Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har lilla F fått magknip de senaste 2 dagarna, ungefär samtidigt som vi började med D-vitamindroppar. Visst var det fler som hade upplevt detta? Kan man köpa vattenbaserade på apoteket?
 
Har förstått att det kan vara så så tänker också att man kanske inte ska övertänka allt. Var sak har sin tid!

Alla bebisar är olika, likaså alla föräldrar. Det viktigaste tror jag är att var förälder accepterar att så är det i perioder. Vet att sambon tyckte det var lite tufft första gången då det bara var jag som dög. Men då hade vi ingen i närheten med barn, utan vi var först ut.
 
Då är våra lika stora men med 10g skillnad :D

Härligt! Men din skrutt är lite yngre va? John blir 4 veckor på torsdag. Är väldigt glad att vi inte köpte på oss så mycket kläder i dom mindre storlekarna, 50 kunde han aldrig ha och dom flesta plaggen i 56 är för små nu. :o
 
@astilbe
Fasen kan absolut vara utvecklingssprång på g, kotte betedde sig precis likadant ungefär när Wonder weeks sa att språnget skulle börja :)
Hur länge satt det i för er? Blir spännande att se hur det hela utvecklas. Känns som om det bara är för mig att finna mig i att vara bunden till soffan nu, så får vi hoppas att det lättar inom några dagar eller så.
 
Vi har egentligen tid hos Bvc imorgon, men lite osäkert hur det blir med det då jag haft en sjuk storebror hemma idag. Måste antagligen boka om Bvc-besöket för han behöver nog vara hemma imorgon med. Hade varit spännande att se hur lång och tung hon blivit nu annars + att det redan är dags för tremånadersvaccinet. :eek:
 
Härligt! Men din skrutt är lite yngre va? John blir 4 veckor på torsdag. Är väldigt glad att vi inte köpte på oss så mycket kläder i dom mindre storlekarna, 50 kunde han aldrig ha och dom flesta plaggen i 56 är för små nu. :o
Vi är 3v idag.
Vi har i stort sett bara använt 60 (lager 157 har udda storlekar) och 62, enstaka Body i 56 annars inget.
Vi har dock bara 2 var byxor, här hemma kör vi endast Body/pyjamas. Jag älskar Bebe mätning den på lager 157
 
Vad olika det är med storlekar :) Kotten blir ju en månad imorgon och vi är kvar på stl 50, använder en del i 56 också som oftast passar på längden men allt är extrempösigt :p

Någon som har bra koll på bra barnklädesmärken som är mer långa/smala i passformen? Misstänker att det dröjer innan min bebis blir en knubbis :)
 
Vad olika det är med storlekar :) Kotten blir ju en månad imorgon och vi är kvar på stl 50, använder en del i 56 också som oftast passar på längden men allt är extrempösigt :p

Någon som har bra koll på bra barnklädesmärken som är mer långa/smala i passformen? Misstänker att det dröjer innan min bebis blir en knubbis :)

Jag upplever HM som små i storlekarna. Och newbie som smala
 
Hej! Är hyfsat ny men hoppas få vara med ändå :)
Jag och min man fick tvillingtjejer (tvåäggs) Ines och Matilde19/12-17 (BF 25/1-18). Vi spenderade julen på neo med andningsvård och sondmatning. Fick komma hem med hemsjukvård och fortsatt sondmatning vilken nu är avvecklad sedan några veckor. Ska bli kul att följa en tråd med föräldrar som har barn i ungefär samma ålder!
 
Hej! Är hyfsat ny men hoppas få vara med ändå :)
Jag och min man fick tvillingtjejer (tvåäggs) Ines och Matilde19/12-17 (BF 25/1-18). Vi spenderade julen på neo med andningsvård och sondmatning. Fick komma hem med hemsjukvård och fortsatt sondmatning vilken nu är avvecklad sedan några veckor. Ska bli kul att följa en tråd med föräldrar som har barn i ungefär samma ålder!

Självklart, välkommen!
 
@Frederica välkommen. Vad mysigt med tvillingar :love:
Hur var dom i storlek när de kom?(om jag får vara nyfiken). Jag är inte så insatt i tvillingar men tycker att det är häftigt att det får plats två stycken där inne i magen. (Ser framför mig att 2 ST i samma storlek som Ronja hade fått platts (55cm och 4485g) :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 828
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 946
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 798
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 058

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp