Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Hon följde drama och hon skrev ut att hon visste att ulvarna försökt käka = det kan bara spionen veta.
 
Sv: Varulvslek

Ja, egentligen borde det blivit så om man nu ska bestraffa hintarna. Jag kanske reagerar så starkt på det för att jag är van vid att om regelbrott förekommit så straffas det direkt i tråden, precis som när man kickar spelare av olika anledningar så kickar man den som hintat eller brutit mot något annat direkt i tråden öppet för alla.

Jag håller inte med för hintar sker ofta av ovetande nybörjare som inte riktigt lärt sig än var gränserna går och då känns det taskigt att kicka dom. Ofta är ju inte utskrivet särskilt tydligt i reglerna vad som räknas som hint heller så det är svårt för nya spelare. Jag tycker alla ska få en chans att lära sig spelet utan att riskerade att bli kickade för sådana småfel.
 
Sv: Varulvslek

Hur länge har du varit med? Det var nog betydligt vanligare förr i tiden. Nu är det mera vanligt att straffa hela sidan genom att kompensera andra sidan eller dylikt.

Inte jättelänge. Ett år kanske? Om ens det.
 
Sv: Varulvslek

+ Niyama

Ja, det låter ju som logiska tankegångar i och för sig. Jag tänkte väl mest att just pga att jag var misstänkt så borde jag ju varit ett lätt byte även under sista natten jag var med. Ingen som vågar skydda mig menar jag. :)

Men oh så bekvämt det hade varit att luta sig tillbaka och se de goda rösta ut mig... :p

Edit: det var ju väldigt nära där en gång! Trodde aldrig att mitt bejdande hjälpa men tänkte att jag inte gärna kunde låta bli att försöka i all fall för jag ville så gärna spela. Slet ni ert hår då? ;)
 
Sv: Varulvslek

Och jag ber till gud att jag aldrig blir ulv eftersom att allt jag skriver tydligen är helt random och misstänkt oavsett hur god jag är! :p
2gånger bybo, 2 gånger lynchad... Haha! :D

De 1-2 första åren jag lekte var jag väldigt mycket bättre på att vara ulv än god när jag var ulv hände det nämligen att jag ibland hade rätt i mina teorier och röstade på övriga ulvar( var ju lätt när man visste vilka det var :p) ofta uddaröster( jag var allmänt lite antti strömröster)så då kunde jag undgå lite misstankar.

Som god var jag ofta upptagen med att få andra goda lynchade...så då blev jag lite misstänkt ibland;) men ofta överlevde jag rätt länge för ulvarna brukade inte tycka jag var något hot :D

Det kanske blir samma sak för dig;)
 
Sv: Varulvslek

+ Niyama

Ja, det låter ju som logiska tankegångar i och för sig. Jag tänkte väl mest att just pga att jag var misstänkt så borde jag ju varit ett lätt byte även under sista natten jag var med. Ingen som vågar skydda mig menar jag. :)

Men oh så bekvämt det hade varit att luta sig tillbaka och se de goda rösta ut mig... :p

Edit: det var ju väldigt nära där en gång! Trodde aldrig att mitt bejdande hjälpa men tänkte att jag inte gärna kunde låta bli att försöka i all fall för jag ville så gärna spela. Slet ni ert hår då? ;)

Nä vi slet inget hår, just då tror jag nog mest vi tyckte leken var hopplöst körd så vi var typ nöjda så länge inte rösterna kom på oss. :p
 
Sv: Varulvslek

Jag tror snarare jag kommer fortsätta bli lynchad oavsett roll eftersom ingen förstår mig. :angel: Men det är ju kul så länge det varar! Vem vet, jag kanske lär mig vad jag kan skriva utan att bli misstänkt så småningom? :sneaky: :D

Edit: fast då blir jag väl misstänkt för att jag inte skriver nå något misstänkt?:eek:
 
Sv: Varulvslek

Ja, att jag började spela så dåligt var dels för att jag var så trött på leken för det bara gick dåligt så jag orkade bara inte bry mig. Och dels att jag faktiskt har haft sjukt jobbig tandvärk.
 
Sv: Varulvslek

Du är inte ensam! Jag blir också ALLTID misstänkt för ulveri. Det är väl lite bättre nu kanske, men i början koncentrerade jag mig alldeles för mycket på att inte verks misstänkt - då blir man ju misstänkt på en gång förstås. :p
 
Sv: Varulvslek

För att jag inte hade läst rollistan och visste att det fanns en spion med? :angel:

Jag valde annars bara någon random, som jag tänkte kunde väljas inför natten.

Haha jag trodde det var för att ulvarna fick en spionrad! :D
 
Sv: Varulvslek

Jag tror snarare jag kommer fortsätta bli lynchad oavsett roll eftersom ingen förstår mig. :angel: Men det är ju kul så länge det varar! Vem vet, jag kanske lär mig vad jag kan skriva utan att bli misstänkt så småningom? :sneaky: :D

Edit: fast då blir jag väl misstänkt för att jag inte skriver nå något misstänkt?:eek:

Nej då folk kommer lära sig din spelstil så när de blivit vana vid att inte förstå dig så blir det normalläget istället för att bli misstänkt. Om du nu fortsätter att vara obegriplig, annars blir du väl misstänkt för att inte vara det;)
 
Sv: Varulvslek

Jamen exakt, olika saker har ju olika stor betydelse för deltagarna att veta. Det hade ju inte gjort någon skillnad om jag gått ut med att ulvarna skulle få käka två personer en natt, ingen hade kunnat göra något åt det och det skulle inte ha någon betydelse för tankebanorna. Jämfört med förra leken, t.ex, där en person hoppade av och dennes roll gavs till en annan som fick dubbla roller, det är ju ganska viktig info för spelarna.

Ska man vara petig så kan det väl kanske haft betydelse för vem Sasse valde att skydda om hon hade vetat att vi försökte äta drama. Så om man ska analyser i efterhand så kanske Sasse skulle haft ett pm om att hon lyckades med skyddet.

Men man kan inte tänka på allt jämt.
 
Sv: Varulvslek

KL

Jag är iaf glad att jag ännu en gång fått vara med till slutet :p Tror faktiskt aldrig jag blivit lynchad tidigt :o

I och för sig har jag också alltid varit god och "LV" :p
 
Sv: Varulvslek

Varför var asko prioriterad? Räknade ni ut att hon var spion? Hon kunde väl lika gärna ha varit ängeln iofs med det hon skrev i tråden dock.

Vi var tidigt inne på drama som siare och asko som spion eftersom vi fick veta att karamellen siades första natten.( i början var jag dock lite inne på asko som siaren eftersom hon röstade före drama)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 701
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 204
Senast: Klara
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
15 436
Senast: cirkus
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
32 708
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp