Vem ar Pinnen??

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jillybean

Trådstartare
Laste Tazty's inlagg om Pinnen & hans agare men har inte lyckats hitta nagra tidigare inlagg eller artiklar pa natet som forklarar hela historien. Eftersom jag sjalv ar inblandad i en situation som handlar om vanvard av hastar (se inlagg "Vantar med spanning...") sa skulle det vara intressant att fa veta vad som hant, aven om det inte ar nagra hastpratare inblandade i min situation. Jag antar att jag inte raknas som hastpratare aven om jag babblar pa av bara den till de har stackars pallarna :angel:
 
Pinnen var en häst som blev mycket sjuk (jag vet än ej om det är klarlagt VAD som var fel). Bl.a var knäna dåliga bak. Flera veterinärer sa att hästen skulle avlivas, men ägaren valde att gå vidare och följa vad en hästpratare (per distans?) sagt, dvs att hästen ville leva.

Bilderna på hästen som visades var i stort sett ett skelett som knappt kunde stå. Mycket tragiskt, och MYCKET omdömeslöst av ägaren. Även om man anlitar alternativare får man ju vara kritisk till vad de säger, precis som med "vanliga" veterinärer (ofta tar man ju en second opinion).
 
På grund av att den här diskussinen har varit uppe förut och blivit väldigt infekterad, så känner jag att jag låser den, nu när du har fått svar på vad det gäller. :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har nu sytt ett par plagg till barnbarnen. Jag har inte sytt nagonting sedan 1986. Da flyttade vi utomlands och det fanns en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 443
Senast: Raderad medlem 120709
·
Hundavel & Ras Jag trodde jag hade hittat en bra uppfodare. Jag trodde jag hade hittat en eventuell parning som sag mer an intressant ut. Huruvida jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 988
Senast: Corminta
·
Hundhälsa Att jag tanker "lite annorlunda" ibland ar jag medveten om, men jag vill veta HUR annorlunda jag tanker. Hunden i fraga: du kan...
2
Svar
24
· Visningar
4 299
Senast: Bewildered
·
Katthälsa I mitten av Juli sa avlivade vi varan gamling (22 ar gammal). Kvar blev en 10 ar gammal katt. det har aven funnits en till katt i...
Svar
2
· Visningar
1 322
Senast: Inglorion
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp