern hade jag funderat på att lägga ner livet helt.
Näe inte igen!! Finns inga ord att beskriva detta. Jag hoppas du får en ordentlig utredning. Kramar :heart
 
Tror vi kommer få utredning. Men jag litar inte direkt på vården här, dom missade ju obduktionen förra gången så jag har inga höga förhoppningar..
Enligt bm som gjorde ultraljudet så sa hon att vi ska få hjälp, men hur vet jag inte.
Känner mest att jag aldrig vill bli gravid igen just nu. Detta var för mycket.
Allt såg normalt ut förutom att liten var alldeles stilla och utan hjärtrörelser. Alltså samma händelseförlopp som senast. Nu hade det dock hänt tidigare, hon trodde runt vecka 13-14.

Jag hatar min kropp och om det inte vore för dottern hade jag funderat på att lägga ner livet helt.

Beklagar innerligt, så ledsamt. :cry: Jag hoppas ni får stöd i detta och en ordentlig utredning.:heart
 
Tror vi kommer få utredning. Men jag litar inte direkt på vården här, dom missade ju obduktionen förra gången så jag har inga höga förhoppningar..
Enligt bm som gjorde ultraljudet så sa hon att vi ska få hjälp, men hur vet jag inte.
Känner mest att jag aldrig vill bli gravid igen just nu. Detta var för mycket.
Allt såg normalt ut förutom att liten var alldeles stilla och utan hjärtrörelser. Alltså samma händelseförlopp som senast. Nu hade det dock hänt tidigare, hon trodde runt vecka 13-14.

Jag hatar min kropp och om det inte vore för dottern hade jag funderat på att lägga ner livet helt.

Åh nej, beklagar! Så himla hemskt :cry: Ta hand om dig :heart
 
Tack snälla ni för alla hjärtan och kramar.
Jag hoppas att jag tar mig igenom detta också och att vi kan få svar den här gången.

Just nu är jag en bitter människa som önskar att detta hände någon som förtjänar det istället, vad nu det ska göra för gott. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det går bra för er andra framöver :heart

Min kropp är just nu min största fiende men jag hoppas att det går över. Vill bara att detta ska vara över nu.
Känns surt att ha gått igenom alla dessa veckor IGEN med alla symtom, nya bristningar osv i onödan.

Tack än en gång. Ni är så gulliga!
 
Tack snälla ni för alla hjärtan och kramar.
Jag hoppas att jag tar mig igenom detta också och att vi kan få svar den här gången.

Just nu är jag en bitter människa som önskar att detta hände någon som förtjänar det istället, vad nu det ska göra för gott. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det går bra för er andra framöver :heart

Min kropp är just nu min största fiende men jag hoppas att det går över. Vill bara att detta ska vara över nu.
Känns surt att ha gått igenom alla dessa veckor IGEN med alla symtom, nya bristningar osv i onödan.

Tack än en gång. Ni är så gulliga!
Men nej! Jag beklagar :(
 
Med tanke på vad lilleknodd skrev igår känns det ju inte toppen att skriva det här inlägget... 💔

Men vi var i alla fall på ultraljud igår och allt såg bra ut. Det sprattlades runt som sjutton. Jag har tydligen moderkakan i övre bakvägg så jag antar att jag är världens okänsligaste i att känna sparkar. Eller är världens osäkraste på att veta vad jag känner. Nu börjar jag dock känna lite mer tydligt någon gång per dygn, något som faktiskt känns lite för starkt för att kännas vettigt att vara inbillning.

Det var en liten gosse där inne. Typiskt (:p) för jag har en liten lista med tjejnamn där alla känns bra men noll killnamn. Det känns som att tjejnamn ofta är mer "neutrala" i att de ofta passar både stora och små. Hos pojknamn känns det ofta som att de passar antingen småkillar eller vuxna karlar tycker jag. Supersvårt!

Jag köpte en gravidjacka på H&M också, så magen slipper frysa i vinter. Nu börjar det definitivt synas en liten kula. Ser ut som en genomsnittlig medelålders man om magen, speciellt i jobbskjortan som är rutig. :p
 
Med tanke på vad lilleknodd skrev igår känns det ju inte toppen att skriva det här inlägget... 💔

Men vi var i alla fall på ultraljud igår och allt såg bra ut. Det sprattlades runt som sjutton. Jag har tydligen moderkakan i övre bakvägg så jag antar att jag är världens okänsligaste i att känna sparkar. Eller är världens osäkraste på att veta vad jag känner. Nu börjar jag dock känna lite mer tydligt någon gång per dygn, något som faktiskt känns lite för starkt för att kännas vettigt att vara inbillning.

Det var en liten gosse där inne. Typiskt (:p) för jag har en liten lista med tjejnamn där alla känns bra men noll killnamn. Det känns som att tjejnamn ofta är mer "neutrala" i att de ofta passar både stora och små. Hos pojknamn känns det ofta som att de passar antingen småkillar eller vuxna karlar tycker jag. Supersvårt!

Jag köpte en gravidjacka på H&M också, så magen slipper frysa i vinter. Nu börjar det definitivt synas en liten kula. Ser ut som en genomsnittlig medelålders man om magen, speciellt i jobbskjortan som är rutig. :p
Tvärtom med namnen för våran del, killarnas har gått lätt att komma på och vi har fler på lager. Tjejnamn som vi gillar är svårare men jag tror vi har en kandidat nu iallafall :p

Jag får nog också se mig om efter gravidjacka, hittade du någon bra på HM? :)
 
Tvärtom med namnen för våran del, killarnas har gått lätt att komma på och vi har fler på lager. Tjejnamn som vi gillar är svårare men jag tror vi har en kandidat nu iallafall :p

Jag får nog också se mig om efter gravidjacka, hittade du någon bra på HM? :)

Men hur kan det vara så olika! :D Begriper mig inte alls på det här med killnamn. Och min man har så konstiga förslag, haha! Men vi får väl hoppas att vi ska kunna enas tillslut. :p

Ja jag hittade en grön parkas! Jag tyckte den kostade lite mycket, 699 kr, men jag tycker mycket om den. Jag tycker den hade skönt material och stora rymliga fickor. :) Kanske inte varmaste jackan i världen men duger nog gott till största delen av vintern. Blir det -30 får jag väl överväga att gå i ide istället. :grin:
 
Men hur kan det vara så olika! :D Begriper mig inte alls på det här med killnamn. Och min man har så konstiga förslag, haha! Men vi får väl hoppas att vi ska kunna enas tillslut. :p

Ja jag hittade en grön parkas! Jag tyckte den kostade lite mycket, 699 kr, men jag tycker mycket om den. Jag tycker den hade skönt material och stora rymliga fickor. :) Kanske inte varmaste jackan i världen men duger nog gott till största delen av vintern. Blir det -30 får jag väl överväga att gå i ide istället. :grin:
Jag är helt med dig, killnamn är så svåra tycker jag /vi! Tur vi får en till tjej, så har vi iaf några namn att välja på :D
 
Men hur kan det vara så olika! :D Begriper mig inte alls på det här med killnamn. Och min man har så konstiga förslag, haha! Men vi får väl hoppas att vi ska kunna enas tillslut. :p

Ja jag hittade en grön parkas! Jag tyckte den kostade lite mycket, 699 kr, men jag tycker mycket om den. Jag tycker den hade skönt material och stora rymliga fickor. :) Kanske inte varmaste jackan i världen men duger nog gott till största delen av vintern. Blir det -30 får jag väl överväga att gå i ide istället. :grin:

Håller också med om att pojknamn är jättesvårt! Inte blir det bättre av att sambon har två bröder, 7 manliga kusiner och 4 syskonbarn som alla är pojkar. Finns liksom inte så mycket kvar att välja på. 😝Just nu går bebis under arbetsnamn ”Frank” men vi får se vad som kommer ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 284
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 620
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
42 701
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 018
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp