Vinterföräldrar -18/19

Här har bebis sjunkit ner mer idag känns det som. Har haft lite känningar idag men jag hoppas att hon alla fall lugnar sig till i morgon bitti så vi hinner få iväg barnen till skolan. De kommer väl dit även med barnvakt men det vore bra om vi inte behöver åka före det. Svårt att veta när man ska åka in också tycker jag. Just nu rör hon sig väldigt mycket och det känns framförallt när jag går att hon ligger långt ner, men det är ju inga direkta värkar så.
Hoppas det kommer igång! Lycka till!
 
Tack :)
Känner lite då och då men inte så det är dags än, men det börjar väl dra ihop sig kanske.
Sambon sover vilket är bra, han kan behöva det om han ska köra sedan. Jag lär inte sova något nu, klockar värkar istället :p Det är inte speciellt jobbiga och väldigt ojämt med tiden emellan dem. Så frågan är när man ska börja tänka på om det är dags att åka in eller inte, det är ändå en bit till sjukhuset och vräker verkligen ner snö. Så får väl räkna med att det tar sin tid att åka, samtidigt vet jag ju hur länge jag fått ligga innan och vänta innan barnen faktiskt föddes. Vill inte åka för tidigt heller ju.
Men inte vänta för länge heller såklart
 
Hur går det för dig, @Mirre ?

Vår bebis är nu 3 veckor och sover fortfarande större delen av dygnet. När hon är vaken har hon det ganska jobbigt, särskilt på kvällarna, lite magknip eller bara vanlig kvällsoro är ju svårt att veta men inte helt lätt att få nöjd. Bärsjal är verkligen räddningen :heart Och precis som med storasyster frågar jag mig själv många gånger varje dag hur man klarar sig utan bärdon.

Hon växer så det knakar, på koll hos bvc i fredags hade hon gått upp 800 gram och vuxit 4 cm på knappt 3 veckor, så nog kan man förstå att det känns lite jobbigt ibland :D
 
Allt bra med oss. Lilla E är nu 4 veckor gammal. Och jag börjar landa i rollen som mamma:heart
Hon sover på nätterna mellan oss i babynestet, vaknar ungefär var tredje fjärde timme för mat och ny blöja.
 
alltså skjut mig. Sambon fick inte vara kvar trots att det står två sängar här och det är bara jag här. Bebis vägrar äta, vägrar sova, bäras, ligga i vagnen allt! Bara skriker och jag har varit vaken i fan ett dygn 😤Jag vill bara få sova
 
Amningen som verkade funka bra för en gång skull går åt helvete precis som vanligt.
Bebis bara skriker och skriker, tar helt plötsligt inte tag trots att hon gjorde det från början och ingenting jag gör fungerar :(
 
Amningen som verkade funka bra för en gång skull går åt helvete precis som vanligt.
Bebis bara skriker och skriker, tar helt plötsligt inte tag trots att hon gjorde det från början och ingenting jag gör fungerar :(
Men var är personalen? Varför tar inte dom barnet så du får sova?
 
Amningen som verkade funka bra för en gång skull går åt helvete precis som vanligt.
Bebis bara skriker och skriker, tar helt plötsligt inte tag trots att hon gjorde det från början och ingenting jag gör fungerar :(
Be om hjälp :heart det gjorde vi när vi fick vårat första barn och personalen var jättehjälpsamma!
Tråkigt att din sambo inte fick vara kvar...
 
Be om hjälp :heart det gjorde vi när vi fick vårat första barn och personalen var jättehjälpsamma!
Tråkigt att din sambo inte fick vara kvar...
Ja men nu är det en till bebis här i rummet så då kom det ju en till familj hit ändå. Sambon är på g hit, bebis sover som en stock och har gjort hela morgonen så fick lite sömn till slut ändå. Vi fick bra hjälp när 7 åringen fötts också men fick det ändå inte att funka hemma sedan. Vi får se hir vi gör nu, vi har förberett flaskor och ersättning i fall att så bebis kommer alla fall få äta, på ett eller annat sätt.
 
@Mirre stort grattis!!!

@superstar bärdon är verkligen :love: särskilt med två barn. Jag bar dottern massor varje dag också.

Vår lilla får det jobbigare och jobbigare och de kommer troligtvis prova ge honom Nexium nu. Så synd om honom. Han sover ju fortfarande större delen av dygnet men de tillfällen han är vaken är jobbiga för honom. Inatt fick dottern magsjuka också. Så de kräktes i kapp inatt.
 
@Mirre stort grattis!!!

@superstar bärdon är verkligen :love: särskilt med två barn. Jag bar dottern massor varje dag också.

Vår lilla får det jobbigare och jobbigare och de kommer troligtvis prova ge honom Nexium nu. Så synd om honom. Han sover ju fortfarande större delen av dygnet men de tillfällen han är vaken är jobbiga för honom. Inatt fick dottern magsjuka också. Så de kräktes i kapp inatt.
Tack :love:

Nu är vi på väg hem från BB, så skönt!
Somnade med bebis på magen i natt och har legat i samma ställning hela tiden så är mör i ryggen idag. Men bortsett från lite amningsstrul i natt så är hon världens snällaste och enklaste bebis. :love:
 
Andra läkarbesöket avklarat idag och allt såg bra ut med bebis. Mitt blodtryck fortsätter vara högt dock, dagen efter förlossningen hade jag 150/100 efter att bara ha vilat och gått en gång på toa. Idag låg det på 160/100 men då hade vi iof stressat massor innan. Nu ligger jag i sängen och fryser och mår allmänt piss, vet inte om det bara är förkylning eller något annat på g. Mjölken har runnit till rejält nu och min pump är försenad, förhoppningsvis kommer den i morgon. Försökt mjölka för hand men det går sådär, så längtar verkligen efter pumpen nu. Lite orolig för att åka på mjölkstockning. Amma funkar inte alls, det blir bara stress och ångestladdat.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 630
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 971
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 830
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 827
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp