Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Går dåligt för mig, började året med kräksjukan 🙈 tänkte egentligen börja med nån form för egensnickrad detox med mkt frukt å grönt utan stekt mat, rött kött, gluten etc men känner mig så trött i kroppen och e fortfarande inte helt hundra, så nu äter jag det jag har hemma (mannen är borta på jobb så det är jag på bebis hemma), svårt att orka/ hinna med så mycket mer än å passa på mitt lilla charmtroll ☺ kanske nästa vecka blir bättre 🤞

Kroppen fixade ju en snabb-start, total tömning liksom 😩
 
Jag valde att gå med i VV, det var 50% i 3 månader men jag valde att gå med i ett år. Behöver bara sätta mig in i detta system... alla mina smartpoints rök på frukosten 🤣

Jag ska följa den blå planen men behöver typ en vecka för att fatta hur jag smartast ska äta! Finns ju färdiga recept men jag är dålig på att laga mat så vi får se hur detta går 🙄
 
Behöver (eller vill) gå ner 6-7 kg som jag ätit på mig sedan ett år tillbaka. Har haft noll ork eller lust att öht styra kost eller motion så jag får nog vara glad att det inte blivit värre.

Ska promenera mer och sluta äta chips, godis och fikabröd till vardags. Sen ska jag komma igång med träningen igen vilket jag hoppas kommer gynna vikten också även om det inte är primär anledning till träningsstart.
 
Inser efter första veckan att jag satte stegantalet lite lågt. Snittat drygt 13 000 om dagen.
Då är ju frågan, vad ska jag sätta som mål, 15'? Eller ska jag gå så högt som 20'?
 
Jag tänkte testa hänga lite i den här tråden.

Efter tre graviditeter på två år, där den senaste resulterade i bebis på nu tre månader, så är det dags att börja få bort "lite" extrakilon.
Har köpt mat- och träningsschema via en nätbaserad PT och hoppas på att det kan ge en liten kickstart. Följer inte matschemat slaviskt då jag är väldigt dålig på att äta grönsaker och rotfrukter men det är skönt att ha en liten grund att luta sig emot i planeringsväg iallafall.

Ska ner minst 10kg... :eek:

Tis-tors blir det minst två promenader då jag lämnar/hämtar storasyster på förskolan, sen är tanken en eller två promenader utöver det per dag. Träna enligt schemat tre dagar/vecka och eventuellt trycka in lite styrketräning i garaget en dag utöver det då jag MÅSTE stärka rygg/axlar för att inte gå sönder.

Sen är det SLUT på fikabröd och godis/snacks.
 
Smugit lite i den här tråden och funderat på om jag har nog motivation att hänga med eller inte :p Jag har några få kilon jag skulle vilja bli av med, men har ingen lust att anstränga mig stenhårt. Träna och motionera mer än jag gör går inte för det hinner jag inte. Rider 5-7 pass i veckan, promenerar dagligen (ibland flera per dag), styrketränar 3 dagar och sköter fyra hästar på lösdrift själv varje dag. Så jag får nog med träning och motion känner jag. Men jag kan göra en kraftansträngning med maten och få lite mer struktur och se vart det landar.

Vet inte vad jag väger just nu med gissar på 72 kg och skulle vilja ner till 68-69 kg.
 
Invägning 28/12: 69,5
8/1: 67,5
-2 kg
Mål: 64

Då var den lätta biten avklarad, dom första två kilorna. :angel: jag har ägnat den första veckan med att lägga in bra vanor. Har inte ätit vitt bröd (förutom en halv bakispizza 1/1), inget chips, inget godis osv. Jag har dock ätit på max en dag, men bytte ut brödet mot sallad, så det är godkänt för mig.
Nu är det dags för den jobbiga biten: minska mängden mat. Steg ett är att ta bort kvällsfikat, det är mest mentalt då jag har ätit några finncrisp. Jag måste helt enkelt kunna hantera att jag kommer vara lite hungrig.
 
Invägning 28/12: 69,5
8/1: 67,5
-2 kg
Mål: 64

Då var den lätta biten avklarad, dom första två kilorna. :angel: jag har ägnat den första veckan med att lägga in bra vanor. Har inte ätit vitt bröd (förutom en halv bakispizza 1/1), inget chips, inget godis osv. Jag har dock ätit på max en dag, men bytte ut brödet mot sallad, så det är godkänt för mig.
Nu är det dags för den jobbiga biten: minska mängden mat. Steg ett är att ta bort kvällsfikat, det är mest mentalt då jag har ätit några finncrisp. Jag måste helt enkelt kunna hantera att jag kommer vara lite hungrig.

Kvällsätningen är en jobbig del för mig också :p Gillar att äta en god kvällsmat efter att alla sysslor är klara för dagen. Men jag försöker att hålla den mindre de dagar jag inte tränat på kvällen. Har jag tränat behöver jag äta lite mer såklart.
 
Kvällsätningen är en jobbig del för mig också :p Gillar att äta en god kvällsmat efter att alla sysslor är klara för dagen. Men jag försöker att hålla den mindre de dagar jag inte tränat på kvällen. Har jag tränat behöver jag äta lite mer såklart.
Jag äter middag runt 17, men där vid 20-21 är det gott med något litet.. :angel:
 
Äter också middag vid 17 tiden. Men efter den är jag rätt aktiv med djur, barn, hem, träning och allt som ska göras innan läggdags så ett par goda smörgåsar vid 21 tiden är himla gött :D
Ja, du verkar ju vara väääldigt aktiv, då tycker jag att det är helt okej med ett litet kvällsmål! Jag är dock en riktig soffpotatis vintertid då jag inte har hästar längre. Och är så förbaskat kvällstrött, så jag orkar inte åka och träna heller. :angel: #latmask
 
Ja, du verkar ju vara väääldigt aktiv, då tycker jag att det är helt okej med ett litet kvällsmål! Jag är dock en riktig soffpotatis vintertid då jag inte har hästar längre. Och är så förbaskat kvällstrött, så jag orkar inte åka och träna heller. :angel: #latmask

Ett litet kvällsmål ja, men lite väl ofta kanske det inte är så litet :angel:
 
Frågan är hur mycket nytta du får ut av att lägga in fler steg. Förmodligen är det smartare att satsa på att lägga in en pulshöjande aktivitet någon gång per vecka.

Jag håller med, i teorin 😎😂

Men eftersom jag är ganska lat och för tung (för mina knän) för att springa är det enklare att öka stegen.

Ska dock försöka ta mig i kragen och fylla på luft i cyklen och ta den till stallet de gånger jag inte ska vidare på jobb. 4 km gång/cykelväg, 6km bilvägen.
 
Jag håller med, i teorin 😎😂

Men eftersom jag är ganska lat och för tung (för mina knän) för att springa är det enklare att öka stegen.

Ska dock försöka ta mig i kragen och fylla på luft i cyklen och ta den till stallet de gånger jag inte ska vidare på jobb. 4 km gång/cykelväg, 6km bilvägen.

Gå upp och ner i trappor är inte så dumt heller. Snabbt och effektivt.
 
Jahapp, mitt mål är att skärpning sker iom jobbstarten. DVS idag! Jag tänkte köra lite 16:8 iaf halva veckorna och sen dra ner på matintaget och stryka godis och kakor helt på jobbdagar.
Vägde in mig imorse 96,1 kg :eek::arghh: Så nu är det skärpning.
 
Jag ska testa Sensemetoden, som är än livsstil mer än en diet. Äta tre gånger om dagen, när jag är hungrig. En till två nävar grönsaker, en näve protein och en näve kolhydrater, plus en till tre matskedar fett. Känns rimligt, ingen diet där man utesluter saker verkar funka för mig.
 
Jag kan inte träna längre. Höften har blivit värre och det är knappt jag kan promenera i lugnt tempo..
Innan tränade jag pulshöjande tre dagar i veckan, simmade en, powerwalk med eller utan stavar minst fyra dagar i veckan och vanliga promenader i bra tempo minst en gång per dag oftast mer.
Nu får jag vara nöjd om jag kan masa mig upp för trappan typ..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 189
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 074
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 635
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp