Bukefalos 28 år!

Vilken karraktär?

Sv: Vilken karraktär?

oj, förlåt trodde att det fanns en beskrivning längre bak men det gjorde det inte! Men har inte boken här!:(
 
Sv: Vilken karraktär?

NovaElin218.jpg

Novagalopp44.jpg

Fler bilder på Nova.
Nova155.jpg

flingor167.jpg

Novah1111.jpg

Novatrav44.jpg
 
Sv: Vilken karraktär?

Tycker hon är ganska lik min i uttrycket/huvudet! :p (Hehe, bortsett från "kung"-bilden, just då trodde han att han var en hingst som måste hålla koll på sina ston i fjärran).

Pegasus kom vi fram till för min. Därför gissar jag det. Sen om det stämmer är en annan femma! :rofl:
 
Sv: Vilken karraktär?

Haha när du skrev så var jag tvungen att dubbelkolla, för jag tyckte hon hade spikrak nosrygg! :p Inte mycket böj iaf.

Tja, det är en häst som skulle vilja ha lite kraniosakral-terapi! :angel: ser ängslig/komprimerad ut i huvud-uttrycket.
Funderade på the frog, men man ser inte hela hästen, bara huvudet, så det var svårt att gissa sig till utifrån videoklippen!
Lite OT så tror jag det är en häst som skulle kunna ändra ansiktsuttryck mycket (med tiden) beroende på omständigheterna.
 
Sv: Vilken karraktär?

Tack för svaret!:)

vad är kranioskral-terapi?:p

Har tyvärr ingen helkroppsbild, men är rätt nätt(arab) men stooor mage(jobbar på den;))!
Hmm, ska kolla närmare på grodan, har tänkt lite på den halvfödda också, det med magen är vanligt hos den karaktären.
 
Sv: Vilken karraktär?

Eldvakten tycker jag din häst liknar mest!!
 
Sv: Vilken karraktär?

Hej jag tror vet ej att vi har att göra med urhästen!
 
Sv: Vilken karraktär?

Hej jag tror att du har en typisk underofficer!
 
Sv: Vilken karraktär?

Den halvfödde var en som jag avfärdade, tyckte inte den passade på beskrivningen eller bilden snarare som jag har i huvudet. Duvan var jag lite inne på också. Men det är nog lättare för dig som känner hästen och vet mer om den! :)

(Kraniosakral-terapi utgår ifrån kranie = huvud och sacrum =kors och syftar till att balansera kroppen och på så vis successivt få bort spänningar/obehag/gamla trauman/hjälpa till självläkning. Man utgår mycket från huvudet och det är väldigt intressant hur mycket ett huvud kan ändra i uttryck- antingen av behandlingarna i sig eller "bara" av en sån sak att en häst byter ägare! :) )
 
Sv: Vilken karraktär?

En liten "huvudstudie":
(har försökt ta i hyfsat samma sinnesstämning/vinklar så att de är jämförbara)

Sommar -07

huvudtabac_84221996.jpg

huvudtabac2_84222038.jpg


Vår -09
flta_84223504.jpg

huvud_84223612.jpg


Vinter -10
huvud2_84222862.jpg


Vet inte om det syns så tydligt, för mig som känner hästen så känner jag knappt igen honom längre på de första bilderna! :p Tycker han ser "ihopsnörpt" ut i hela huvudet i jämförelse.
 
Sv: Vilken karraktär?

aaa okej, intressant!:)

Okej, ka ge en liten beskrivning av henne, känner henne ju inte jättebra men lite:): Som sagt, all hennes övervikt sätter sig på magen. När man väl har fångat henne så gör hon vad man än ber henne om, brukar stå lite för sig själv i hagen. När ledarstoet(väldigt sammansvetsad flock, är ett litet stuteri så stona har gått tillsammans hela sitt liv) gick bort nyligen så tog hon väldigt hårt på det, vanligtvis brukar hon äta up varenda höstrå men hela veckan efter det så åt hon knappt.detdär uttrycket hon har på bilderna är det hon brukar ha, hon ser så olycklig ut:(
Det var det jag kom på nu
 
Sv: Vilken karraktär?

ja han ser jättespänd ut på de första bilderna, kolla mulen på första och sista bilden! Så han genomgick kranioskral-terapi?:)
 
Sv: Vilken karraktär?

Japp! :)
Fast det är ju inte bara det som gör skillnaden. För många år sedan (12 kanske?) lusläste jag i en av T Touch-böckerna (tror att den hette T-Team eller något liknande?) som också hade en teori om att hästarnas utseende speglar personligheten. Virvlar, huvudform osv. När man tittar igenom en massa gamla bilder (långt innan jag kom i kontakt med KS-terapi) så tyckte jag det var intressant att huvuduttrycket och såna smådetaljer faktiskt kunde ändras. Till viss del iaf.. precis som att exteriören kan ändras beroende på muskulatur, spänningar m.m.
Alltså kanske hempflings hästpersonligheter också kan förändras med tiden?
Beroende på omgivning, eventuella trauman (eller att man tar sig igenom ett gammalt trauma), hantering, hälsa, trivselnivå osv.
 
Sv: Vilken karraktär?

Okej!:)

Ja asså de kan ju förändras på vissa sätt, som den utnyttjade om den träffar rätt människa som hjälper den tillbaka till sig själv, kan det visa sig att den hästen är av någon helt annan karaktär! Sen är det ju t.ex. med duvan, nervös m.m. med fel ägare, men med rätt ägare kan den bli mer mdig, nyfiken och vaken:) men det nervösa finns visserligen kvar hela livet ändå.

Han beskriver nånstans att om en häst(eller människa) förändras på insidan, så märks det på utsidan!:)
 
Sv: Vilken karraktär?

Precis, bra förklaring! :)

Insida och utsida hänger ihop. Och även mental och fysisk hälsa. I längden iaf! :p
 

Liknande trådar

Samhälle Jag tycker det är en intressant och framför allt viktig fråga för landets framtid vad som händer inom SD, men vill inte att ett sådant...
Svar
9
· Visningar
1 222
Senast: Smoothi
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 763
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
2 988
Senast: Solstig
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 499
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp