Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Vi diskuterade massor innan vi valde dig. Jag har ett svagt minne av att orsaken kan ha varit något du skrev som eventuellt kunde innebära att du var siare. Om inte annat så var det visst ett väldigt förvirrande val.
 
Sv: Varulvslek

Nä, det var för att vi misstänkte att du kunde vara siaren för att du verkade tro så hårt på att cirkus var god. :) Det var nog mest det, plus att du inte hade så mycket misstankar mot dig så vi såg ingen anledning till att ha dig kvar. ;)
 
Sv: Varulvslek

Innan detta hade hon alltså lagt upp en ulvkollega för lottning (av misstag) i ett tidigt skede och även käkat sig själv en natt när det var uppenbart att eremiten skulle stoppa käket. Tror även att jag skyddade Myrten sista natten, så det var ju inte konstigt att cirkus var förvirrad... Men fy faaaan vad frustrerad jag var sista dagen! :p

Den leken kommer nog bli legendarisk :p

Det var inte den jag tänkte på dock, var vare sig med i den eller läste den. Kanske har varit någon helt annan person jag tänkt på i så fall.
 
Sv: Varulvslek

Det var ju i den leken hon lurade brallorna av oss alla. När vi medvetet röstade ut Niyama för att hon var siare (:D) näst sista dagen och jag sista dagen var så frustrerad så jag höll på att slita håret av mig för att ingen fattade det som för mig var så SJÄLVKLART utan istället vände sig mot mig, trots att jag blivit godförklarad av siaren... Det var den desperationen jag försökte återskapa ikväll för övrigt. :p


Ja i den leken hände verkligen allt :D Niyamas ide om att hon skulle röstas ut tycker jag nog nästan var det mest genialiska av allt.

Misstags rösten var på mig, (dag tre, jag överlevde för övrigt) och jag tyckte den var skitsmart i någon minut innan hon ursäktade sig via pm :rofl:
 
Sv: Varulvslek

Vi diskuterade massor innan vi valde dig. Jag har ett svagt minne av att orsaken kan ha varit något du skrev som eventuellt kunde innebära att du var siare. Om inte annat så var det visst ett väldigt förvirrande val.

Nä, det var för att vi misstänkte att du kunde vara siaren för att du verkade tro så hårt på att cirkus var god. :) Det var nog mest det, plus att du inte hade så mycket misstankar mot dig så vi såg ingen anledning till att ha dig kvar. ;)

Ok, trodde ju hedinn var god också, det var lite mindre siaraktigt ;)
 
Sv: Varulvslek

Det känns som jag har missat århundradets bästa lek :p

Tja, en av de mer minnesvärda åtminstone. :laugh:

Ioförsig minns jag många lekar där jag spelat ovanligt dåligt, så att jag minns den säger inte så mycket:p

Jag fattade verkligen inte mycket i den på slutet efter att jag dött och satt och följde den undrade jag ofta vad folk höll på med och då hade jag ändå rätt bra koll på folks roller :rofl:
 
Sv: Varulvslek

Jag satt och funderade på det. Du skrev att du fnulade på vilka specialroller som tillhörde vilka deltagare (typ), men HUR kan en röstfifflare ta reda på något sådant egentligen?

Jag hade kanske fattat att du var röstfifflare om du inte hade dött den natten, och du kanske hade fattat att jag var spion då? Men sedan då? :p

Tja, en av de mer minnesvärda åtminstone. :laugh:

Jag kommer typ bara ihåg lekar där jag gjort något stordåd. :p Visserligen också lekar där det hänt något helt oväntat, men typ för flera, flera år sedan!
 
Senast ändrad:
Sv: Varulvslek

Jag satt och funderade på det. Du skrev att du fnulade på vilka specialroller som tillhörde vilka deltagare (typ), men HUR kan en röstfifflare ta reda på något sådant egentligen?

Jag hade kanske fattat att du var röstfifflare om du inte hade dött den natten, och du kanske hade fattat att jag var spion då? Men sedan då? :p



Jag kommer typ bara ihåg lekar där jag gjort något stordåd. :p Visserligen också lekar där det hänt något helt oväntat, men typ för flera, flera år sedan!

Jag funderar ofta på sådant oavsett roll, var mest inne på att Cls virriga teorier och egna ideer kunde bero på att hon hade en god specialroll.

Försökte bara kommunicera lite, onödigt att spionen skulle misstänka mig, var väl bara jag som uttryck misstanke mot cl så jag såg det som ett enkelt men tydligt meddelande.

Jag minns några lekar där jag spelat bra också :D

Jag kommer faktiskt ihåg flera lekar som jag tror var från tiden innan du började leka(jag har inget minne av att du var med) och det betyder ju att det har förflutit en del tid sedan dess...
 
Sv: Varulvslek

Kl

Tack för leken! Anledningen till att jag inte utnyttjade min förmåga är för att jag inte fattade att jag själv fick välja när jag ville utnyttja den, jag tänkte att LL skulle PMa när jag fick lov att sia. Rollbeskrivningen är otydlig! Jag skulle naturligtvis ha frågat LL, men det gjorde jag inte :p

Känns skönt att vi vann i alla fall :D Hade blivit sur om Sasse lurat mig ;)
 
Sv: Varulvslek

Ärligt talat hade det nog inte spelat någon roll om jag varit bybo eller ens ulv, jag trodde allvarligt man behövde teorier som var mer avancerade än "den har varit inaktiv", eller "dens teori är tunn/konstig" från dag två. Så jag gjorde mitt bästa att bygga teorier kring halmstrån... ;p

Zassoo: Haha, ja, visst var det skönt när Sasse åts? :D (förlåt Sasse)
 
Sv: Varulvslek

Jag andades ut lite då, ja. :D

För övrigt vill jag säga att jag är imponerad över hur du klarade dig i din första lek :) Själv var jag nog totalt värdelös de första 5-6 gångerna :rofl:
 
Sv: Varulvslek

Haha, tack! :D

Har väl känt mig ganska totalt värdelös från och till jag med, att jag skyddade dig den natten ulvarna försökte äta dig var ren slump, skrev först "Sasse", men suddade och skrev dit dig sen innan jag skickade.
Lyckokast. :p
 
Sv: Varulvslek

Tycker också du imponerat för att vara förstagångsspelare! :)

Själv känner jag mig fortfarande värdelös och hänger inte med på hälften av teorierna i lyan, och detta är väl min... 5:e (?) lek nu. Men jag lärde mig en hel del av att få vara med och lyssna på snacket. :)
 
Sv: Varulvslek

Ni förstår ju vilket trauma det är för den som var spionen den gången. Jag kan fortfarande gräma mig över att jag inte fattade. Men jag skyller allt på Myrtens brilljanta spel. ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Varulvslek

Haha, tack, tror att min klumpighet speciellt i början hjälpte en hel del med att hålla mig kvar dock. :p
Sen såg jag bara till att behålla min cluelessness ända in i slutet, och hoppades på att ulven skulle spela mig i händerna. ;)
 
Sv: Varulvslek

Du spelade riktigt bra för första gången! Kan säga att vi blev bra förvånade i lyan när du helt plötsligt kom med skärpta och BRA teorier efter de första "hitta allt som hittas kan"-varianterna. Riktigt imponerande! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 270
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 623
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 895
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 817
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp