Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var till läkaren idag och det konstaterades att litens hjärta slutat slå i vecka 13, så en vecka efter förra ultraljudet. Fanns ingen tid på mottagningen förrän på måndag så jag ska behöva gå med detta en vecka till innan det är överstökat. Jippie...
Verkade inte som att det direkt fanns något intresse för utredning heller. Eller måste jag prata med någon annan för det? Någon som vet vart man vänder sig?
 
Håller också med om att pojknamn är jättesvårt! Inte blir det bättre av att sambon har två bröder, 7 manliga kusiner och 4 syskonbarn som alla är pojkar. Finns liksom inte så mycket kvar att välja på. 😝Just nu går bebis under arbetsnamn ”Frank” men vi får se vad som kommer ut.

Min son heter Frank :heart så jag röstar för det :bump:

Vi har också svårt med namn denna gång. Killnamn har jag ingen aning om. Tjejnamn lutar åt Ella. Väldigt jazzigt ihop med Frank och också ganska enkelt. Dock hade två kollegor tillika svägerskor en riktig familjefejd om just Ella när de båda var gravida samtidigt och den ena påstod att den andra stulit ”hennes” namn... Ingen av döttrarna fick till slut heta Ella.

Jag umgås inte regelbundet med någon av dem men vi har lite kontakt och det skulle vara liiite jobbigt att oberörd presentera ”Ella” om det blir en tös. :angel:
 
Var till läkaren idag och det konstaterades att litens hjärta slutat slå i vecka 13, så en vecka efter förra ultraljudet. Fanns ingen tid på mottagningen förrän på måndag så jag ska behöva gå med detta en vecka till innan det är överstökat. Jippie...
Verkade inte som att det direkt fanns något intresse för utredning heller. Eller måste jag prata med någon annan för det? Någon som vet vart man vänder sig?

Vet inte vart man kan vända sig men det känns ju verkligen som att en utredning är på sin plats när ni har drabbats av två relativt sena missfall... Även om de inte kan påvisa någon orsak vill man ju att de kollat vad de kan om man vågar försöka fler gånger.


Usch vad jag tycker vården är dålig på att fånga upp kvinnor när sådant här händer... Det är samma med förlossningsskador som verkar mer regel än undantag att de missas och man tvingas skicka egenremisser och söka hjälp otaliga gånger och verkligen stå på sig när man är i en extremt utsatt position...
 
Min son heter Frank :heart så jag röstar för det :bump:

Vi har också svårt med namn denna gång. Killnamn har jag ingen aning om. Tjejnamn lutar åt Ella. Väldigt jazzigt ihop med Frank och också ganska enkelt. Dock hade två kollegor tillika svägerskor en riktig familjefejd om just Ella när de båda var gravida samtidigt och den ena påstod att den andra stulit ”hennes” namn... Ingen av döttrarna fick till slut heta Ella.

Jag umgås inte regelbundet med någon av dem men vi har lite kontakt och det skulle vara liiite jobbigt att oberörd presentera ”Ella” om det blir en tös. :angel:

Jag tycker också det är svårt att veta när ett namn är ”paxat”. Syskonen, Syskonbarnens namn, nära vänners namn och deras barns namn vill man ju inte ta, men en kusin till sambon som jag aldrig träffat trots att vi varit tillsammans i över sex år? Tycker inte det är taget faktiskt. Till slut finns ju inget att välja på!
 
Var till läkaren idag och det konstaterades att litens hjärta slutat slå i vecka 13, så en vecka efter förra ultraljudet. Fanns ingen tid på mottagningen förrän på måndag så jag ska behöva gå med detta en vecka till innan det är överstökat. Jippie...
Verkade inte som att det direkt fanns något intresse för utredning heller. Eller måste jag prata med någon annan för det? Någon som vet vart man vänder sig?

☹️😢
Min vän som var med om liknande ville de först utreda efter 3:e. Just nu håller vi tummarna för att denna 3:e graviditet håller i sig för henne.
Mycket stöd eller förståelse verkar inte finnas innan ☹️
 
Var till läkaren idag och det konstaterades att litens hjärta slutat slå i vecka 13, så en vecka efter förra ultraljudet. Fanns ingen tid på mottagningen förrän på måndag så jag ska behöva gå med detta en vecka till innan det är överstökat. Jippie...
Verkade inte som att det direkt fanns något intresse för utredning heller. Eller måste jag prata med någon annan för det? Någon som vet vart man vänder sig?
De kanske kan säga vart du ska vända dig för utredning i alla fall. Känns ju verkligen som det måste vara nåt mer än slumpen när det är två sena på rad :(.
Får du nåt stöd från vården i det hela, med samtal eller nåt?
 
Just det, vill tipsa om en jättebra fb-grupp för alla som vill amma eller är ambivalenta och vill lära sig mer eller ha någonstans att vända sig för frågor och stöd. "Amningshjälpens slutna grupp". Där svarar både kreti och pleti men även hjälpmammor från amningshjälpen (vilka man även kan kontakta per telefon om det krisar med amningen).

Jag trodde inför första barnet att det där var såå naturligt och enkelt och det är väl bara att lägga barnet till bröstet så bara funkar det sen men sanningen är att amning kan vara jättesvårt, jobbigt, ångestladdat m.m. och när man släpps ut från BB är det bara BVC man har att vända sig till och de är allt som oftast helt värdelösa på att stötta ammande mammor.

Det är absolut värt att gå med redan innan bebis kommer för att vara lite förberedd och kanske kunna be om hjälp redan på BB om man har någon fundering.
 
Jag tycker också det är svårt att veta när ett namn är ”paxat”. Syskonen, Syskonbarnens namn, nära vänners namn och deras barns namn vill man ju inte ta, men en kusin till sambon som jag aldrig träffat trots att vi varit tillsammans i över sex år? Tycker inte det är taget faktiskt. Till slut finns ju inget att välja på!
Två av våra barn heter som några av sambons kusiner. Han har över 30 kusiner :D så det vore ju väldigt krångligt om alla de namnen var '"tagna". Jag har på 9 år inte träffat någon av de som har samma namn heller.
 
Ok. Tack för svar! Jag har haft två sena MA. Liten död i v 17 och nu i vecka 14. Upptäckt i vecka 18 och 17. Får prata med dom på måndag..
Jag vet inte hur läkarna resonerar men jag tycker ju iaf att det inte ska krävas tre missfall när det handlar om så sena. Det vore ju helt fruktansvärt att tvinga er att riskera att genomgå samma sak ännu en gång utan någon utredning eller hjälp. :cry:Vågar man ens försöka igen då tänker jag. Hoppas verkligen ni kan få bra hjälp!
 
Min son heter Frank :heart så jag röstar för det :bump:

Vi har också svårt med namn denna gång. Killnamn har jag ingen aning om. Tjejnamn lutar åt Ella. Väldigt jazzigt ihop med Frank och också ganska enkelt. Dock hade två kollegor tillika svägerskor en riktig familjefejd om just Ella när de båda var gravida samtidigt och den ena påstod att den andra stulit ”hennes” namn... Ingen av döttrarna fick till slut heta Ella.

Jag umgås inte regelbundet med någon av dem men vi har lite kontakt och det skulle vara liiite jobbigt att oberörd presentera ”Ella” om det blir en tös. :angel:
Vi funderar också på Ella! Det är nr 1 på min lista, medan maken och dottern röstar på Idun. Jag är inte lika förtjust i Idun... Det är så svårt med namn!
 
@lilleknodd2 jag hoppas verkligen att du får bra hjälp av vården och en ordentlig utredning, det vore ju horribelt om ni skulle behöva gå igenom samma sak en gång till. Jag förstår att det kanske inte är så lätt, men om du eller din partner orkar så försök vara på den ordentligt på måndag!
 
Min son heter Frank :heart så jag röstar för det :bump:

Vi har också svårt med namn denna gång. Killnamn har jag ingen aning om. Tjejnamn lutar åt Ella. Väldigt jazzigt ihop med Frank och också ganska enkelt. Dock hade två kollegor tillika svägerskor en riktig familjefejd om just Ella när de båda var gravida samtidigt och den ena påstod att den andra stulit ”hennes” namn... Ingen av döttrarna fick till slut heta Ella.

Jag umgås inte regelbundet med någon av dem men vi har lite kontakt och det skulle vara liiite jobbigt att oberörd presentera ”Ella” om det blir en tös. :angel:

Svårt det där med risken att hamna i diskussion/dispyt kring "paxade" namn. Jag och mannen har både ett killnamn och ett tjejnamn (nu två dock, blir svårt att välja om det blir en tjej :D) bestämde sen låååångt tillbaka, har inte berätta om namnen till någon (till svärmors besvikelse..) pga risken att någon närstående "tar" namnet och man då hamnar i ett sådant dilemma.. nu är alla tre namnen relativt ovanliga, så risken känns liten, men man vill inte riskera något :angel: får se om vi vågar yppa namnet när vi vet kön!
 
Var till läkaren idag och det konstaterades att litens hjärta slutat slå i vecka 13, så en vecka efter förra ultraljudet. Fanns ingen tid på mottagningen förrän på måndag så jag ska behöva gå med detta en vecka till innan det är överstökat. Jippie...
Verkade inte som att det direkt fanns något intresse för utredning heller. Eller måste jag prata med någon annan för det? Någon som vet vart man vänder sig?

Men åh vad fruktansvärt att behöva fortsätta bära det så pass länge till :cry: jävla skitsjukvård! Försök stå på dig om utredning! :heart
 
De kanske kan säga vart du ska vända dig för utredning i alla fall. Känns ju verkligen som det måste vara nåt mer än slumpen när det är två sena på rad :(.
Får du nåt stöd från vården i det hela, med samtal eller nåt?
Vi får samtalshjälp om det behövs. Än så länge tror jag att det är lugnt. Jag har en fantastisk svägerska som jag kan stöta och blöta med. Jag behöver mest få repetera hur fel allt detta är och hon lyssnar, håller med, kramar om och frågar vettiga frågor.
Tror det hjälper mer än en främmande människa, jag har svårt att prata känslor med folk jag inte har förtroende för.
Jag är säker på att det är annat än slumpen. Detta var en gång för mycket och just nu HATAR jag sjukhuset för att dom struntade i obduktionen i mars.

Jag vet inte hur läkarna resonerar men jag tycker ju iaf att det inte ska krävas tre missfall när det handlar om så sena. Det vore ju helt fruktansvärt att tvinga er att riskera att genomgå samma sak ännu en gång utan någon utredning eller hjälp. :cry:Vågar man ens försöka igen då tänker jag. Hoppas verkligen ni kan få bra hjälp!
Jag kommer inte våga försöka igen utan en utredning och ett svar på varför det hänt. Att riskera att det händer en gång till kommer jag inte utsätta mig själv för, då hoppar jag över.. hur gärna jag än vill ha fler barn så är den här smärtan för stor. Så jag hoppas att dom tar detta på allvar.
Jag skulle kunna ta 10 tidiga missfall hellre än det här. Jag önskar ingen tidiga missfall heller, men det här är så extremt knäckande.
@lilleknodd2 jag hoppas verkligen att du får bra hjälp av vården och en ordentlig utredning, det vore ju horribelt om ni skulle behöva gå igenom samma sak en gång till. Jag förstår att det kanske inte är så lätt, men om du eller din partner orkar så försök vara på den ordentligt på måndag!
Vi ska försöka. Nu börjar jag gråta när jag pratar om det men jag hoppas att det lugnat sig tills på måndag och att jag kan vara mest arg på situationen, då borde jag kunna prata för mig. Sambon är även ett stöd, så gott han kan. Han är dock lite för snäll för att våga kräva saker.
Min svärfar är dock läkare och hans fru sjuksköterska (båda jobbar med barn) - så om inte annat hoppas jag att dom kanske kan hjälpa oss med vart vi kan ta vägen om vi inte får det bemötandet vi hoppas på..

Jag är extremt glad över tjejen på två år vi har här hemma. För henne är allt som det brukar, och det hjälper. Jag har släppt alla regler om att sova i egen säng för henne, vi behöver henne överallt just nu. Älskade unge.
 
Men åh vad fruktansvärt att behöva fortsätta bära det så pass länge till :cry: jävla skitsjukvård! Försök stå på dig om utredning! :heart
Ja det suger. Hade hoppats på att få åka in på torsdag men dom hade inga tider alls. Helt sjukt då risken för infektioner bör öka enormt. Eller så anser dom väl att det redan legat där 3 veckor så vad gör ett tag till..
ursäkta min bitterhet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 339
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 621
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
42 733
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 019
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp