Vilken är din tråkigaste faktura/räkning?

Har du pratat med hyresgästföreningen eller möjligen den konsumentrådgivning kommunen erbjuder där du bor? Det kanske/bör kunna hjälpa dig?
Så sjukt dåligt av hyresvärden!
Jo då, jag skickade mail till hyresgästföreningen och de har öppnat ett ärende. Skapligt pinsamt när det är ett bolag med hur många lägenheter som helst. Tror det är kommunalt oxå. Herregud, betala och se glada ut, det hade ni ju fått göra annars.
 
Jag tycker alla räkningar är tråkiga:p speciellt de jag glömt.

Denna månaden hade jag dock utgifter på 5200 kr på hö, detta pga att vår leverantör sålt ”vårt” hö till någon annan. Tråkig utgift.
 
Jag vet inte om jag tycker att någon räkning är särskilt mycket värre än någon annan. En gång i tiden satt jag och betalade av ett blancolån, det var ju himla trist. Pengar som redan vad använda liksom. Idag har jag inga blancolån och inga avbetalningar, utan vanliga räkningar på ganska låga summor.

Däremot åker jag på en P-bot då och då. DET är fasen det störigaste någonsin :mad:
 
Tråkigaste fakturan för i år är strax över 2500 kr för ett par bilder på mina visdomständer. De skickade remissen för ca 5-6 år sedan, då jag var ungdom, och nu när det börjar kosta pengar för mig har de fått tummen ur arslet och bokat en tid. Men då hade det gått så lång tid att de behövde röntga käften en gång till. Jag har en konspirationsteori att de gjorde så bara för att få krama ur några extra kronor ur en snål fattiglapp.:cautious: Operationskostnaden vill jag inte ens tänka på. Till och med skatten på bilen var roligare att betala.O_o
Men fy! Så himla himla tråkigt! Det blir ju verkligen jättemärkligt att det kan/får dra ut så mycket på tiden att du måste betala när processen startade så mycket tidigare och det inte ligger hos dig att det dragit ut på tiden :down:
 
Lite spinoff på CSN-tråden eftersom den fick mig att fundera på det där med fakturor/räkningar.
Det är ju sällan en jublar kanske när det kommer räkningar som ska betalas, men åtminstone jag tycker att vissa fakturor känns extra tråkiga att betala hur sällan dom än kommer.

I mitt fall är den absolut tråkigaste räkningen den som kommer när en ska betala in restskatt, så himla tråkig utgift och eftersom jag inte ens reflekterat över att jag haft pengarna eller sett resultatet av att jag haft dom så finns det inte heller något roligt kopplat till själva fakturan som kan göra att den känns lite roligare att betala :D

Bilbesiktning är en annan sådan där grej - ja, jättefint att bilen blir kollad såklart men ändå. Det är så tråkigt att betala för något jag helst hade velat slippa (dvs jag vill hellre stoppa huvudet i sanden och låtsas som om bilen kan rulla på för evigt typ :angel: )

Så, vilken är er tråkigaste faktura?
Bilskatten. Och försäkringen. I hate them.
 
Allt som har med bilen att göra....

Sen vet jag att vi nån gång i framtiden kommer få en skit(höhö :D)tråkig men totalt nödvändig gigantisk faktura när vi ska göra om vårt enskilda avlopp. Så mycket pengar för något som inte syns alls är såååå tråkigt!
 
Allt som har med bilen att göra....

Sen vet jag att vi nån gång i framtiden kommer få en skit(höhö :D)tråkig men totalt nödvändig gigantisk faktura när vi ska göra om vårt enskilda avlopp. Så mycket pengar för något som inte syns alls är såååå tråkigt!
Den fakturan överlät jag glatt till sambon - just för att den var så tråkig och stor och för en osynlig grej liksom :angel: :D
 
Bikskatten som är hutlös. Betalar på kvartal och det känns som kvartalen infaller varje månad 😒
Men hur dyr skatt har alla på sina bilar? Skatten på min bil är jättelåg, pröjsar några hundralappar (?) per år.
 
Fattar! De ska ju dock kosta tycker jag, är ju inte särskilt bra för människor att såna puttrar runt.

Absolut, jag säger inget om det men det blir inte roligare att betala för det. Kör inte så många mil så för mig hade avgiften gärna fått vara kopplad till körsträcka.
 
Men hur dyr skatt har alla på sina bilar? Skatten på min bil är jättelåg, pröjsar några hundralappar (?) per år.

3000 kr. En sketen Peugeot halvkombi från 2004, bensin och automat. Så absolut ingen monsterbil men tydligen släpper den ut massa skit med tanke på hur hög skatten är.
Har du en nyare, mycket liten bil eller en el-hybrid som betalar så lite?
 
Men fy! Så himla himla tråkigt! Det blir ju verkligen jättemärkligt att det kan/får dra ut så mycket på tiden att du måste betala när processen startade så mycket tidigare och det inte ligger hos dig att det dragit ut på tiden :down:

Ja, det är just därför räkningarna blir så himla tråkiga. Jag gick med på det hela för att på den tiden hade det varit mer eller mindre gratis att dra ut de där tänderna. Tandläkaren trodde inte ens på mig när jag påpekade att väntetiden varit jävligt lång nu. Till slut när hen väl kollade upp detta såg hen att det var faktiskt en remiss skickad för så länge sedan. Och jag fick bekräftelse att jag skulle få ta ut tänderna inom ett år. Sedan väntar de tills jag är 24 och måste betala. Får de ens göra så?:confused: Jag är en liten smula förbannad.:rage:
 

Liknande trådar

Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 299
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 402
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 798
Senast: lundsbo
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 237
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp