Varulvslekarnas anmälningstråd

Status
Stängd för vidare inlägg.
LL: Heffaklumpen, Ceta och iiantazie

1. Niyama
2. Blacksmithfarm
3. hemlig
4. cirkus
5. Pegasus63
6. Elo
7. qitis
8. Artline
9. Mirtai
10. glömmerallt
11. Aliisa
12. Magnum


Anmälan står öppen i alla fall några timmar till, om någon mer vill vara med :)


Tog bort dig som deltagare @heffaklumpen
 
LL: Heffaklumpen, Ceta och iiantazie

1. Niyama
2. Blacksmithfarm
3. hemlig
4. cirkus
5. Pegasus63
6. Elo
7. qitis
8. Artline
9. Mirtai
10. glömmerallt
11. Aliisa
12. Magnum


Anmälan står öppen i alla fall några timmar till, om någon mer vill vara med :)


Tog bort dig som deltagare @heffaklumpen
Tack, haha! :love: Jag skulle precis posta när allt försvann och då glömde jag bevisligen att ta bort mig själv andra gången 😅
 
LL: Heffaklumpen, Ceta och iiantazie

1. Niyama
2. Blacksmithfarm
3. hemlig
4. cirkus
5. Pegasus63
6. Elo
7. qitis
8. Artline
9. Mirtai
10. glömmerallt
11. Aliisa
12. Magnum
13. Hedinn

Vädret ser ut att bli bättre framöver, så är ”bara” tidsbrist jag behöver tacklas med. :p
 
Nja, när infödda med rejäla fordon inte tar sig fram så har jag självinsikt nog att skjuta upp det. 😉
Tycker det är intelligent. Jag spenderar vintern typ-ish i det området och vi åker ingenstans just nu. Gården har snöat igen på nytt varje gång jag gått ut typ, dagliga strömavbrott, stora grenar som rasar pga snötyngd... Bilen har förvandlats till en snöhög på bara ett par dagar (och då menar jag snöhög, går inte att se att det faktiskt finns en bil därunder) och snön börjar nå upp över fönsterrutorna (mest pga snöras från taket). Hundarna behöver snart snorklar för att kunna gå ut, dessutom. :D

Längtar tills flyttlasset går lite söderut nu, kan jag säga. 🙃
 
Tack för diverse taggar. :heart
Jag läser och skriver alldeles för långsamt numera känner jag, hänger inte med i diskussionerna på kvällen när det går undan lite mer vilket försvårar en hel del, så mitt lekande är lagt på hyllan för närvarande.

@heffaklumpen om du hellre vill leka så kan jag vara LL :)
Annars håller jag mig på läktaren så länge och kan ta nästa lek eller nåt :)
 
Tycker det är intelligent. Jag spenderar vintern typ-ish i det området och vi åker ingenstans just nu. Gården har snöat igen på nytt varje gång jag gått ut typ, dagliga strömavbrott, stora grenar som rasar pga snötyngd... Bilen har förvandlats till en snöhög på bara ett par dagar (och då menar jag snöhög, går inte att se att det faktiskt finns en bil därunder) och snön börjar nå upp över fönsterrutorna (mest pga snöras från taket). Hundarna behöver snart snorklar för att kunna gå ut, dessutom. :D

Längtar tills flyttlasset går lite söderut nu, kan jag säga. 🙃
Ja alltså folk här i Stockholm har ingen aning om vad det handlar om, i fjällen rår man inte på naturen.
Det skulle komma en halvmeter till i natt såg det ut som och det kanske är plogat nere i byn men kommer vi inte upp i området så är det föga hjälp. Dessutom kom stugvärden inte upp och kunde slå på värmen idag och då är det inte så nice att komma upp ändå om det nu skulle gå att ta sig fram.

Nytt försök om två veckor. :)
 
Tack för diverse taggar. :heart
Jag läser och skriver alldeles för långsamt numera känner jag, hänger inte med i diskussionerna på kvällen när det går undan lite mer vilket försvårar en hel del, så mitt lekande är lagt på hyllan för närvarande.

@heffaklumpen om du hellre vill leka så kan jag vara LL :)
Annars håller jag mig på läktaren så länge och kan ta nästa lek eller nåt :)
Jag är gärna LL denna gången :) Men du får jättegärna ta nästa! Och då måste jag vara med, en till Idahoe-lek så här kort efter den förra :love: :love:
 
Ja alltså folk här i Stockholm har ingen aning om vad det handlar om, i fjällen rår man inte på naturen.
Det skulle komma en halvmeter till i natt såg det ut som och det kanske är plogat nere i byn men kommer vi inte upp i området så är det föga hjälp. Dessutom kom stugvärden inte upp och kunde slå på värmen idag och då är det inte så nice att komma upp ändå om det nu skulle gå att ta sig fram.

Nytt försök om två veckor. :)
Jag är visserligen inte i fjällen, men i den höjden dock mer inåt landet.
Här är tre bilder på samma motiv, från vänster tagna onsdag eftermiddag -> torsdag eftermiddag -> torsdag kväll.
Skitsugen på att gräva fram den där så småningom... 😅

A2AFE7D4-9FC1-4DF9-9A66-A0725F8ADFD3.jpeg
 
Vi sätter ett anmälningsstopp kl 10 imorgon, efter det lottas och skickas rollerna ut :)
Första DL blir på kvällen imorgon, lördag.

Det blir en spännande kamp mellan lejon och björnar. Vem/vilka vinner flest tävlingar? Och vem/vilka får åka på den stora resan till Afrika? Den som lever får se 😊
 
Jag är visserligen inte i fjällen, men i den höjden dock mer inåt landet.
Här är tre bilder på samma motiv, från vänster tagna onsdag eftermiddag -> torsdag eftermiddag -> torsdag kväll.
Skitsugen på att gräva fram den där så småningom... 😅

Visa bifogad fil 63680
Jag skottade bilen och runt den igår. Idag på dagen en timme till. Ikväll när jag skulle åka iväg kom jag ändå inte loss, skottade mer, sandade. Till slut fick en kompis komma och hon typ la sig och grävde under bilen för det var så jävla mycket snö. Sen puttade jag 💪😅 och hon körde, då kom vi loss. Alltså jag har inte ens en uppfart att skotta, det är bara precis runt bilen och ändå är det helt hopplöst nu :arghh:.

Förresten, "inåt landet" är väl fjällen? Eller kanske inte tillräckligt lång inåt?
 
Jag skottade bilen och runt den igår. Idag på dagen en timme till. Ikväll när jag skulle åka iväg kom jag ändå inte loss, skottade mer, sandade. Till slut fick en kompis komma och hon typ la sig och grävde under bilen för det var så jävla mycket snö. Sen puttade jag 💪😅 och hon körde, då kom vi loss. Alltså jag har inte ens en uppfart att skotta, det är bara precis runt bilen och ändå är det helt hopplöst nu :arghh:.

Förresten, "inåt landet" är väl fjällen? Eller kanske inte tillräckligt lång inåt?
Fy fasiken, stackare! Jag bävar för när vi ska ut med den där, den har suttit fast förut i vinter, efter betydligt mindre snö än såhär... 🙈

Jag tänkte inåt landet som mer mitten, så nä inte tillräckligt långt inåt 😅
 
Nån som vill köra en lite enklare lek? Alltså enklare som i två sidor, inga omvandlingar, inga nya roller? Antingen med mig som LL (nån som vill stå för tema i så fall?) eller nån som vill vara LL för en sån lek?
Hade jättegärna lekt en sån lek, men får avstå den här veckan. Precis fått besked om att vi ska kunna flytta in i vårt nya hem nästan en månad tidigare än planerat, så det blir nog lite fullt upp ett tag nu. :D
 
Nån som vill köra en lite enklare lek? Alltså enklare som i två sidor, inga omvandlingar, inga nya roller? Antingen med mig som LL (nån som vill stå för tema i så fall?) eller nån som vill vara LL för en sån lek?
Jag var lite sugen på att köra en riktigt gammaldags lek, alltså med väldigt få specialroller. Typ bara Ängel, spion och siare. Vore det intressant? :)

Annars kan jag meddela att jag inte uppfinner nya roller eller kör med fler än två sidor i mina lekar, det är alldeles för krångligt :p Så säg till om ni vill att jag ska vara LL :)
 
Jag vet att jag sa att jag skulle vara med. Men jag har tyvärr inte möjlighet att leka förrän Torsdag nästa vecka. Har två prov och minst en inlämning som kommer ta all min tid tills dess. Så jag kommer inte ha möjlighet att leka Ulvlek 6-7h per dag (jag skriver och tänker jättelångsamt!). Men om leken inte är igång förrän torsdag nästa vecka är jag jättegärna med! :love:
 
Jag var lite sugen på att köra en riktigt gammaldags lek, alltså med väldigt få specialroller. Typ bara Ängel, spion och siare. Vore det intressant? :)

Annars kan jag meddela att jag inte uppfinner nya roller eller kör med fler än två sidor i mina lekar, det är alldeles för krångligt :p Så säg till om ni vill att jag ska vara LL :)
Jag gillar "gammeldags"! Men för min del får gärna goda döda ha nån uppgift, tycker det är så trist att dö tidigt annars och jag tycker det oftast funkar att balansera bra.

När tänkte du ha dl?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 129
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 267
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 858
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 769
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp