Vikttråden 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ahaaa, enligt Lifesum-appen ska jag äta 1434 kcal/dygnet, och på 6 dagar har jag gått ner 0,8 kg. Och då har jag käkat en semla, lite godis etc, men jag har varit väldigt strikt med att inte överskrida antalet tillåtna kcal/dygn. Vissa dygn, när jag jobbat natt tex, har jag inte ens kommit upp i antalet kcal.

Jag körde alltid mina 2 dagar i 5:2 när jag jobbar.. natt oxå! Jag äter aldrig på natten så det blir inte så många timmar kvar att äta på när jag väl sovit och varit i stallet!
 
Den här veckan går åt till att hitta tillbaka till ett fungerande ätmönster. Julledigheten har ju varit mycket äta-hela-tiden och dessutom mycket onyttigt. Så nu är jag tillbaka på tre huvudmål och nästa vecka ska jag lägga på lite mer motion. Har upptäckt att detta blir snabbaste sättet för mig i slutänden, skynda långsamt och få ordning på vanorna först.

Duktiga ni är som gått ner!
 
Skaffade ny prenumeration på lifesum idag. Så from Måndag är det matplan som gäller. Måste bara komma ihåg att handla i helgen :)

Hahaha, jag logga in för att skriva exakt samma sak. Gillar upplägget så här långt, jag körde igång dagboken direkt för att se var jag ligger i intaget. Deprimerande. Men inte helt oväntat. Så himla lätt att skärpa till sig när jag vad jag drar i mig.

Nu djäklar!
 
Kört 3 dagar nu med mer än 10 000 steg per dag samt ätit frukost + middag och 2 shakes/dag. Går bra, inte jobbigt alls!! Ikväll kommer en prövning... Ska baka någon kaka för att bjuda på min praktikplats, sista dagen där i morrn efter 6 veckor. Kan tänka mig att ha en "fuskdag" per vecka så den blir i morrn, men baka utan att smaka är svårt 🙈 😝 Sen kommer dessutom svärmor på besök en vecka, då är det alltid svårt... Hon vill gärna "göda" oss...
 
Jag kör den vanliga gratislifesum appen bredvid VV .. Jag är helt lost i smartpoints och det systemet så måste ha lite koll på kalorierna känner jag. La in gårdagens mat och hamnade bara på 1025 kcal så det finns ju lite mer utrymme för 0 points maten då känner jag!
 
Månadsinvägning igår. Då vägde jag samma som i början av veckan, 89,7 kg. I morse när jag vägde mig (efter toabesök) stod vågen på 89,0.

I samband med månadsinvägningarna mäter jag mig också. Mätte mig idag för jag hann inte igår. Äntligen har lite centimetrar börjat släppa från låren och vaderna. Sedan jag började har jag gått ned 11 cm i midjan, 11,5 cm runt höfterna, 4 cm runt låren och 2 cm runt vaderna 👍😊. Jag känner att en del försvunnit från brösten också. Inte mig emot då jag inte gillar att ha stora bröst, men vissa BHar börjar sitta lite sämre.
 
Så, vägde mig igår.
65,6 kg stod vågen på.
Vill ner till 60 iaf.
Funderar på att dra igång med 5:2 igen. Har fungerat ganska bra innan. Helst räknar jag kcal, men tycker det är krångligare när jag inte äter all mat själv som jag lagar, utan delar med maken. Var lättare när jag bodde själv och kunde göra en middag med ett visst antal kcal, dela i fyra och äta själv. 😅
 
Lifesum ger mig 1600 också. Ligger i dagsläget på ca 70 kg, ska ner till 58 igen är planen.
Hittills går det dåligt. Varit en jobbig vecka med mycket stress så maten har inte varit prioriterad.
Undviker att väga mig, blir bara ledsen.
 
Så, vägde mig igår.
65,6 kg stod vågen på.
Vill ner till 60 iaf.
Funderar på att dra igång med 5:2 igen. Har fungerat ganska bra innan. Helst räknar jag kcal, men tycker det är krångligare när jag inte äter all mat själv som jag lagar, utan delar med maken. Var lättare när jag bodde själv och kunde göra en middag med ett visst antal kcal, dela i fyra och äta själv. 😅
Äter ni gemensamt på lunchen också? Jag tycker det är den måltiden som är enklast att köra lågkalori på. Jag äter nästan alltid soppa med macka eller sallad på jobbet. Då får jag utrymme att äta samma mat som övr familjen på övr måltider.

Kan btw varmt rekommendera VV:s soppor på burk. Jag köper dem på Ica. Ca 20 kr/burk och 122 kcal (grönsakssoppan). Är supergoda och mättande!
 
Äter ni gemensamt på lunchen också? Jag tycker det är den måltiden som är enklast att köra lågkalori på. Jag äter nästan alltid soppa med macka eller sallad på jobbet. Då får jag utrymme att äta samma mat som övr familjen på övr måltider.

Kan btw varmt rekommendera VV:s soppor på burk. Jag köper dem på Ica. Ca 20 kr/burk och 122 kcal (grönsakssoppan). Är supergoda och mättande!

Brukar oftast käka medhavd matlåda, men alltså, det är mest lathet. Jag kan ju räkna ut kalorierna i våra gemensamma måltider också, känns bara krångligare. 😝

Och ja, de har jag provat. Körde gärna dem eller andra soppor när jag höll på med 5:2. 👍
 
Jag orkar faktiskt inte räkna kalorier. Mest på grund av att vi ofta gör olika gratänger som räcker till matlådor med typ fjorton ingredienser. :p när jag var yngre och är mycket helfabrikat så var det busenkelt! Skanna kartongen och få ut exakt antal kalorier. :laugh::cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 189
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 065
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 633
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp