Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack för svar :) Hon tyckte att jag skulle åka in, men att jag inte behövde stressa. Jag sa att jag kände mig fånig, men det tyckte hon inte jag skulle. Så jag åker om nån timma när mannen slutar jobbet.
Det låter klokt. Förmodligen vaknar bebis till och börjar leva rövare lagom till att ni kliver in genom dörrarna men sånt är livet ;)
 
Tack för svar :) Hon tyckte att jag skulle åka in, men att jag inte behövde stressa. Jag sa att jag kände mig fånig, men det tyckte hon inte jag skulle. Så jag åker om nån timma när mannen slutar jobbet.

Kom faktiskt precis hem efter att också ha varit och kollat upp fosterrörelser, kom på på förmiddagen att jag inte känt bebis ordentligt sen igår mitt på dagen någon gång och när jag la mig för att känna mig för ordentligt kände jag precis som du bara fladder under ca 2 timmar.

Började skriva ett inlägg här om vad mina med-preggos trodde om saken men kom väl på ganska snart att jag själv tycker att det är bättre att vara "besvärlig" och kolla en gång för mycket

Sjukt gulliga barnmorskor som tog emot mig, och när dom la på mätaren för hjärtljud på magen sparkade ongen rätt ut så det syntes ordentligt och mätaren gled iväg :rofl:

Allt såg fint ut och BM som jag pratade med sa att det var helt ok att höra av sig igen redan idag eller vilken dag som helst om jag skulle bli orolig eller osäker på att allt står rätt till. Fick även behålla ctg-banden, "Så kan du ta med dom till förlossningen om du kommer ihåg". Recycle :D

Tycker du gör helt rätt som åker in och kollar :)
 
Tack för svar :) Hon tyckte att jag skulle åka in, men att jag inte behövde stressa. Jag sa att jag kände mig fånig, men det tyckte hon inte jag skulle. Så jag åker om nån timma när mannen slutar jobbet.
Helt rätt att åka in och kolla. :) allra oftast är ju allt bra men man ska ju ta det på allvar varje gång. Tror verkligen inte att någon BM tycker det är fånigt.
 
Angående fosterrörelser tycker jag det är jättesvårt att avgöra när man ska ringa eller ej. Min har flera lugna dagar åt gången då jag bara känner lite grann, för att sen sparka ordentligt en eller ett par dagar. Det har varit så hela tiden men jag hinner ändå bli orolig varje gång 🙄
 
Angående fosterrörelser tycker jag det är jättesvårt att avgöra när man ska ringa eller ej. Min har flera lugna dagar åt gången då jag bara känner lite grann, för att sen sparka ordentligt en eller ett par dagar. Det har varit så hela tiden men jag hinner ändå bli orolig varje gång 🙄
Samma för mig, men rörelserna tycks hänga tätt samman med hur mina dagar ser ut och stressiga, väldigt aktiva dagar har jag ibland känt rätt lite, för att nästa ha ett tredje världskrig i magen. Varje gång jag övervägt att ringa förlossningen har det dock hunnit bli liv och rörelse igen, men fy för att vara så på helspänn och försöka hålla koll - jag vet inte alltid när jag helt enkelt varit för upptagen för att lägga rörelserna på minnet och när det kanske inte vförekommit några!
 
Man är ju nojig över allt när man är gravid. Nu skulle jag behöva börja med min pollenallergi medicin.
Jag sökte på janusinfo och fick följande information.

"Det finns betryggande erfarenhet av behandling med loratadin och desloratadin under graviditet. Inget tyder på att substanserna skulle vara fosterskadande. Vid återkommande besvär eller behov av längre tids användning, ska dock läkare kontaktas."

Då kan det inte vara någon fara väl?
 
Man är ju nojig över allt när man är gravid. Nu skulle jag behöva börja med min pollenallergi medicin.
Jag sökte på janusinfo och fick följande information.

"Det finns betryggande erfarenhet av behandling med loratadin och desloratadin under graviditet. Inget tyder på att substanserna skulle vara fosterskadande. Vid återkommande besvär eller behov av längre tids användning, ska dock läkare kontaktas."

Då kan det inte vara någon fara väl?
Jag tror inte det är någon fara, det är ju många som är allergiska och äter allergimedicin under pollensäsongen men det kan ju vara betryggande för dig att få klartecken från din läkare :) Det finns ju många sorters antihistaminer också. Dessutom kan du passa på att höra om de är ok att fortsätta ta under amning.
 
Inga värkar inatt, bara en hostig treåring som ville diskutera hur får stavas, vid 3-tiden... O_o (med L, tydligen?). Tid hos BM kl 10.30, får se vad hon säger då (eller om det drar igång igen tills dess!).
 
Inga värkar inatt, bara en hostig treåring som ville diskutera hur får stavas, vid 3-tiden... O_o (med L, tydligen?). Tid hos BM kl 10.30, får se vad hon säger då (eller om det drar igång igen tills dess!).
Kreativ och ambitiös unge du har! Fål? :D

Drygt att det inte kom igång och lycka till hos BM!
 
Hemma från BM, något hände igår i alla fall för jag var ett par cm öppen iaf, och tappen var väldigt mjuk :) gjorde en hinnsvepning också, så när jag kom hem gick nog det sista av slemproppen. Lite oklara värkar nu, får se om det stannar vid det eller om det drar igång på riktigt senare.

Om inget hänt innan fredag så har jag tid för kontroll inför ev igångsättning då, det känns skönt att veta!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 551
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 643
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
19 20 21
Svar
401
· Visningar
43 054
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 081
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp