Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har uska-blåsa, vaknar ibland och är kissnödig men somnar ofta om pga så trött och orkar inte :o

Sen blir det någon nap mitt på dagen med hunden också, både hon och jag tycker att gå hem på gravidpenning är det bästa som har hänt :D

Heja @Flixon med bebis! Hoppas det är på gång :heart
 
Blä, jag känner igen mig i den där stressen över att vara superproduktiv alla mot kund fakturerade timmar, även om jag ju inte jobbar så nu. Om du har svårt att hitta ett sätt att få det att funka (för det är ganska orimligt, om än aldrig så begripligt, att du ska behöva känna dig stressad över det) kanske att gå hem tidigare än tänkt ändå är klokt?

Ja, jag kanske får bita i det sura äpplet och inse att jag inte är superwoman :(

Och håller med det ni andra skriver, både om att ingen sagt något om sömnbrist, och att alla amninbsBH-ar är gjorda för dem som har små bröst, vars bröst inte har växt, eller de som har både stora kupor och stor omkrets...

Heja @Flixon !
 
Åh vad spännande @Flixon, hoppas det snart blir bebis!

Nädå, bebis ligger kvar högt och rörligt, såklart. :meh: BM hade inget att säga om det, mer än att vi ska ringa förlossningen och åka direkt om vattnet skulle gå. Får hoppas att det inte blir så utan att bebis snällt ligger på plats tills nästa torsdag. Bara att vänta och hoppas dessa sista dagar flyger förbi.
 
Hmm var just på toa och när jag skulle spola låg något gulbrunt snorlobbe-aktigt i toaletten och skvalpade... Slempropp kanske? Haha har bildgooglat lite och nu ångrar jag att jag spolade ner den så att jag inte kan jämföra :rofl:

Förra förlossningen märkte jag aldrig av någon slempropp så den måste ha gått utan att jag märkte det eller typ lösts upp.
 
Inga kraftigare värkar än, rörelse provocerar fram enstaka rejälare värkar men sen tar det liksom stopp :meh: får väl glädjas åt att vi lär hinna se skidskyttet i alla fall!
 
Hur tänker ni med minskade fosterrörelser? Min har varit betydligt mer stilla de tre senaste dagarna än vad jag är van vid. Igår krävdes det att vi buffade ganska hårt innan vi fick svar. Annars har hon rört sig mycket varje dag. Både sparkar och tryck utåt. Varit fixerad sen nån vecka tillbaka.

Idag tror jag inte jag känt av henne alls. Försökte nyss med glass och kallvatten, men inget. Möjligtvis lite fladder, men ingen rörelse.

Känner mig nojig och lite fånig. Åkte ju in till förlossningen i januari för att hon rörde sig mindre, och då var det inget. Nu är jag i v 34.
 
Hur tänker ni med minskade fosterrörelser? Min har varit betydligt mer stilla de tre senaste dagarna än vad jag är van vid. Igår krävdes det att vi buffade ganska hårt innan vi fick svar. Annars har hon rört sig mycket varje dag. Både sparkar och tryck utåt. Varit fixerad sen nån vecka tillbaka.

Idag tror jag inte jag känt av henne alls. Försökte nyss med glass och kallvatten, men inget. Möjligtvis lite fladder, men ingen rörelse.

Känner mig nojig och lite fånig. Åkte ju in till förlossningen i januari för att hon rörde sig mindre, och då var det inget. Nu är jag i v 34.
Jag tänker att det alltid är bäst att åka in. Förmodligen är det inget och oftast har bebis bara lagt sig så att den sparkar mot ryggen etc. men kanske främst för din egen skull :)

De blir absolut inte irriterade för att man åker in i "onödan" om allt skulle vara bra, tvärtom.
 
Hur tänker ni med minskade fosterrörelser? Min har varit betydligt mer stilla de tre senaste dagarna än vad jag är van vid. Igår krävdes det att vi buffade ganska hårt innan vi fick svar. Annars har hon rört sig mycket varje dag. Både sparkar och tryck utåt. Varit fixerad sen nån vecka tillbaka.

Idag tror jag inte jag känt av henne alls. Försökte nyss med glass och kallvatten, men inget. Möjligtvis lite fladder, men ingen rörelse.

Känner mig nojig och lite fånig. Åkte ju in till förlossningen i januari för att hon rörde sig mindre, och då var det inget. Nu är jag i v 34.
Håller med @Elin_B, det är alltid bättre att åka in och kolla en sån sak för säkerhets skull. Om inte annat så för att kunna känna sig lugnad själv :)
 
Hur tänker ni med minskade fosterrörelser? Min har varit betydligt mer stilla de tre senaste dagarna än vad jag är van vid. Igår krävdes det att vi buffade ganska hårt innan vi fick svar. Annars har hon rört sig mycket varje dag. Både sparkar och tryck utåt. Varit fixerad sen nån vecka tillbaka.

Idag tror jag inte jag känt av henne alls. Försökte nyss med glass och kallvatten, men inget. Möjligtvis lite fladder, men ingen rörelse.

Känner mig nojig och lite fånig. Åkte ju in till förlossningen i januari för att hon rörde sig mindre, och då var det inget. Nu är jag i v 34.
Jag hade hellre kollat en gång i onödan, men jag vet hur svårt det kan vara att bedöma när det är läge att göra det. Ring och prata med förlossningen, vet jag (de lär ju säga att du ska åka in, för de kan ju inte göra en sådan bedömning per telefon).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
13 14 15
Svar
299
· Visningar
21 499
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 717
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
413
· Visningar
44 087
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 151
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp