Bukefalos 28 år!

Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Det var därför jag var så säker på att dramatik inte var siare, för att hon skyddades första natten! Trodde att det betydde att hon skyddat sig själv, det var visst naivt av mig! :)


Ber verkligen om ursäkt för min kassa aktivitet. Det har varit för mycket tråkiga grejer som sugit energi, så leken kom tyvärr lite i andra hand.
Blev SÅ besviken när jag kickades, även om det var helt rätt.

Ulvarna fick ju en spionrad också, så siaren ville väl inte riskera att outa sig genom att skydda sig själv. :)

Sånt händer ju ibland, tyvärr! Svårt att styra över och verkliga livet får väl gå före en lek. ;)
 
Sv: Varulvslek

Tycker också du skötte dig bra! :bow:

Fast nu har jag en till hatroll: ättlingar. Att veta att om man väl lyckas bli av med den där jäkla siaren så kommer nån ta över rollen :arghh:
 
Sv: Varulvslek

Ulvarna fick ju en spionrad också, så siaren ville väl inte riskera att outa sig genom att skydda sig själv. :)

Fast va? Siaren skydda sig själv? :p

Förövrigt skyddade jag dramatik för att bara välja någon som möjligen kunde käkas första natten. Jag brukar inte bli vald.

Hade helt missat det med att ulvarna skulle få info :p
 
Sv: Varulvslek

Det tycker jag också, så alla vet vad som gäller.

Niyama: Man behöver ju inte skriva att det varit just hintar, utan bara att det förekommit regelbrott.

Fast brukar det förekomma så många andra regelbrott då? Känns som att andra är svåra att upptäcka?
 
Sv: Varulvslek

Tycker också du skötte dig bra! :bow:

Fast nu har jag en till hatroll: ättlingar. Att veta att om man väl lyckas bli av med den där jäkla siaren så kommer nån ta över rollen :arghh:

Tack! :)

Haha ja, alltså, jag hade väl tänkt att NÅGON specialroll skulle åka lite tidigare... Men eh, nej.
 
Sv: Varulvslek

Alltså förlåt mig nu, men jag tycker att om man nu ska straffa hintar så borde väl alla hintar straffas? Sasse hintade ju ganska tydligt om sin roll i slutet, men det straffades inte?

Tillägg: och jag tycker att en varning om att regler ska följas gott kunde tagits upp i tråden. Jag känner mig lite blåst så här i efterhand när det kommer upp sådana saker som nu.
 
Sv: Varulvslek

Tack! :) Jag var sjukt nervös i början, kontrollerade flera gånger att alla PM gick till rätt personer... :p Men det blev lite lättare sen. Det gick riktigt smidigt faktiskt, var väl ett par gånger jag fick klura ut "regler" till vissa saker där det inte var helt enkelt att avgöra vad som vore bäst, men det är väl sånt man lär sig efterhand sen. :)

Kollar extra att pm går till rätt personer gör jag fortfarande när jag är LLL trots flera lekar bakom mig.

Jag lyckades ju trassla till min senaste lek rätt rejält trots LL rutin :o Dock var ju den leken ett specialfall (det var den där dubbelnicksleken där bara några hade dubbelnick och det att bara några var dubbla fick ju endel konsekvenser jag inte riktigt var förberedd för:p), Jag lär ha en enklare lek nästa gång :D
 
Sv: Varulvslek

He he, ja jag har ju fått ett felaktigt PM en gång, men det var ifrån lyan när jag inte var där om jag inte missminner mig.
 
Sv: Varulvslek

Och jag ber till gud att jag aldrig blir ulv eftersom att allt jag skriver tydligen är helt random och misstänkt oavsett hur god jag är! :p
2gånger bybo, 2 gånger lynchad... Haha! :D
 
Sv: Varulvslek

Alltså förlåt mig nu, men jag tycker att om man nu ska straffa hintar så borde väl alla hintar straffas? Sasse hintade ju ganska tydligt om sin roll i slutet, men det straffades inte?

Tillägg: och jag tycker att en varning om att regler ska följas gott kunde tagits upp i tråden. Jag känner mig lite blåst så här i efterhand när det kommer upp sådana saker som nu.

Fast hur menar du nu? Det är ju inte en enskild person som straffas utan hela sidan personen står på, i det här fallet den goda. Och det var fler som var på hintningsgränsen, men nu i slutet kändes det onödigt att göra något om det inte var tydligt (när det är så få kvar brukar dessutom folk kunna försöka luras mer ordentligt så det påverkar inte på samma sätt). Eller tycker du att det hade varit bättre om jag kompenserat de onda ytterligare nu i slutet?
 
Sv: Varulvslek

Jag var aldrig helt säker! Men jag hade ingen annan jag var mer säker på heller ;). Sen tror jag att jag snöade in lite för mycket på det tillslut också, det erkänner jag villigt. Jag är ju inte en speciellt duktig spelare än, så jag är dålig på att våga släppa saker sådär när jag tycker att jag kommit på nåt... Behöver mer träning i att bli motbevisad helt enkelt! :D
 
Sv: Varulvslek

Jag var aldrig helt säker! Men jag hade ingen annan jag var mer säker på heller ;). Sen tror jag att jag snöade in lite för mycket på det tillslut också, det erkänner jag villigt. Jag är ju inte en speciellt duktig spelare än, så jag är dålig på att våga släppa saker sådär när jag tycker att jag kommit på nåt... Behöver mer träning i att bli motbevisad helt enkelt! :D

Tja, det var väl duktigt att du anade nåt om mig. Men du var rätt jobbig :p
 
Sv: Varulvslek

Att vi kunde godförklara massor av spelare pga av att dom inte hade dubbelnick med i leken.

Eller snarare med säkerhet visste att en med enkelnick var ond... Vilket jag åkte dit på tillslut när resten blivit godförklarade. :cautious:
 
Sv: Varulvslek

Fast brukar det förekomma så många andra regelbrott då? Känns som att andra är svåra att upptäcka?

Som Sasse sa det händer väl, men som du säger kan det vara svårt att upptäcka. Om man inte räknar missade röster som regelbrott det syns ju lätt.

Men hintar är ju klart vanligast.

Man kan alltid diskutera huruvida det är rätt eller fel att inte skriva ut något i tråden och det finns väl inget som är rätt eller fel jag tycker det är upp till LL att bedöma hur leken kan tänkas påverkas av det. Jag tror alla LL gör så gott de kan. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 569
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 355
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 451
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 093
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp