Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från BM, något hände igår i alla fall för jag var ett par cm öppen iaf, och tappen var väldigt mjuk :) gjorde en hinnsvepning också, så när jag kom hem gick nog det sista av slemproppen. Lite oklara värkar nu, får se om det stannar vid det eller om det drar igång på riktigt senare.

Om inget hänt innan fredag så har jag tid för kontroll inför ev igångsättning då, det känns skönt att veta!

Skönt att det ändå händer något! Nu är det nära :)
 
10 dagar över bf. Var hos bm idag. Min ordinarie var sjuk. Denna gjorde inget utöver att mäta mage /blodtryck och boka tid till igångsättning.
Jag var för trött och förvirrad för att fråga efter mer.
Hur ser rutinerna ut hos er? De få jag känner som gått över har de kontrollerat om de har börjat öppna sig och gjort hinnsvepning på innan igångsättning.

Är rejält trött på att vänta och blir lite nervös av att se måttet på magen hoppa en hel kurva upp på 10 dagar, till trots för att hon spände måttbandet sp det tryckte in magen (vilket ordinarie bm inte gör) och jag sa att jag var orolig för mängden fostervätska. Känner bebis utifrån mycket tydligare nu.

Kändes inte alls bra ☹️
 
Hemma från BM, något hände igår i alla fall för jag var ett par cm öppen iaf, och tappen var väldigt mjuk :) gjorde en hinnsvepning också, så när jag kom hem gick nog det sista av slemproppen. Lite oklara värkar nu, får se om det stannar vid det eller om det drar igång på riktigt senare.

Om inget hänt innan fredag så har jag tid för kontroll inför ev igångsättning då, det känns skönt att veta!
Hoppas hoppas! :up: är det nån särskild orsak till att du ska kontrolleras och ev sättas igång redan på fredag? Här får man snällt vänta till 42+0 om det inte är nåt väldigt speciellt (för bara några år sen var mitt landsting ett av få som kunde vänta ända till 43+0 i värsta fall :crazy:).
 
Hoppas hoppas! :up: är det nån särskild orsak till att du ska kontrolleras och ev sättas igång redan på fredag? Här får man snällt vänta till 42+0 om det inte är nåt väldigt speciellt (för bara några år sen var mitt landsting ett av få som kunde vänta ända till 43+0 i värsta fall :crazy:).
Det är pga foglossningen, så tyckte inte bm att jag ska behöva gå hela två veckor över. Hon är underbar :love:
 
10 dagar över bf. Var hos bm idag. Min ordinarie var sjuk. Denna gjorde inget utöver att mäta mage /blodtryck och boka tid till igångsättning.
Jag var för trött och förvirrad för att fråga efter mer.
Hur ser rutinerna ut hos er? De få jag känner som gått över har de kontrollerat om de har börjat öppna sig och gjort hinnsvepning på innan igångsättning.

Är rejält trött på att vänta och blir lite nervös av att se måttet på magen hoppa en hel kurva upp på 10 dagar, till trots för att hon spände måttbandet sp det tryckte in magen (vilket ordinarie bm inte gör) och jag sa att jag var orolig för mängden fostervätska. Känner bebis utifrån mycket tydligare nu.

Kändes inte alls bra ☹
Vad jag kan minnas från förra gången blev jag kontrollerad och hinnsvept på sista kontrollen innan dottern föddes. Däremot sa nuvarande bm att hinnsvepning är något man som patient måste be om, eftersom det inte finns några garantier att det funkar. Dvs de erbjuder det inte på rutin. Utan hinnsvepningen hade jag inte blivit gynundersökt heller.

Hoppas det sätter igång för dig snart ❤️
 
Mm, nu har jag haft några skitnätter på rad igen och går som i en dimma :cool: Så träligt!


10 dagar över bf. Var hos bm idag. Min ordinarie var sjuk. Denna gjorde inget utöver att mäta mage /blodtryck och boka tid till igångsättning.
Jag var för trött och förvirrad för att fråga efter mer.
Hur ser rutinerna ut hos er? De få jag känner som gått över har de kontrollerat om de har börjat öppna sig och gjort hinnsvepning på innan igångsättning.

Är rejält trött på att vänta och blir lite nervös av att se måttet på magen hoppa en hel kurva upp på 10 dagar, till trots för att hon spände måttbandet sp det tryckte in magen (vilket ordinarie bm inte gör) och jag sa att jag var orolig för mängden fostervätska. Känner bebis utifrån mycket tydligare nu.

Kändes inte alls bra ☹
Här är det som hos dig, om man går över så har man en vanlig kontroll på MVC i v 41+ och då bokas det en tid till spec-mvc tills man är i v 42+0 för ytterligare kontroller/igångsättning. Hinnsvepning erbjuds inte överallt. Förstår att det måste vara oerhört frustrerande och drygt att gå över så länge!
 
Örk... Börjar dagen med att kräkas på morgonen.

Varit vaken och mått dåligt sedan klockan 2 inatt och vet inte om illamåendet beror på magsjuka, graviditeten eller sömnbristen typ... Fick ställa in morgonens kunder och evt även morgondagens. Hade verkligen behövt få in pengarna inför ledigheten men men :(

Förra gången började jag kräkas något dygn innan förlossningen satte igång men jag hoppas denna tänker stanna inne ett tag till!

V.37 imorn.
 
Örk... Börjar dagen med att kräkas på morgonen.

Varit vaken och mått dåligt sedan klockan 2 inatt och vet inte om illamåendet beror på magsjuka, graviditeten eller sömnbristen typ... Fick ställa in morgonens kunder och evt även morgondagens. Hade verkligen behövt få in pengarna inför ledigheten men men :(

Förra gången började jag kräkas något dygn innan förlossningen satte igång men jag hoppas denna tänker stanna inne ett tag till!

V.37 imorn.
Usch, krya på dej!
 
Örk... Börjar dagen med att kräkas på morgonen.

Varit vaken och mått dåligt sedan klockan 2 inatt och vet inte om illamåendet beror på magsjuka, graviditeten eller sömnbristen typ... Fick ställa in morgonens kunder och evt även morgondagens. Hade verkligen behövt få in pengarna inför ledigheten men men :(

Förra gången började jag kräkas något dygn innan förlossningen satte igång men jag hoppas denna tänker stanna inne ett tag till!

V.37 imorn.
Usch och fy, krya på dig!
 
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
3 - Anemone, 33 år, 2a barnet
11 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
5 - megin, 31 år, 2a barnet
11 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
1? - Safir, 31 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
15 - unicornia, 32 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
18 - Undeniable, 29år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet
27 - _zvea_, 33 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
5 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
7 - Winifred, 30 år, 1a barnet
7 - Turbofling, 34 år, 5te barnet
19 - Nejlica 27år, 1a barnet
26 - naemi, 1a barnet
27 - Skrottiskrott, 30 år, 1a barnet

Födda;

Mars
2 KarinStarfighter, pojke, 3115 gram, 51 cm
 
Örk... Börjar dagen med att kräkas på morgonen.

Varit vaken och mått dåligt sedan klockan 2 inatt och vet inte om illamåendet beror på magsjuka, graviditeten eller sömnbristen typ... Fick ställa in morgonens kunder och evt även morgondagens. Hade verkligen behövt få in pengarna inför ledigheten men men :(

Förra gången började jag kräkas något dygn innan förlossningen satte igång men jag hoppas denna tänker stanna inne ett tag till!

V.37 imorn.
Urk, hoppas det inte är magsjuka och att du mår bättre snart!
 
Igår kväll lyckades le bébé komma åt nerver i mitt underliv med en helt ny kraft och det gjorde så ont att det blixtrade framför ögonen på mig. Jag blev lätt panikslagen och tänker att det ändå inte kan vara i närheten av förlossningssmärta. Min omedelbara reaktion var att spänna mig, men sen försökte jag passa på att öva profylaxandning, vilket verkligen inte var lätt när jag redan var så spänd - intressant att se vad smärta gör med mig.
 
Är fortfarande nojig över bebis läge... Nu sparkar den för fullt (tror jag) och allt är vid eller under naveln. Sonen kände jag tydligt på ena sidan livmodern med rumpan upp vid revbenen men denna verkar ligga mer mot min ryggrad. Kanske boxas den men isåfall är den sjuuukt stark. :wtf:
 
Är fortfarande nojig över bebis läge... Nu sparkar den för fullt (tror jag) och allt är vid eller under naveln. Sonen kände jag tydligt på ena sidan livmodern med rumpan upp vid revbenen men denna verkar ligga mer mot min ryggrad. Kanske boxas den men isåfall är den sjuuukt stark. :wtf:
Samma här! I natt flyttade han dessutom på sig igen och plötsligt har jag något misstänkt stort misstänkt högt upp. Från att ha legat stadigt med huvudet ned och ryggen på min ena sida sticker det nu ut något enormt mitt på den andra sidan...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 255
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 610
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
399
· Visningar
42 669
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 007
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp