Vet inte vilken ponny vi ska välja!

Sv: Vet inte vilken ponny vi ska välja!

den som var lite "seg"? isåfall tror jag ni har gjort ett jättebra val av ponny som förstahäst :)

Ja, den sega ponnyn :smirk: , och jag hade fel, han är absolut inte seg!!! Nu är han pigg och framåt och vill gärna testa min dotter.
Häromdagen skenade han hem till stallet med henne när hon red med 2 andra tjejer. :eek: .
Dottern har börjat rida markarbete en dag i veckan för en jättebra lärare samt att hon har med ponnyn på ridskolelektionen en gång i veckan. Har tänkt att longera en gång i veckan med dottern på så hon får träna upp sin balans.
tror att det löser sig när hästen känner sig mer hemma både i stallet och med oss. När de väl lärt känna varandra och min dotter är lite säkrare tror jag att det kommer att lösa sig.
Tror nog att hon kommer att lära sig mer på ett halvår med egen häst än hon gjort under de två år hon gått på ridskolan.

ha det gott!!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Här kommer en lång text... Jag är inne på att köpa häst men det blir troligen i sådant fall till vintern 2024/2025. Men, jag har vissa...
2
Svar
36
· Visningar
2 257
Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 640
Senast: Johannna1
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
33
· Visningar
3 053
Senast: Mia_R
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 968

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Lunchtips till "matlådehatare"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp