Vårföräldrar 2024

Läser på Försäkringskassan att man inte får sjukskrivning för ryggont vid graviditet. Bara att bita ihop och hoppas det löser sig..
För att ge lite hopp hade jag ont i ryggen i början av min graviditet, men det försvann runt mitten av graviditeten eller kanske till och med lite tidigare. Nu i v33 känner jag inte av nåt ryggont alls i alla fall! Så det behöver inte bli värre trots större mage! 😃
 
För att ge lite hopp hade jag ont i ryggen i början av min graviditet, men det försvann runt mitten av graviditeten eller kanske till och med lite tidigare. Nu i v33 känner jag inte av nåt ryggont alls i alla fall! Så det behöver inte bli värre trots större mage! 😃
Ja, sånt där går ju upp och ner ofta i graviditeten 😊.
 
För att ge lite hopp hade jag ont i ryggen i början av min graviditet, men det försvann runt mitten av graviditeten eller kanske till och med lite tidigare. Nu i v33 känner jag inte av nåt ryggont alls i alla fall! Så det behöver inte bli värre trots större mage! 😃
Jag är i vecka 25, och det blir värre och värre för varje dag. Känns inte så hoppfullt just nu.. :(
 
Är det åderbråck som börjar titta fram på mitt ena lår? :crazy: Aldrig haft förut och jag vet att det är vanligt som gravid. Men helvete vad gammal jag kände mig plötsligt. Och blev lite ledsen. Har mycket otalt med min kropp, utseendemässigt, och har mycket att förlåta. Det är tufft med alla kroppsliga förändringar.

IMG_6448.jpeg

Men jag antar att jag ska vara tacksam att det sitter på benet :meh:
 
Jag är orolig. Tycker inte att fostret rör sig lika mycket längre, känner knappt nånting nu. Väntar på att min man ska ringa upp och förhoppningvis ta sig hem från jobbet, så vi kan åka in och kolla. Ska givetvis ringa barnmorska också.
Håll oss uppdaterade och så håller vi tummarna för att allt är som det ska. :heart
 
Jag är orolig. Tycker inte att fostret rör sig lika mycket längre, känner knappt nånting nu. Väntar på att min man ska ringa upp och förhoppningvis ta sig hem från jobbet, så vi kan åka in och kolla. Ska givetvis ringa barnmorska också.
Vilken vecka är du i nu?
Bra att ni åker in och kollar!
 
26.

Allting såg bra ut. Fick ligga med nån apparat som följde fosterrörelserna i typ en och en halv timme. Började gråta när vi hörde hjärtslag. Vilken lättnad!
Han rörde på sig som han skulle men jag känner av någon anledning det inte längre..
Skönt att höra!
Är det inte runt vecka 26 de faktiskt börjar bli större och därmed ha mindre rörelseutrymme?
 
26.

Allting såg bra ut. Fick ligga med nån apparat som följde fosterrörelserna i typ en och en halv timme. Började gråta när vi hörde hjärtslag. Vilken lättnad!
Han rörde på sig som han skulle men jag känner av någon anledning det inte längre..
Vad skönt. Hellre kolla upp en gång för mycket liksom.
 
Jag är i vecka 24 nu 🥳. Nästa vecka ska jag till BM och prata planerat snitt och gravidklåda (som driver mig till vansinne). Och så ska jag börja nytt jobb, vilket ska bli roligt men tufft i och med att jag är lite lätt gravidsliten.

I övrigt börjar jag känna mig stor och otymplig plus att jag är fruktansvärt trött hela tiden. Att vara gravid med en snart 2-åring hemma är helt klart nåt annat än att vara gravid med den första 😬😂.
 
Och jag gick in i vecka 28 i lördags!
Känns att tredje trimestern närmar sig, går in något slags lågvarv och känner mig långsam, tung och trött. Lite foglossning, annars känns kroppen rätt bra. Full rulle i magen :heart

Jag har nämt förut att jag är lite osams med min kropp, så när jag får kommentarer om att jag skulle ha två bebisar i magen eller att min dotter får passa på att sitta i mitt knä medan jag har ett blir jag ledsen och börjar tvivla och grubbla. Min mage mättes i början av året, den låg perfekt på sin kurva, så den är varken stor eller liten, den är helt perfekt lagom! Jag vet ju detta, men såna kommentarer får mig att känna mig som en val. Och jag finner mig inte heller, jag blir bara tyst och svarar inte. Orkar inte vara tjocka tjejen som är känslig med vikt och kropp. Så länge ingen kommenterar eller försöker peta på min mage så är det helt okej att vara tjocka tjejen som vet att hon är bra ändå och att mitt värde inte sitter i mitt utseende. Skitjobbigt att vackla i det.
 
@Crossline känner igen mig i mycket av det du skriver.
Avskyr när folk tar sig friheten att kommentera magens storlek! Jag ligger lite över normal så det är en rätt rejäl mage för mina veckor, men folk behöver ju faktiskt inte kommentera det.
Visst behöver dom inte? Jag förstår verkligen inte varför det skulle vara okej eller ens roligt att diskutera en sån sak, och var vill man säga med det? Är du orolig över min mage eller gör du dig bara lustig? Tröttsamt. Min man trodde det var lite skojsigt ”oss kvinnor emellan”-snack, men jag tycker ju verkligen inte att det är skojigt alls eller något jag har bjudit in till.

Det tråkiga är att jag har mått ganska dåligt sen dess, osäker och ångest, det drog igång många tankar.

Ursäkta att jag kräks ur mig detta, vi kan prata om något mer positivt och roligare faktiskt.
 
Visst behöver dom inte? Jag förstår verkligen inte varför det skulle vara okej eller ens roligt att diskutera en sån sak, och var vill man säga med det? Är du orolig över min mage eller gör du dig bara lustig? Tröttsamt. Min man trodde det var lite skojsigt ”oss kvinnor emellan”-snack, men jag tycker ju verkligen inte att det är skojigt alls eller något jag har bjudit in till.

Det tråkiga är att jag har mått ganska dåligt sen dess, osäker och ångest, det drog igång många tankar.

Ursäkta att jag kräks ur mig detta, vi kan prata om något mer positivt och roligare faktiskt.
Man behöver kräkas ur sig det ibland. Det är verkligen gränslöst hur det verkar vara okej att kommentera kroppen när man är gravid.

Så tacksam att mina kollegor bara har frågat hur jag mår och låtit bli att kommentera. Har fått höra från släktingar att jag "börjar bli trind" och det är fan inte roligt..
 

Liknande trådar

Övr. Barn Mina båda döttrar, 8 och 10, åker buss till skolan. Planeringen för bussarna är en aning bristfällig så trots att det är 4 km till...
2
Svar
32
· Visningar
3 525
Senast: Eurydome
·
  • Omröstning
Kultur Tillägg i efterhand: Lyckades lägga in en omröstning för finalen. Man kan rösta på upp till 3 alternativ, för att göra det liiite mer...
29 30 31
Svar
602
· Visningar
26 927
Senast: Gunnar
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
24 25 26
Svar
504
· Visningar
13 014
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
446
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp