Vart i Sverige vill du resa?

Hm... någonstans där man inte redan varit... Då måste det bli någonstans längs gränsen till Norge, och då ganska långt söderut. Eller ja, jag har ju inte gått i varje millimeter av skog som finns här i landet :p Har inte varit längre norrut än Harads (en bit norr om Boden), men det lockar inte heller.
 
Har nog aldrig varit längre upp i Sverige än till Falun. :o
Min sambo och jag har en drömresa som vi eventuellt kommer att genomföra i maj i år. Vi vill köra längs med Norges kust, uppåt ända till Narvik och så in till Sverige mot Abisko, Gällivare, Jokkmokk och så nedåt igen. Vi har iaf bokat in några dagar i Oslo, som utgångsläge. Sen får vi helt enkelt se om vi hinner eller ej.
Det är näst intill olagligt att göra den resan utan att klämma in Lofoten! En av dom vackraste platserna jag varit på, tröttnar aldrig. Färja från Bodö om ni kommer söderifrån. Narvik som stad är helt okej att missa däremot, nästan att rekommendera faktiskt.
 
Gotland. Och så har jag velat se Karlstad sen jag plöjde en jäkla massa Selma Lagerlöf som yngre :o
Icehotel känns som ett borde med tanke på hur länge jag jobbat i trakterna. Jukkas har jag ju däremot besök så vet inte riktigt om det räknas.
 
Har nog aldrig varit längre upp i Sverige än till Falun. :o
Min sambo och jag har en drömresa som vi eventuellt kommer att genomföra i maj i år. Vi vill köra längs med Norges kust, uppåt ända till Narvik och så in till Sverige mot Abisko, Gällivare, Jokkmokk och så nedåt igen. Vi har iaf bokat in några dagar i Oslo, som utgångsläge. Sen får vi helt enkelt se om vi hinner eller ej.

Kan rekommenderas. Vi gjorde en liknade tripp för några somrar sedan, men omvänd ordning. Tältade oss Sverige upp, Lofoten och en bit av Norge ner innan vi svängde över till svensk mark för Dalarna. (Av någon outgrundlig anledning hamnar vi ofta där).
Vi var inne på Treriksröset, men kände det blev väl mycket bil. Men en dag vill jag dit 😃
 
Spin off på flygtråden.

Någon ger dig en resa inom Sverige och du får själv bestämma vart. Enda villkoret är att du inte får ha varit där förut. Vad väljer du, och varför?

Jag skulle lätt åka långt norrut, för att få vandra på fina fjällstigar med ljung och bäckar.

Har aldrig varit längre norrut än Orsa. :meh:


Vandra uppe vid Treriksröset - klar koolhetsfaktor!

Bestiga Kebnekaise - för att jag vill besöka Mor Akkas födelseplats, Nils Holgersson-nörd. ;D

Midsommar i Dalarna - folkdräkter och midsommarstång, att vandra in i en bild av Carl Larsson?

Åka tåg och besöka norrlandsstäderna längs kusten, Umeå, Piteå, Luleå... - vad gör man där utöver att frysa?

Gå kurs i Maxa Kalix - på Kalix folkhögskola.

Öland - cykla ska man göra där säger Väninnan. Det är säkert trevligt!

Chilla vid havet hemma på Västkusten. Ge mig en flaska Rotkäppchen bá så löser det sig.

Helt seriöst vill jag just nu åka till Dalsland och klättra i träden där, de har en höghöjdsbana som ska vara jättefin! :love::bump:
 
Har nog aldrig varit längre upp i Sverige än till Falun. :o
Min sambo och jag har en drömresa som vi eventuellt kommer att genomföra i maj i år. Vi vill köra längs med Norges kust, uppåt ända till Narvik och så in till Sverige mot Abisko, Gällivare, Jokkmokk och så nedåt igen. Vi har iaf bokat in några dagar i Oslo, som utgångsläge. Sen får vi helt enkelt se om vi hinner eller ej.


Aven jag rekommenderar - vi korde Oslo - Trondheim - Bodo - Lofoten och upp till Forfjord i norra Norge - vi korde alldeles for fort, kustvagen ar definitivt att rekommendera och du vill ha minst 3-4 dagar for att kora up till Lofoten skulle jag saga :)
 
Vandra uppe vid Treriksröset - klar koolhetsfaktor!

Bestiga Kebnekaise - för att jag vill besöka Mor Akkas födelseplats, Nils Holgersson-nörd. ;D

Midsommar i Dalarna - folkdräkter och midsommarstång, att vandra in i en bild av Carl Larsson?

Åka tåg och besöka norrlandsstäderna längs kusten, Umeå, Piteå, Luleå... - vad gör man där utöver att frysa?

Gå kurs i Maxa Kalix - på Kalix folkhögskola.

Öland - cykla ska man göra där säger Väninnan. Det är säkert trevligt!

Chilla vid havet hemma på Västkusten. Ge mig en flaska Rotkäppchen bá så löser det sig.

Helt seriöst vill jag just nu åka till Dalsland och klättra i träden där, de har en höghöjdsbana som ska vara jättefin! :love::bump:

Kopierar allt detta!
 
Jag konstaterar till min overraskning att jag varit till de flesta stallen soder om Lyxele. Jag skulle verkligen vilja se "toppen av Sverige" :p Men raknar inte med att det kommer att bli av ... Det finns aldeles for mycket kvar att se har och det ar dessutom hopplost nar vi ar i Sverige att hinna gora annat an besoka slakt och vanner och ateruppleva gammla omraden vi varit och tyckt om.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 933
Senast: Cambrie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 870
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 660
Senast: Niyama
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 150
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Inredningstråden, del 2
  • Att bjuda någon?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp