Vilken strykkappa på vilket ben??

Innan har jag oxå (som nog de flesta här) fått lära mig att sista spännet (= i detta fall flärpen) ska spännas bakåt.

MEN jag fick mig en tankeställare då vi hade en "diskussion" om detta i stallet för ett tag sen, det va en kompis till mig som satte på de skydden tvärtom, dvs kardborre bakåt o flärp framåt. Jag hade inte en tanke på att det blir tryck över senan (o man vrider ju hela senan!) när man spänner kardborren framåt som jag tidigare gjort.

Nu spänner jag alltså kardborre bakåt o flärp framåt, o så MÅSTE det bara va!! :)
 

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
669
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 460
Senast: HannaZ
·
  • Artikel
Dagbok Halkade på trärampen på utsidan av stallet på söndag och det krasade till i foten då den hamnade under mig. Blev sjukhus när stallet...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 903
Senast: sweep
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 621
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp