Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

Karaktärerna är utefter Klaus Ferdinand Hempflings bok 'Hästens själ', där han beskriver 26 olika karaktärstyper bland hästar :)
Om du inte läst boken så kanske inte karaktärsnamnet säger dig så mycket, men jag tror din häst är inte helt men iaf till vis del den utnyttjade(namnet kan låta lite brutalt;)), har nog något annat i sig också.
 
Sv: Vilken karraktär?

Karaktärerna är utefter Klaus Ferdinand Hempflings bok 'Hästens själ', där han beskriver 26 olika karaktärstyper bland hästar :)
Om du inte läst boken så kanske inte karaktärsnamnet säger dig så mycket, men jag tror din häst är inte helt men iaf till vis del den utnyttjade(namnet kan låta lite brutalt;)), har nog något annat i sig också.

Kan man hitta karaktärstyperna på internet? Fast inget är väl omöjligt att hitta där nu för tiden ;)

Jag, hör man bara ordet så lät det ju inte så kul :p Fast kan man vad det betyder efter att man läst boken så kanske det har en lite annan betydelse än vad jag kopplar det till som inte har läst den, eller? Jag måste kolla upp det här :D
 
Sv: Vilken karraktär?

Tycker den ser ut som "the frog" (har boken på engelska)
 
Sv: Vilken karraktär?

Finns klipp på youtube med kort beskrivning av alla karaktrerna, recognize your horse tror jag de heter :)
 
Sv: Vilken karraktär?

KL

Lägger in min kille, jag har haft många funderingar kring honom sedan i vintras men nu när jag fått upp honom i hull och känner honom bättre så tror jag jag vet men vore kul o se vad andra tror.

(inte dish i nosryggen, den är spikrak men han har en krokig bläs)


(inte hans vanliga min, han tuggar och var ny i hagen precis)




Kroppen är lite svår för han var super omusklad och lite mager när jag köpte honom men han är högställd, har jättelång hals (men ocskå lååånga ben så därför ser den itne så lång ut. allt, även huvudet är långt på honom!)

Hmm ska se om jag hittar någon bättre bild än dom här men gissa på snälla :)
 
Sv: Vilken karraktär?

haha suck han gillar helt klart profilbilder...

men den här är klockren på hur hans uttryck ofta är i ögonen


 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken karraktär?

Hej oj va spänande!!
Är det någon som vågar gissa vad min har för karaktär??
31247179.jpg

Och denna (Ignorera örat)
31247183.jpg
 
Sv: Vilken karraktär?

Om du inte fattar mitt skämt, jag minns att du skrev när han var nyköpt att han var fux.
 
Sv: Vilken karraktär?

Haha jag vet...vi vet inte riktigt vad vi ska tro då han verkligen inte hae nåt svart på benen i vintras, och nu är han dessutom helt stickehårig på kroppen! (fast syns ju inte bra på foton...jag får försöka ta nån närbild)

Min vet. som är färgintresserad är förbryllad för han trodde också han var fux.
Ska bli intressant att se hur han ser ut i framtiden.
Men jag håller med, just nu ser han väldigt brun ut hihi så just nu är han det iallafall brukar jag säga.
Fast han har en skum nyans i verkligheten, var på kurs nyligen där en annan deltagare sa "vilekn underbar mörk fux du har där inne" och jag vart lite paff för just nu ser han ju mer brun ut.

Aja ska inte OT'a mer men jag skrattade så fort jag såg ditt inlägg hihi :D
 
Sv: Vilken karraktär?

Lägger in några bilder på min 2-åring som nu blivit helt hemmastadd och är "sig själv", vad jag kan bedöma.
Fick hem honom i slutet på april i år.

Tycker mycket om mat, väldigt okomplicerad så..
P7070580.jpg


Här ser man profilen bäst.
P7070588.jpg


P7070590.jpg


Jag har några karaktärer jag velar mellan men säg gärna vad ni tycker!
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 207
Senast: Smoothi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 564
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 943
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 459
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp