Vårföräldrar 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
Allt gick bra på KUB idag, låg sannolikhet och en sprattlande liten krabat :love: BF blev satt till 31 mars.


Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
10 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
 
Just det ja, jag ska ju lägga till mig i listan också 😁
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
10 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
 
Jag vet inte om det bidrar till någon klarhet, men KUB är ett kombinerat ultraljud-blodprov, där blodprovsdelen gärna kan tas lite före ultraljudet görs för att det ska hinna analyseras så att du kan få resultatet direkt av barnmorskan som utför ultraljudet.

Ultraljudet kan göras tidigast i vecka 12+3 om jag minns rätt, dvs vecka 12 enligt barnmorskans sätt att räkna, vilket kan betyda vecka 13 för oss vanliga dödliga. Så om du är i vecka nio nu enligt barnmorskans sätt att räkna kommer du göra ultraljudsdelen om inte alldeles omedelbart så snart det hade varit möjligt, men inte jättelångt efter, om jag tänker rätt. Rätta mig gärna, ni andra, om jag är galet ute!

Jag tog blodprovet nästan tre veckor innan ultraljudet.
KUB ultraljudet ska göras i v 11+2 tror jag och fram tom 13+6. Så det kan nog stämma. Blodprovet tar man oftast några veckor tidigare.


Tack för att ni klargjorde detta för mig 😊
 
Håller tummarna benhårt :heart.
Tack snälla, jag är dönervös!

Imorse mådde jag dock så illa att jag var nära att ringa och sjukskriva mig.. gick över efter att ha ätit tillochfrån hela förmiddagen som tur var.
Har symtom nu som jag inte hade förrän vecka 18-20 med dottern och som jag knappt hann få senast :banghead:
 
En liten uppdatering från mig. Är nu i v 16+4. Tycker inte det syns jättetydligt på mig att jag är gravid, men när jag ligger på mage känns det ju. Kräks fortfarande flera gånger i veckan. Fruktansvärt. Börjar känna mig tröttare också, men tror det har mer med jobbet än graviditeten att göra. Är så sjukt trött på att jobba för långa dagar som det ofta blir.

Imorgon drar jag och mannen till Italien för minisemester ons-sön. Tyvärr kunde vi inte stanna en hel vecka, men eftersom vi fick ställa in sommaren balkanresa för att jag var överstimulerad känns det bra att vi ändå kommer iväg. Blir ju troligen sista resan innan bebis kommer.

Närmsta kollegan berättade igår att hon också ska ha barn, drygt två veckor efter mig. Det blir roligt för chefen att rekrytera inte bara en, utan två vikarier i ett bristyrke. Lyckas de inte lär väntelistan på patienter bli helt eh... fruktansvärd. Men, kul att kollegan också ska ha. Finns det ju en som jag kan hänga med iaf.
 
Jag smyger in här lite försiktigt med hemligt nick. Egentligen hade jag tänkt vänta till på måndag efter vul men eftersom jag läser här så vill jag vara med "på riktigt". Vet inte vilken vecka jag är i (därför tidigt ultraljud) men min gissning och känsla är att bf är i början av maj. Det blir vårat femte barn så Ja88 behöver inte längre vara ensam i att redan ha flera barn.

Jag är väldigt trött och mår illa, inte så jag måste kräkas men ist ett ganska kraftigt konstant illamående. Värst är det precis innan maten och direkt efter. Det hänger också ihop med tröttheten, ju tröttare jag är destå mer illa mår jag.
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
6 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
10 - Lönn, 30 år, 1:a barnet


Hej! Hoppas få hänga på här, eller framför allt få stanna.

Har bf 6/4-19. Sedan tidigare en son född i juni -17 så jag hängde i Sommarföräldrar -17 tråden under förra grav.

Har dock en orolig känsla denna gång. Har två graviditeter sedan tidigare (en abort) och har alltid haft väldigt mycket symptom. Extrem trötthet och förlamande illamående med kräkningar. Denna gång inget så tydligt. Det kommer vågor av illamående nu och då och det gör lite ont när min son ammar (vilket han gör än). Har även en jobbig typ foglossning i höger SI-led. Annars mår jag typ som vanligt.

Kub-ul 27/9 och det känns som att jag vill stålsätta mig utifall att det skulle upptäckas ett MA/ofostrig grav etc. Så trist känsla men är livrädd att bli blåst av min egen kropp :(
 
Var och skrev in mig hos BMM igår, fick en barnmorska som verkar reko så det kommer nog bli bra. Dock blir jag inte erbjuden KUB eftersom jag är för ung, en lär vara över 35 i det här landstinget för att det ska vara aktuellt. Sambon och jag lär nu fundera på om vi ska hitta ett privat alternativ, och då få åka en bra bit då utbudet här i krokarna är klent.
 
Efter det positiva ul i onsdags så har jag nu beställt en doppler.
Den kanske kan hjälpa mig att slappna av lite iaf i veckorna mellan 12-20 typ...

Jag köpte en doppler vid förra graviditeten men tyckte det var svårt att höra eller rättare sagt veta vad som var vad av alla ljud. Först senare i graviditeten hördes det bra men du kände jag ändå rörelser.
 
Jag köpte en doppler vid förra graviditeten men tyckte det var svårt att höra eller rättare sagt veta vad som var vad av alla ljud. Först senare i graviditeten hördes det bra men du kände jag ändå rörelser.
Så kan det säkert vara, men tar hellre den risken än att inte kunna kolla alls själv.
Behöver ha koll den här gången, för mitt eget måendes skull. Annars kommer jag ränna på mvc konstant....
 
Så kan det säkert vara, men tar hellre den risken än att inte kunna kolla alls själv.
Behöver ha koll den här gången, för mitt eget måendes skull. Annars kommer jag ränna på mvc konstant....
Jag är överviktig med mkt extra på magen så det kan ju förstås ha påverkat också eller hur min dotter låg därinne. Så dyra är dom ju inte heller och fungerar det så är det jättebra.
 
Mars
28/2, KarinStarfighter, 33 år, 1a barnet
12 - Ynnej, 28 år 1a barnet
13 - Flixon, 31 år, 2a barnet
15 - Anemone, 33 år, 2a barnet
22 - Panamera, 25 år, 1a barnet
24 - Lady_D, 35 år, 1a barnet
26 - Schleten, drygt 30 år, första barnet
31 - Ja88, 30 år, 4e barnet.

April
6 - Elin_b, 29 år, 2a barnet
14 - Aprilbarn, 30 år, 1a barnet
18 - Luktpion, 26 år, 1a barnet
23 - BusBarro, 31 år, 1a barnet

Maj
1 - Tussilagos, 32 år, andra barnet
6 - Lilleknodd2, 29 år, andra barnet (tredje)
6 - Winifred, 30 år, 1a barnet
7- Turbofling, 34 år, 5te barnet
10 - Lönn, 30 år, 1:a barnet
 
Ultraljudet idag gick bra, det är en liten plutt på 1,5 cm med pickade hjärta där, därför skiver jag nu också med mitt vanliga namn, Det blir vårat femte barn och var inte alls planerat men vi är lika glada ändå.

7 maj är det beräknade datumet.
Grattis till lyckat ul! Vad kul med någon mer som har ett gäng barn sen innan :) hur gamla är syskonen?

Ang. doppler så hade jag en förra graviditeten, funkade bra och gav mig lite sinnesfrid då och då. Tror jag provade den runt v 15 första gången. Ska nog köpa en den här gången med tror jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 168
Gravid - 1år Hej! Vi har ju inga barn, men många funderingar. Lite spinoff på FL-tråden, hur har ni gjort och hur är det vanligast att göra med...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
3 602
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
398
· Visningar
42 532
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 001
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp