Vinterföräldrar -17/18 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack! Hm har jag inget ifrån men newbiebody och byxor är det som suttit bäst på honom hittills så det låter rimligt :)

Sedan upplever jag Gekås som väldigt breda = vart det som passat Havanna bäst.
Just nu använder vi 62 och bara Havannas gamla kläder. Så jag har faktiskt inte köpt 1 enda plagg nytt åt Ronja :p
 
Vad olika det är med storlekar :) Kotten blir ju en månad imorgon och vi är kvar på stl 50, använder en del i 56 också som oftast passar på längden men allt är extrempösigt :p

Någon som har bra koll på bra barnklädesmärken som är mer långa/smala i passformen? Misstänker att det dröjer innan min bebis blir en knubbis :)
Jag tycker att bodysarna från Lindex är ganska smala, och det finns två rader med knappar i grenen så de går att anpassa för lite längre barn.
 
Sedan upplever jag Gekås som väldigt breda = vart det som passat Havanna bäst.
Just nu använder vi 62 och bara Havannas gamla kläder. Så jag har faktiskt inte köpt 1 enda plagg nytt åt Ronja :p
På tal om breda kläder så har jag Body+byxa från Ica (av alla ställen, hittade på tradera) i stl 56 som är från korta i ärmar och ben, och snart också kroppen, men superpösig på bredden. Helt fel passformen första oss, men ett tips om någon har bred bebis :)
 
Apropå det här med att man tror att man gör saker bäst själv.. jag har alltid varit rätt oskön när jag sover, blir ofta väldigt arg och snäsig om jag blir väckt till exempel. Kan bli tokig om någon stör mig. Nu på slutet har vi gjort så att mannen tar grodan två timmar i början av kvällen så att jag får starta natten med två timmar god sömn.

Igår så tappade han fjärrkontrollen när han höll i bebisen, varpå jag vaknar och skäller ut honom för att han tappar bebisen i golvet. Står på mig om att det är bäst att jag tar bebisen. Han säger då att nej, det var inte bebisen, jag kommer inte tappa honom. Jag grymtar då och när han sätter sig tillrätta rycker jag kudden ifrån honom. Inget av det här minns jag, jag pratade i sömnen. #osköntjej på den! :o:p:D
 
På tal om breda kläder så har jag Body+byxa från Ica (av alla ställen, hittade på tradera) i stl 56 som är från korta i ärmar och ben, och snart också kroppen, men superpösig på bredden. Helt fel passformen första oss, men ett tips om någon har bred bebis :)
Jag har ett par pyjamasar från i love eco (icas märke) som passar min korvunge perfekt:D de har långa muddar också som man kan vika upp i början så de varar länge:up:
 
Sparven kommer få en sån extrem könskris pga sin nya napp...
Visa bifogad fil 11683

Jösses :crazy:

Får mig att tänka på denna:

46961B49-BBFC-4BAF-A9DA-5078EDF7F918.jpeg


:D
 
@pollex Har du gjort TUL idag? Har du blivit lottad?

Mvh nyfiken i en strut:D

Jodå, TUL är gjort och godkänt, men jag fick ingen vikt insåg jag i efterhand. Allt blev istället snurrigt för att min BM inte skrivit att jag informerats om studien, så jag fick väääänta och fick informationspapprena på plats istället, och så slutade det med ett jäkla antiklimax då det i sista sekund visade sig att man inte ens får delta om man tidigare snittats (det hade ju kunnat få framgå av informationen...). Jag smet diskret in på en toalett och fulgrät innan jag begav mig hemåt igen :grin:
 
@Frederica välkommen. Vad mysigt med tvillingar :love:
Hur var dom i storlek när de kom?(om jag får vara nyfiken). Jag är inte så insatt i tvillingar men tycker att det är häftigt att det får plats två stycken där inne i magen. (Ser framför mig att 2 ST i samma storlek som Ronja hade fått platts (55cm och 4485g) :eek:

Ja det är jätteroligt! Tv1 vägde 1920g och var 41cm lång, Tv2 vägde 2090g och var 43cm. De kom ju nästan 6v tidigt så de hann inte tjocka på sig ordentligt. Dock är det svårt att föreställa sig en förlossning med ett barn som väger det dubbla då detta gjorde tillräckligt ont hehe...
 
Jodå, TUL är gjort och godkänt, men jag fick ingen vikt insåg jag i efterhand. Allt blev istället snurrigt för att min BM inte skrivit att jag informerats om studien, så jag fick väääänta och fick informationspapprena på plats istället, och så slutade det med ett jäkla antiklimax då det i sista sekund visade sig att man inte ens får delta om man tidigare snittats (det hade ju kunnat få framgå av informationen...). Jag smet diskret in på en toalett och fulgrät innan jag begav mig hemåt igen :grin:

Men, vad dåligt! :rage:
 
Ja det är jätteroligt! Tv1 vägde 1920g och var 41cm lång, Tv2 vägde 2090g och var 43cm. De kom ju nästan 6v tidigt så de hann inte tjocka på sig ordentligt. Dock är det svårt att föreställa sig en förlossning med ett barn som väger det dubbla då detta gjorde tillräckligt ont hehe...

Tja, du fick ju göra det x två! :nailbiting: Välkommen hit!
 
Någon mer än mig som bara googlar bebisgrejer numera? Hur kan det finnas så mycket information om bebisar? :laugh: Känns som man upptäcker en mängd nya saker varje dag!

Nu har jag beställt hem Semper probiotika-droppar, pysventil, googlat magmassage för bebis och utövat densamma. :up:
 
Men, vad dåligt! :rage:

Ja, det var surt. Särskilt eftersom det hade varit så lätt att ha ned den informationen (det är ju inte direkt ovanligt med snitt) och att bebisen tog sig en vilodag igår då till den grad att vi åkte in och kollade upp rörelserna, så jag känner mig rätt urlakad på mentala resurser och tanken på risken för fler vilodagar. Men nedräkningen fortsätter...
 
Haha, det var nästan min första reaktion :D

/trådpolisen

... första reaktionen var förstår välkommen! @Frederica :)
Hehe jag har förstått att vi har liknande behov av ordning i tråden:D

Vilken skitdag du har haft:down: jag förstår att du inte är på topp.
Man kan ju tycka att sådan information ska vara tydlig.

Startade förlossningen spontant med mellanbarnet
 
Hehe jag har förstått att vi har liknande behov av ordning i tråden:D

Vilken skitdag du har haft:down: jag förstår att du inte är på topp.
Man kan ju tycka att sådan information ska vara tydlig.

Startade förlossningen spontant med mellanbarnet

Ordning och reda! :D

Tack för omtanke och medhåll! :heart

Mellanbarnet kom efter igångsättning, så även om jag förstår förklaringen till varför tidigare snittade inte fick delta (att en igångsättning kan innebära större risker efter ett snitt) så hade jag varit beredd att ta den risken om det varit upp till mig att besluta.
 
Ordning och reda! :D

Tack för omtanke och medhåll! :heart

Mellanbarnet kom efter igångsättning, så även om jag förstår förklaringen till varför tidigare snittade inte fick delta (att en igångsättning kan innebära större risker efter ett snitt) så hade jag varit beredd att ta den risken om det varit upp till mig att besluta.

Men jag ska kanske för tydlighets skull tillägga att ”i sista sekund” fortfarande var innan lottningen, så jag vet ju inte vad utfallet hade blivit ändå (och det ena av dem hade nog bara gett en marginellt muntrare reaktion från min sida...)
 
@pollex då förstår jag varför du har ställt in dig på ett marsbarn:arghh: jag håller tummarna för att det startar spontant (och snart!) den här gången!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 812
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 928
Senast: BusBarro
·
  • Låst
Gravid - 1år Återigen dags för en ny tråd för vinterföräldrar (som autocorrect vill ha till vinterförvaring :p ) och vinterbarn. Lägger in listan...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
91 786
Senast: YaHilweh
·
Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
26 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp