Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har så smått börjat träna för Göteborgsvarvet. :)
Tänker att det måste gå lättare att springa om man väger lite mindre. Jag har egentligen inga viktproblem. Men sedan klimakteriet så lägger sig allt fett på magen som en stor klump och jag tycker verkligen illa om det. Bukfett är ju den farliga sortens fett också. Så jag tänker att det vore hälsosamt att gå ner några kilon. Började 3/1 - vägde 67.5 då, nu har jag gått ner till 65, så 2,5 kg på en månad. En eller två månader till så ... :)

Tänker försöka öka löpträningen successivt. En mil överlever jag, men 2,1 går helt enkelt inte än. Men jag är envis, så vi får väl se.
 
-0,6 kg. Har inte försökt sådär jättemycket och har inte fastat något som jag tänkte först. Har börjat träna istället och försöker med den vägen istället samt att undvika chips och skräpmat, i alla fall på vardagarna :p. Om jag stannar av helt kommer jag fasta ett par veckor för att se om det kan kickstarta det hela igen.
 
Har gått ner 9.5 kg sen den 7e januari. I några dagar nu har jag stått stilla på samma vikt och jag känner direkt hur motivationen droppar. Behöver lära mig att jag kommer börja gå ner igen, att jag inte behöver ändra kaloriintaget bara för att vikten är stilla i tre dagar.
 
Har gått ner 9.5 kg sen den 7e januari. I några dagar nu har jag stått stilla på samma vikt och jag känner direkt hur motivationen droppar. Behöver lära mig att jag kommer börja gå ner igen, att jag inte behöver ändra kaloriintaget bara för att vikten är stilla i tre dagar.

Det låter som en extremt snabb viktnedgång, du är väl rädd om dig?
 
Har gått ner 9.5 kg sen den 7e januari. I några dagar nu har jag stått stilla på samma vikt och jag känner direkt hur motivationen droppar. Behöver lära mig att jag kommer börja gå ner igen, att jag inte behöver ändra kaloriintaget bara för att vikten är stilla i tre dagar.
9,5 kg är massor! Ät som du brukar och känn lugnet, kroppen kanske behöver en liten paus. :)
 
Vill lägga mig ner och bara skita i allting känns det som nu. Sambon fyllde år så det har varit några fikor senaste dagarna då hans familj kommit, samt grannar mm varit här. Nu väger jag helt plötsligt 78 kg igen. Snacka om att jag har lätt för att gå upp i vikt.

Nya starka tag nu och frågan är om jag inte ska köra pulver i en vecka så det händer någonting nedåt. Tänkte väga 70 kg till 5 maj, men i denna takten kommer ju ingenting hända.
 
1/1 - 73.3
3/1 - 71.6
7/1 - 70.9
10/1 - 70.5
16/1 - 70.1
17/1 - 69.9
21/1 - 69.6
24/1 - 69.0
1/2 - 70.2

Se där. En vecka senare och ett kilo tyngre. Förändring inom normalintervallet - mitt i allt det onormala.

Nota Bene:
det blev inget WO. Livet fortsätter ju.
 
Och idag kom mensen. Då är det ingen ide att väga sig på minst en vecka. Så får vi se vad vågen säger då.

Jag har fuskat lite, det blev lite chokladbollsmet igår, och lite choklad i förrgår. Men det är väl som det ska dagarna innan mens :cool:


Det jobbigaste kring att försöka gå ner i vikt är att inte få äta pluggodis. Jag behöver verkligen det för att hålla fokus uppe. Så det är lite surt. Vet inte riktigt vad jag ska använda istället.
 
1/1 - 73.3
3/1 - 71.6
7/1 - 70.9
10/1 - 70.5
16/1 - 70.1
17/1 - 69.9
21/1 - 69.6
24/1 - 69.0
1/2 - 70.2

Se där. En vecka senare och ett kilo tyngre. Förändring inom normalintervallet - mitt i allt det onormala.

Nota Bene:
det blev inget WO. Livet fortsätter ju.
Vad betyder WO?
 
Halvvägs på etapp ett som kommer att pågå till slutet av februari. En stark motivation nu är kläder. Mina största kläder börjar visserligen sitta bekvämt, men jag har inte börjat kunna använda mindre plagg. Och det verkar bli fint vårmode i år. 800 kr på klädkontot, men det ska jag inte röra förrän det har gått ett år och då ska jag ha bra skalkläder.
 
Halvvägs på etapp ett som kommer att pågå till slutet av februari. En stark motivation nu är kläder. Mina största kläder börjar visserligen sitta bekvämt, men jag har inte börjat kunna använda mindre plagg. Och det verkar bli fint vårmode i år. 800 kr på klädkontot, men det ska jag inte röra förrän det har gått ett år och då ska jag ha bra skalkläder.

Jag håller verkligen med om att ens vanliga kläder är en bra motivation. :) Sedan i somras har jag köpt några plagg i större storlekar för att jag över huvudtaget ska ha något att ha på mig. Så jag ser verkligen fram mot att inte behöva gå omkring i ett och samma par jeans, två tröjor och kofta. Snart är dessutom kjol- och shortssäsongen här och jag tänker inte slänga pengar på att köpa något som jag redan har i garderoben. Så mitt första mål är -4,7 kg som jag ska har klarat av till 1 juni.

Summerar första veckan:

2/2 -0,2 kg
 
Vad äter ni till frukost? Jag har försökt med havregrynsgröt ett tag nu men det faller mig verkligen inte i smaken (om det inte är jordnötssmör på 😁). Jag är en frukostmänniska och skulle helst äta hotellfrukost varje dag så det måste vara något gott samtidigt som jag ju försöker äta nyttigare Och då faller hotell bort ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 421
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 906
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 603
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp