Vart i Sverige vill du resa?

Har ju varit många gånger i Göteborg men aldrig på Haga spa och även sugen på spökvandring och mordgåta i Göteborg.
Har även varit på Bohus fästning men skulle vara roligt att åka dit under medeltidsdagarns någon gång.
 
Jag bor längs Norrlandskusten och vill spontant svara att man gör ingenting här :laugh: men det finns nationalparker och leder och massor av vackra platser! Jag är nog vara för dålig att turista i mitt närområde, får kanske försöka styra upp det i sommar! :D jag är bara lite förnärmad över att du utelämnade Skellefteå :cautious:

Shame on me!

Googlade Skellefteå nu... http://visitskelleftea.se/teman/tips/

Horseadventures och vildmarksmuseum minsann! :bow:
 
Birka kör kryssningar längs med bron. Sen åker man hem till trygga Stockholm igen....
Kryssningar är inte alls min grej. Jag kan åka över bron men jag vill inte köra, är så sjukt höjdrädd.

Skulle jag åka till Höga kusten vore det för att vandra, ingenting annat :).
 
Jag vill åka tillbaka till Tarfala, det är en av de vackraste platserna jag varit på. Tivedens nationalpark.
Österlen har jag aldrig sett.
 
@Snurrfian

Gick väldigt smidigt.. Vi avmaskade i Jokkmokk (som stämde bra med vår plan att passera gränsen inom 120 h).
Träffade en mycket trevlig veterinär som gav oss lite tips längs resan. Då jag ringde honom och skulle förklara mitt ärende, kommenterade han glatt något i stil med ”så ni ska över gränsen”... så bokade vi träff på en parkering.
Tips att ha med avmaskning bara. Så slipper ni leta apotek...
Åh det lät smidigt! Jag har läst på vandra med hund sidor och det låter som om det är krångel hela tiden :) Det blir inte i vår utan kanske nästa vår! Då är hunden nästan 2 år också och mer tränad.
 
Norrland, Dalarna, Gotland.
Vi köpte husvagn i höstas för att kunna ge oss ut och njuta av Sverige och dess natur mer. Planen är att fricampa mestadels för att kunna göra dagsvandringar och fiska :)
Vill beta så många av Sveriges nationalparker som möjligt. Men även Norge.
 
Spin off på flygtråden.

Någon ger dig en resa inom Sverige och du får själv bestämma vart. Enda villkoret är att du inte får ha varit där förut. Vad väljer du, och varför?

Jag skulle lätt åka långt norrut, för att få vandra på fina fjällstigar med ljung och bäckar.

Har aldrig varit längre norrut än Orsa. :meh:

Kirunagruvan
Gällivare/Aitik
Skelleftefältet (Boliden, Renström etc, jag har kört förbi där men jag vill besöka gruvorna)
Kaunisvaara
Urbergsfönstret i Olden
Gotland (även för historiska platser).

Alla ovanstående är intressanta pga geologin.

Jag vill gärna ta längre besök på vissa ställen jag varit tidigare också, tex flera ställen på västkusten.

Sedan har ju jag förmånen att (nästan) få jobba i fjällen... det är så vackert här att det nästan gör ont ibland. Jag älskar Norrlands inland och fjällen, jag skulle nog dö om jag inte får komma tillbaka hit. När jag inte orkar med mitt hus längre kommer jag absolut att flytta norrut. Trots att jag även älskar mitt Dalarna (mitt hem är mitt paradis även fast mitt hus är ett gammalt ruckel :love:) så är det inte samma sak som här. Norrskenet när man är ute på ett berg långt ut i skogen i -25 är bara helt magiskt, det går inte att beskriva.
 
Släppträsk! Vilket underbart gräsligt ortsnamn. Kanske en sverigeturné mellan orter med knäppa namn?
Jag drömmer lite om att besöka orten Väckelsesång. (Som tyvärr heter Väckelsång, men det vägrar jag att lära mig.)

@mandalaki Jag såg en trevlig villa i Släppträsk för 300 000. Perfekt som sommarstuga!
 
Kryssningar är inte alls min grej. Jag kan åka över bron men jag vill inte köra, är så sjukt höjdrädd.

Skulle jag åka till Höga kusten vore det för att vandra, ingenting annat :).
Har du varit på kryssning? Jag tror inte heller att det är min grej, men noga räknat vet jag inte för jag har inte testat.
 
Jag bor längs Norrlandskusten och vill spontant svara att man gör ingenting här :laugh: men det finns nationalparker och leder och massor av vackra platser! Jag är nog vara för dålig att turista i mitt närområde, får kanske försöka styra upp det i sommar! :D jag är bara lite förnärmad över att du utelämnade Skellefteå :cautious:
Att du marknadsför det som antingen kallt eller myggigt kanske har med utelämnandet att göra? :D;)
Det finns ju massor med fint efter kusten, med reservation för att jag är friluftsnörd då och lite (mycket) färgad av sånt när jag ska komma på saker så här på rak arm.
Skule nationalpark för vandring och Via Ferrata. Umeå är ju en trevlig stad, kombineras gärna med cykeltur upp efter älven, eller en tur till glassbonden, eller båten ut till Norrbyskär eller Holmön. Bildmuseet tyckte jag också var trevligt när jag bodde där.
Under ett sommarbesök i Luleå skulle jag framförallt satsa på att boka en skärgårdsstuga, hoppas på fint väder och sitta ute i solen till sent och titta på solen med ett glas vin i handen. Kombineras gärna med bastu och bad i havet.
Som sagt, är friluftsnörd och jag fattar ju också att för någon som älskar storstad, fest osv är inte det här rätt område att resa till. Men nog finns det saker att göra och se :) Även om det tar emot att erkänna finns det säkert trevliga saker att göra och se i Skellet också! :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 083
Senast: Cambrie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 230
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Har funderat på att gå ut och vandra längre norrut i landet med Milou men eftersom jag inte har bil så är jag tvungen att åka buss eller...
2
Svar
36
· Visningar
2 713
Senast: Niyama
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 255
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp