Bukefalos 28 år!

Vårföräldrar 2024

Man behöver kräkas ur sig det ibland. Det är verkligen gränslöst hur det verkar vara okej att kommentera kroppen när man är gravid.

Så tacksam att mina kollegor bara har frågat hur jag mår och låtit bli att kommentera. Har fått höra från släktingar att jag "börjar bli trind" och det är fan inte roligt..
Mina kollegor har inte sagt ett enda ord som skulle kunna uppröra eller tolkas tokigt. :heart
Kommentarerna jag nämnde ovan var från familj…
 
Visst behöver dom inte? Jag förstår verkligen inte varför det skulle vara okej eller ens roligt att diskutera en sån sak, och var vill man säga med det? Är du orolig över min mage eller gör du dig bara lustig? Tröttsamt. Min man trodde det var lite skojsigt ”oss kvinnor emellan”-snack, men jag tycker ju verkligen inte att det är skojigt alls eller något jag har bjudit in till.

Det tråkiga är att jag har mått ganska dåligt sen dess, osäker och ångest, det drog igång många tankar.

Ursäkta att jag kräks ur mig detta, vi kan prata om något mer positivt och roligare faktiskt.
Klart man ska gnälla här! Alla förstår ju dessutom hur det är!
Fördelen med att jag arbetar med icke uppmärksamma ingenjörer är ju att de märker noll och intet vilket är rätt skönt.
 
Hjälpte inte ett dugg med bältet.. Fick mer ont när jag gick och hade det på.
Nej, jag får väl vänta på sjukgymnasten och se vad hon kan göra.
 
Fy fan. Det gör så ont i ryggen att det enda jag kan göra är att ligga still på vänster sida. "Rör på dig" är standardtipset, men hur sjutton då? Det känns som ryggen ska gå av om jag tar en aldrig så liten och långsam promenad.. Sitta på kontorsstol är inte kul, stå kan jag inte göra längre perioder heller.
Jag har begärt semester från påsk ungefär. Så får jag vila en månad innan bf.
 
Jag har begärt semester från påsk ungefär. Så får jag vila en månad innan bf.
Bra beslut! Jag blir avundsjuk; hade gärna haft en månads semester innan tvåan kommer men då får dottern inte gå på fsk. Och det blir ingen vila om jag ska ta hand om en energisk tvååring hela dagarna 😅.
 
Bra beslut! Jag blir avundsjuk; hade gärna haft en månads semester innan tvåan kommer men då får dottern inte gå på fsk. Och det blir ingen vila om jag ska ta hand om en energisk tvååring hela dagarna 😅.
Får väl se om det går igenom, halva arbetsgruppen försvinner samtidigt ungefär om jag går i mars. Fast å andra sidan gör jag inte mycket nytta så de klarar sig nog.
 
Får väl se om det går igenom, halva arbetsgruppen försvinner samtidigt ungefär om jag går i mars. Fast å andra sidan gör jag inte mycket nytta så de klarar sig nog.
Jag tror de flesta är beredda på att höggravida inte gör så många knop så på många arbetsplatser är det nog lite skitsamma exakt när man går. Såg i nån annan tråd att du har väldigt lite att göra på jobbet också så då bör de väl vara flexibla?

—-

Jag har varit hos läkare och tagit prover för min gravidklåda och så har jag fått allergimedicin att testa. Känner mig trött och sliten och att det frestar på att vara gravid, jobba heltid på nytt jobb och dessutom vara förälder åt en 2-åring som känner sina känslor till max just nu.
 
Jo förmodligen kvittar det lika för arbetsgivaren när jag går hem. Men det känns inte bra att lämna allt jobb till en enda person.. Det blir dessutom precis när det drar igång som mest med både fältarbetet och det administrativa. Och nån vikarie har inte anställts än..
Inte mitt problem, jag vet, men det känns elakt mot den stackaren som är kvar och får dra hela lasset.
 
Och jag är provanställd, den går ut 7 dagar innan BF :D

Svårt att låta bli att stressa kring detta, men jag försöker tänka positivt ändå.
 
Jo förmodligen kvittar det lika för arbetsgivaren när jag går hem. Men det känns inte bra att lämna allt jobb till en enda person.. Det blir dessutom precis när det drar igång som mest med både fältarbetet och det administrativa. Och nån vikarie har inte anställts än..
Inte mitt problem, jag vet, men det känns elakt mot den stackaren som är kvar och får dra hela lasset.
Det ÄR jobbets problem.
Jag är chef för två team och notifierade min chef om läget innan jul. Ännu finns ingen plan för hur det ska lösas.
Jag har sagt till i tid och tänker inte ha dåligt samvete!
 
Det ÄR jobbets problem.
Jag är chef för två team och notifierade min chef om läget innan jul. Ännu finns ingen plan för hur det ska lösas.
Jag har sagt till i tid och tänker inte ha dåligt samvete!
Ja jag vet. Men jag får dåligt samvete att det drabbar en kollega som kommer få göra allt jobb själv.
 
Det är ju precis det arbetsgivarna utnyttjar.

Så klart man ska vara schysst mot jobbet. Men det finns ju gränser och arbetsgivarens behöver ju ofta bara ta sitt ansvar och lösa det.
Närmsta chefens lösning är att "det löser sig" och la ut en annons för vikariat nu. Lite sent om vi ska hinna lära upp någon kan jag tycka.
 
Suck, eländet bara fortsätter. Får som värmevallningar, blir yr och ibland kräks jag av det. Barnmorskans lösning är att äta lite och ofta (trots att jag inte ser något samband med mat och att det händer) och äta tabletter mot halsbränna.
Jag är tveksam men jag testar. Fick en läkartid på måndag för att diskutera vidare.

Kan inte jobba, det bara går runt i huvudet. Fick skjuts till jobbet idag och halvvägs tid fick vi stanna så jag kunde kräkas. Åkte hem igen efter det och sjukskrev mig. Mår pyton :yuck:
 
Suck, eländet bara fortsätter. Får som värmevallningar, blir yr och ibland kräks jag av det. Barnmorskans lösning är att äta lite och ofta (trots att jag inte ser något samband med mat och att det händer) och äta tabletter mot halsbränna.
Jag är tveksam men jag testar. Fick en läkartid på måndag för att diskutera vidare.

Kan inte jobba, det bara går runt i huvudet. Fick skjuts till jobbet idag och halvvägs tid fick vi stanna så jag kunde kräkas. Åkte hem igen efter det och sjukskrev mig. Mår pyton :yuck:
Stackare, så jobbigt du har det! Jag tycker omeprazol hjälper bäst mot halsbränna/äckelkänsla.
 
Stackare, så jobbigt du har det! Jag tycker omeprazol hjälper bäst mot halsbränna/äckelkänsla.
Det har inte varit lätt direkt.. jag tänker att förhoppningvis får vi ett lätt barn, så som han krånglat hittills. Eller så är detta bara uppvärmningen 😅

Omeprazol tyckte inte damen på apoteket var lämpligt som gravid. Samarin har hjälpt bra hittills mot just halsbränna.
 
Det har inte varit lätt direkt.. jag tänker att förhoppningvis får vi ett lätt barn, så som han krånglat hittills. Eller så är detta bara uppvärmningen 😅

Omeprazol tyckte inte damen på apoteket var lämpligt som gravid. Samarin har hjälpt bra hittills mot just halsbränna.
Jaså? Sa hon varför? Vet att det är vanligt bland gravida att knapra det regelbundet, och jag gjorde det i min förra graviditet också. Skönt att samarin funkar :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 583
Senast: Eurydome
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
27 526
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
522
· Visningar
13 951
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
472
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp