Varulvslek

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Varulvslek

Ja, egentligen borde det blivit så om man nu ska bestraffa hintarna. Jag kanske reagerar så starkt på det för att jag är van vid att om regelbrott förekommit så straffas det direkt i tråden, precis som när man kickar spelare av olika anledningar så kickar man den som hintat eller brutit mot något annat direkt i tråden öppet för alla.
 
Sv: Varulvslek

Det är skitkul att vara ulv! Roligare än jag trodde faktiskt.
Det var väldigt lärorikt.
 
Sv: Varulvslek

Men det var inte förrän NU som jag läste sista i leke och såg att jag hade rätt!! :banana: Jag var ju duktig för en gångs skull!

Haha! :D Men varför försökte ni inte käka mig? Jag var ju typ den enda som propsade på att du var ond!
 
Sv: Varulvslek

Knapp

Faaasiken vad bitter jag är att jag åkte på första käkningen när jag nu vet att jag redan då var alla ulvar på spåren :p

Angående hintar så tycker jag att det blir ett tråkigare spel om folk outar eller hintar, oavsett vilket läge som spelet är i. Det är mycket roligare och mer intressant om man kan teoria och manipulera ända in till slutet, utan hintar.
 
Sv: Varulvslek

Hmph, ni förstår bara inte min glasklara( och oftast helt off the mark) logik! Det bästa jag gjorde den här leken var tydligen min bop på niyama. :D
 
Sv: Varulvslek

Alltså förlåt mig nu, men jag tycker att om man nu ska straffa hintar så borde väl alla hintar straffas? Sasse hintade ju ganska tydligt om sin roll i slutet, men det straffades inte?

Tillägg: och jag tycker att en varning om att regler ska följas gott kunde tagits upp i tråden. Jag känner mig lite blåst så här i efterhand när det kommer upp sådana saker som nu.

Alltså, ja Sasse skrev något om att det finns fler roller som kan veta ;) typ. Men sen tyckte jag hon satte en tydlig gräns när Lindgren (säkert omedvetet) "fiskade" efter hint om hennes roll. Tycker det är skillnad på att gång på gång vara på gränsen, och att vara det en enda gång.

Varför känner du dig blåst? Det har liksom inte hänt nåt jättespeciellt i det dolda. Vi fick äta två, ängeln lyckades stoppa det ena käket.
 
Sv: Varulvslek

Det svåraste som nybörjare (om man är god) är att släppa taget när en tanke har naglat sig fast. Då blir logiken därefter också.

drama - jag trodde det skulle kännas ungefär så, för jag vet hur besatt jag blev av att få ut ulvarna när jag haft goda roller, men så blev det verkligen inte! Jag blev som lika besatt av att vår sida skulle vinna.
 
Sv: Varulvslek

Men det var inte förrän NU som jag läste sista i leke och såg att jag hade rätt!! :banana: Jag var ju duktig för en gångs skull!

Haha! :D Men varför försökte ni inte käka mig? Jag var ju typ den enda som propsade på att du var ond!

Det var väl mer prioriterat att bli av med drama och asko. Sen trodde vi väl aldrig att du var varken ängel, spion eller siare så du kändes inte så farlig: mest enerverande. Och paddan hakade ju på och blev värre än dig, hade tänkt käka henne men ändrade för att skulle vi inte bli av med drama så skulle det garanterat vara totalt kört.
 
Sv: Varulvslek

Ja, egentligen borde det blivit så om man nu ska bestraffa hintarna. Jag kanske reagerar så starkt på det för att jag är van vid att om regelbrott förekommit så straffas det direkt i tråden, precis som när man kickar spelare av olika anledningar så kickar man den som hintat eller brutit mot något annat direkt i tråden öppet för alla.

Jag har själv aldrig varit med om att någon kickats för hintar, så det var inget alternativ för mig. :)
 
Sv: Varulvslek

Det kan vara för att jag aldrig varit med om att man gjort så här bara.

För en lek inte så länge sen gick LL in som spökväckare när spökväckaren hoppat av. Utan att skriva nåt i tråden. Har varit med om sånt flera gånger (eller nä, inte att LL tar en rolls förmåga men att det sker saker i det dolda). Sen tycker jag väl att man ska skriva om roller ersätts osv. men när det gäller hintar så tycker jag man kan anpassa vad man tror är bäst just då.
 
Sv: Varulvslek

Vad för konsekvenser? :p

Både Niyama och hedinn har rätt, drogs massor med slutsatser om folks roller pga att de hade ett eller två nick.

Dessutom blev min noga avvägda rollfördelning inte så bra när jag stoppade in fler spelare utan att analysera konsekvenserna.

Sen blev det hintar i den leken också vilket ju är ett värre problem än vanligt när det är dubbelnickslek. Så då behövde det kompenseras där vilket jag inte talade om för ulvarna som fick kompensation(för jag ville inte att de skulle fatta attden som hintade eller snarare dubbelnicket till den som hintade hade en specialroll) föränn de påpekade hintarna då fick jag ju berätta att de fått kompensation.

Sen var det oaktiva deltagare som behövde ersättare och förmodligen fler saker jag förträngt.

Sammanfattnings hade jag ingen styrsel på leken det var mest kaos! :D

Att vi kunde godförklara massor av spelare pga av att dom inte hade dubbelnick med i leken.

Eller snarare med säkerhet visste att en med enkelnick var ond... Vilket jag åkte dit på tillslut när resten blivit godförklarade. :cautious:
 
Sv: Varulvslek

Knapp

Faaasiken vad bitter jag är att jag åkte på första käkningen när jag nu vet att jag redan då var alla ulvar på spåren :p

Angående hintar så tycker jag att det blir ett tråkigare spel om folk outar eller hintar, oavsett vilket läge som spelet är i. Det är mycket roligare och mer intressant om man kan teoria och manipulera ända in till slutet, utan hintar.

Jag var mycket imponerad över din träffsäkerhet måste jag säga! :D
 
Sv: Varulvslek

Fast det enda jag tyckte jag naglade mig fast vid var att inte automatiskt godförklara drama, sen var det sasse och Lindgren som naglade sig fast vid det enda lilla negativa jag kunde hitta om drama, grillade mig om det, sen bestämde sig för att jag ältade det för mycket och lynchade mig. :o jag blev något förnärmad där faktiskt! Insåg att det varit bättre om jag inte försökt förklara alls. Nåja, ulvarna hade nog kul den lynchen. :p
 
Sv: Varulvslek

Jag har själv aldrig varit med om att någon kickats för hintar, så det var inget alternativ för mig. :)

Hur länge har du varit med? Det var nog betydligt vanligare förr i tiden. Nu är det mera vanligt att straffa hela sidan genom att kompensera andra sidan eller dylikt.
 
Sv: Varulvslek

Jag har själv aldrig varit med om att någon kickats för hintar, så det var inget alternativ för mig. :)

Jag har kickat. Har för mig att det var när två tvillingar godförklarade varandra helt utan motiveringar, från dag ett. Alla fattade att dom var tvillingar. Det gjorde så stor skada för leken + att det hade varit rätt mycket regelbrott vid den tiden (av spelare som faktiskt vet hur reglerna ser ut) så det började bli dax att det faktiskt fick konsekvenser när man bröt mot reglerna.
 
Sv: Varulvslek

Men det var inte förrän NU som jag läste sista i leke och såg att jag hade rätt!! :banana: Jag var ju duktig för en gångs skull!

Haha! :D Men varför försökte ni inte käka mig? Jag var ju typ den enda som propsade på att du var ond!

Hade vi käkat dig så hade det ju bara fått folk att misstänka niyama mer.

Vi var rätt säkra på drama som siare så ingen anledning att käka dig pga det.

Dessutom var du misstänkt så du var bra att ha kvar.
 
Sv: Varulvslek

Det var väl mer prioriterat att bli av med drama och asko. Sen trodde vi väl aldrig att du var varken ängel, spion eller siare så du kändes inte så farlig: mest enerverande. Och paddan hakade ju på och blev värre än dig, hade tänkt käka henne men ändrade för att skulle vi inte bli av med drama så skulle det garanterat vara totalt kört.

Varför var asko prioriterad? Räknade ni ut att hon var spion? Hon kunde väl lika gärna ha varit ängeln iofs med det hon skrev i tråden dock.
 
Sv: Varulvslek

För en lek inte så länge sen gick LL in som spökväckare när spökväckaren hoppat av. Utan att skriva nåt i tråden. Har varit med om sånt flera gånger (eller nä, inte att LL tar en rolls förmåga men att det sker saker i det dolda). Sen tycker jag väl att man ska skriva om roller ersätts osv. men när det gäller hintar så tycker jag man kan anpassa vad man tror är bäst just då.

Jamen exakt, olika saker har ju olika stor betydelse för deltagarna att veta. Det hade ju inte gjort någon skillnad om jag gått ut med att ulvarna skulle få käka två personer en natt, ingen hade kunnat göra något åt det och det skulle inte ha någon betydelse för tankebanorna. Jämfört med förra leken, t.ex, där en person hoppade av och dennes roll gavs till en annan som fick dubbla roller, det är ju ganska viktig info för spelarna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 284
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 660
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 896
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 820
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp