Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Haha, eller hur! Var det inte ett "misstag" förra gången också? :p

Nej, förra gången var det med flit! :sneaky: Men då var det en senare röst jag la också.

Jag älskade för övrigt att cirkus blev mer misstänkt för sin röst på Lorden än jag blev för min! :D
 
Sv: Varulvslek

Helt ärligt, rösten dag ett var ett MISSTAG! :o Vi hade ingen kontakt alls i lyan under första dagen, så min hjärna hade uppenbarligen inte tyckt att mina ulvkollegor var värda att spara i minnet, utan jag satt och letade efter nåt bra att bygga en teori på bara. När uppdateringen kom och det stod att Lorden var ulv såg jag bokstavligt talat ut såhär: :eek: Så ja, inte mitt skarpaste moment, direkt.

Vi trodde att Zassoo var ängeln och därmed störst chans att hon skyddade sig själv eller Caisa, som ingen misstänkte. Plus att vi trodde att det skulle gå lättare att få Caisa att vända mot Zass än Sasse om hon, som vi trodde, satt utan info.

Haha! Stackars Lorden.

Aha, jag tänkte att ni kanske anande att en spionroll kunde vara med och i så fall hade den ju också infon om zass.
 
Sv: Varulvslek

Jag älskade för övrigt att cirkus blev mer misstänkt för sin röst på Lorden än jag blev för min! :D

Det var roande :D Sen gillade jag att följa era diskussioner om vem Sasse siat :D

(Förresten hade jag ju varit lite snäll mot er: ingen ängel och bara en ängellärling.)
 
Sv: Varulvslek

Nej, förra gången var det med flit! :sneaky: Men då var det en senare röst jag la också.

Helt ärligt, rösten dag ett var ett MISSTAG! :o Vi hade ingen kontakt alls i lyan under första dagen, så min hjärna hade uppenbarligen inte tyckt att mina ulvkollegor var värda att spara i minnet, utan jag satt och letade efter nåt bra att bygga en teori på bara. När uppdateringen kom och det stod att Lorden var ulv såg jag bokstavligt talat ut såhär: :eek: Så ja, inte mitt skarpaste moment, direkt.

Alltså, har du inte vid något tillfälle lagt en röst väldigt tidigt, som visade sig vara på en ulvkollega? Eller blandar jag ihop dig med någon? Det skulle i alla fall ha varit tal om ett misstag, som du gjorde i den här leken.
 
Sv: Varulvslek

Alltså, har du inte vid något tillfälle lagt en röst väldigt tidigt, som visade sig vara på en ulvkollega? Eller blandar jag ihop dig med någon? Det skulle i alla fall ha varit tal om ett misstag, som du gjorde i den här leken.

Tänker du inte på Myrten nu?
 
Sv: Varulvslek

Inte vad jag minns? Myrten gjorde ju det, la upp en ulvkollega för röstning av misstag, det är inte det du tänker på? Har jag gjort det en gång tidigare skäms jag uppenbarligen så mycket för det att jag förträngt det, och skäms ännu mer nu! :o
 
Sv: Varulvslek

Jag vet inte vem jag tänker på? Trodde det var Hedinn. Kanske är Myrten då? Som var rätt ångerfull efteråt.
 
Sv: Varulvslek

Jag trodde du skulle inse ganska snart att jag var ängeln när jag tvärvägrade rösta på zass ;)
Hade du däremot käkat zass hade jag fått problem, jag ville INTE behöva välja mellan dig och sasse... :p
 
Sv: Varulvslek

Det var mycket snällt! Vi anade lite att det kunde vara så, men vågade inte chansa. Ang. spionroll tänkte vi på det, men det var ju i så fall antingen Sasse eller Caisa (om Zass var ängeln) och hade det då varit Caisa hade hon ju fått info om att hon var siad och det borde ha varit uppenbart att det var av Sasse i så fall, tyckte jag i alla fall. Så därför kändes Sasse som bästa valet oavsett. Åtminstone största chansen, även om det kändes rätt kört innan. :p
 
Sv: Varulvslek

Sant, men ingen kan säga att du inte försökte övertala mig i alla fall! :D hängivenhet, om inte annat. :D
 
Sv: Varulvslek

Jag vet inte vem jag tänker på? Trodde det var Hedinn. Kanske är Myrten då? Som var rätt ångerfull efteråt.

Det var ju i den leken hon lurade brallorna av oss alla. När vi medvetet röstade ut Niyama för att hon var siare (:D) näst sista dagen och jag sista dagen var så frustrerad så jag höll på att slita håret av mig för att ingen fattade det som för mig var så SJÄLVKLART utan istället vände sig mot mig, trots att jag blivit godförklarad av siaren... Det var den desperationen jag försökte återskapa ikväll för övrigt. :p
 
Sv: Varulvslek

Jag vet inte vilken lek du pratar om :p

Minns att hon lurade oss, men inte detaljer. Hallå? :p
 
Sv: Varulvslek

Det var ju i den leken hon lurade brallorna av oss alla. När vi medvetet röstade ut Niyama för att hon var siare (:D) näst sista dagen och jag sista dagen var så frustrerad så jag höll på att slita håret av mig för att ingen fattade det som för mig var så SJÄLVKLART utan istället vände sig mot mig, trots att jag blivit godförklarad av siaren... Det var den desperationen jag försökte återskapa ikväll för övrigt. :p

Haha, det där var kul. Förutom att inte spionen fattade min godförklaring av dig då.
 
Sv: Varulvslek

Känns som att du som ulv inte hade behövt göra ett jota annorlunda mot den här omgången. Därför. :p
 
Sv: Varulvslek

Jag vet inte vilken lek du pratar om :p

Minns att hon lurade oss, men inte detaljer. Hallå? :p

Den som har varit uppe i tråden tidigare, cirkus första lek om jag inte minns fel. Alla ulvar var döda, kvar var en demon (Myrten), en siare (Niyama), en spion (cirkus) och en ängel (jag). Spionen och ängeln var immuna mot demonen och kunde alltså inte omvandlas till ond om spionen dog. Därför gjorde vi en kupp och röstade ut Niyama (som vi räknat ut var siare) för att leken skulle vara slut när demonen dog. Niyama hade innan detta godförklarat mig och det tyckte ju jag borde vara en självklarhet för spionen (som både jag och Niyama mest trodde var Myrten i det läget). Ingen käkades på natten och dagen efter var ju jag övertygad om att Myrten skulle dyka upp och direkt säga att cirkus var ond, men icke. Istället håller de båda två på och velar och jag blir halvt galen... Med tanke på Myrtens rutin blev det helt plötsligt osäkert om hon var spion, hon borde ju ha räknat ut det, cirkus hade jag lite mer överseende med eftersom hon var ny. Men cirkus lägger sin röst på mig och jag överanvände nog caps lock där ett tag för att försöka få någon att fatta vad de höll på med... Sen börjar Myrten spela med mig lite och lägger sin röst på cirkus, vilket jag också gör. Precis innan DL ändrar hon och röstar på mig... Så onda vinner.

Innan detta hade hon alltså lagt upp en ulvkollega för lottning (av misstag) i ett tidigt skede och även käkat sig själv en natt när det var uppenbart att eremiten skulle stoppa käket. Tror även att jag skyddade Myrten sista natten, så det var ju inte konstigt att cirkus var förvirrad... Men fy faaaan vad frustrerad jag var sista dagen! :p

Haha, det där var kul. Förutom att inte spionen fattade min godförklaring av dig då.

Ja, det var en sjukt rolig lek, men inte vidare bra för mitt blodtryck. Tur att ingen såg mig då tror jag, hade nog blivit totalt idiotförklarad för att reagera så över en lek. :D
 
Sv: Varulvslek

Helt ärligt, rösten dag ett var ett MISSTAG! :o Vi hade ingen kontakt alls i lyan under första dagen, så min hjärna hade uppenbarligen inte tyckt att mina ulvkollegor var värda att spara i minnet, utan jag satt och letade efter nåt bra att bygga en teori på bara. När uppdateringen kom och det stod att Lorden var ulv såg jag bokstavligt talat ut såhär: :eek: Så ja, inte mitt skarpaste moment, direkt.
.

Ha, ha jag tyckte väl att det verkade lite dumt av en ond, jag höll ju dig något åt det goda hållet bara för att jag har för mig att du brukar spela smartare än så. ;)

Varför blev jag käkad förresten? Min brist på misstankar kan ju knappast känts hotfullt liksom:p


kan tillägga att min extra röst på Cl enbart var tänkt som info åt en eventuell spion om nu någon undrar över den. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 268
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 619
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 892
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp