Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
E är duktig på att somna nuförtiden. Jag kan dock glömma de där sammansatta 4-5 timmarna som förut utan nu är det 45 min på förmiddagen, 2h vid lunch och 45 min runt 4. Jag är dock löjligt bortskämd med att ha en lätt bebis på det viset har jag förståt. Brukar passa på att ta en powernap jag också nuförtiden på förmiddagen om jag sovit dåligt under natten annars umgås jag och sambon när hon sover :)
 
När tror ni ens bröststorlek har stabiliserat sig?
Måste en vänta tills amningen är helt avslutad eller vågar man köpa någonting innan dess? :confused:

Mina boobisar började på 70C, var som sprängfyllda silikonbröst första två veckorna så troligen 2 nästan 3 storlekar större så de är lite mjukare nu än innan hela äventyret började.
Men jag upplever det som att de också är lite större (maken håller med) även när de är riktigt tömda på mjölk, som att det är mer bröstvävnad nu. Och när jag provar en stelare sport-BH som vart tajt innan så väljer de ut överallt. :rofl:
Jag har inte vågat prova mina Shock Absorber för löpning för då spräcker jag nog dem. :eek:
Lever numera i två väldigt mjuka sportbehåar då jag fick skav av mina amningsbehåar när jag bodde i dem dygnet runt.
Men de här två var lite slitna redan innan och det är precis så brösten ryms så jag har velat skaffa lite fler mjukisar.

Så vad tror ni, vågar jag köpa 70D/S-M eller måste jag tvinga ut mig och prova ut igen?
Är verkligen inte på humör att gå på stan och försöka hitta något som duger. :yuck:
 
När tror ni ens bröststorlek har stabiliserat sig?
Måste en vänta tills amningen är helt avslutad eller vågar man köpa någonting innan dess? :confused:

Mina boobisar började på 70C, var som sprängfyllda silikonbröst första två veckorna så troligen 2 nästan 3 storlekar större så de är lite mjukare nu än innan hela äventyret började.
Men jag upplever det som att de också är lite större (maken håller med) även när de är riktigt tömda på mjölk, som att det är mer bröstvävnad nu. Och när jag provar en stelare sport-BH som vart tajt innan så väljer de ut överallt. :rofl:
Jag har inte vågat prova mina Shock Absorber för löpning för då spräcker jag nog dem. :eek:
Lever numera i två väldigt mjuka sportbehåar då jag fick skav av mina amningsbehåar när jag bodde i dem dygnet runt.
Men de här två var lite slitna redan innan och det är precis så brösten ryms så jag har velat skaffa lite fler mjukisar.

Så vad tror ni, vågar jag köpa 70D/S-M eller måste jag tvinga ut mig och prova ut igen?
Är verkligen inte på humör att gå på stan och försöka hitta något som duger. :yuck:

Högst individuellt tror jag! Mina blev mindre efter (helt) avslutad amning jämfört med innan jag blev gravid.
 
När tror ni ens bröststorlek har stabiliserat sig?
Måste en vänta tills amningen är helt avslutad eller vågar man köpa någonting innan dess? :confused:

Mina boobisar började på 70C, var som sprängfyllda silikonbröst första två veckorna så troligen 2 nästan 3 storlekar större så de är lite mjukare nu än innan hela äventyret började.
Men jag upplever det som att de också är lite större (maken håller med) även när de är riktigt tömda på mjölk, som att det är mer bröstvävnad nu. Och när jag provar en stelare sport-BH som vart tajt innan så väljer de ut överallt. :rofl:
Jag har inte vågat prova mina Shock Absorber för löpning för då spräcker jag nog dem. :eek:
Lever numera i två väldigt mjuka sportbehåar då jag fick skav av mina amningsbehåar när jag bodde i dem dygnet runt.
Men de här två var lite slitna redan innan och det är precis så brösten ryms så jag har velat skaffa lite fler mjukisar.

Så vad tror ni, vågar jag köpa 70D/S-M eller måste jag tvinga ut mig och prova ut igen?
Är verkligen inte på humör att gå på stan och försöka hitta något som duger. :yuck:
Före första barnet hade jag 75b (knappt) och efter graviditeten hade jag 75d. Minskade inget i storlek efter förlossningen trots att jag fick tabletter för att stoppa mjölkproduktionen utan dom höll sej där.

Denna graviditeten är dom uppe på 75e.. Funderar på hur stora dom kommer bli denna gången:confused: Har inget emot om dom behåller sin storlek denna gången också:o:D
Jag hade nog avvaktat innan jag tokshoppat nya bh's, eller i alla fall inte köpt dom dyraste jag kunde hitta.
 
@supersonic @Lazy Lady
Hm, lite lurigt alltså.
Så med bevisunderlaget jag har nu från er två så är det än så länge: Gravid = brösten blir större & brösten blir mindre. :idea::D

Jag kanske bara skickar efter något på rea/billigare modell och väntar några månader till innan jag byter ut allt i garderoben. :up:
 
Min bebis alltså :love:
Blev självklart ledsen när hon fick sina sprutor men det gick fort över och hon pratade i stället. Jag fick lite tårar i ögonen när hon blev ledsen. Blev dock väldigt väldigt trött efteråt och däckade totalt i babyskyddet i bilen där hon fortfarande sover.

Vägdes in på 5930g och 59cm lång.
 
Senast ändrad:
Till mina F-hängisar har jag 4 enkla amningsbhs från H&M eller Lindex. Kan inte ha nåt annat. Så jag vet inte om jag ändrat storlek, men är sjukt förvånad över att jag inte har (mer) ont i nacken eller ryggen eller brösten. Ska på föreningsfest om tre veckor. Hoppas på att kunna ha min favoritbh då...
 
Nu blir det en dubbel. Skrev den här i gamla tråden. Den som inte orkar läsa allt kan jag sammanfatta det hela till med "fy fan för stressen när ungen är tokledsen och jättearg och sen låter som att den kvävs när ersättningen sprutar överallt" och att jag känt mig som världens sämsta person då.

Maken tyckte jag verkade piggare idag. Alltid kul att höra.
Knoddrick sov fint i stallet, bättre än på flera dagar, så jag passade på att rätta till bädden lite och göra småpyssel. Dagdrömde om att kunna träna hästen istället...
På em/kväll var vi hos däckkillen och skiftade hjul. Knoddrick sov så bra i bilen både dit och hem, så jag tog en lång väg hem och njöt av våren. Kom på att jag inte köpt nån havredryck tidigare under dagen, så jag åkte till en annan affär. (Tredje affären på två dagar där chokladhavredrycken är helt slut. Jag är orolig.) I affären började Knoddrick vakna till och när vi kom till bilen var hon ledsen, så jag ammade. Och ammade. Och ammade. Och bytte kissblöja. Trodde läget var lugnt, men när Knoddrick satt fastspänd i babyskyddet blev hon tokarg och jätteledsen. I ren stress tog jag fram ersättningen ur väskan, hällde över i flaska och gav - vilket resulterade i att ersättningen sprutade överallt och det kändes som att den höll på att kväva Knoddrick. :arghh::arghh::arghh:
Snabbt bort med flaskan, trösta Knoddrick, torka upp det som gick att nå och gråta en skvätt inombords. Knoddrick lugnade ner sig och jag körde hem. Här hemma tog maken emot och fick ett stort leende från sin dotter och gjorde i ordning för bad. Dagens andra bajsblöja byttes och jag satte mig i soffan och bara andades.
Så nu ska alla flaskor som inte är MAM städas undan och jag ska packa om väskan. Tetra-ersättningarna är slut nu, så jag ska köpa några nya imorn. De är ju bara till för riktiga nödfall, så då gör det i mina ögon inget att de inte är lika snälla mot magen som det pulver vi ger av varje dag.

Knoddrick har varit glad och nöjd sen vi kom hem. Badat, kissat, ätit, somnat, vaknat, kissat, ätit och somnat igen. Och jag har hunnit andas lite och fått ett leende från Knoddis. Men det var verkligen inte kul förut.
 
Nu blir det en dubbel. Skrev den här i gamla tråden. Den som inte orkar läsa allt kan jag sammanfatta det hela till med "fy fan för stressen när ungen är tokledsen och jättearg och sen låter som att den kvävs när ersättningen sprutar överallt" och att jag känt mig som världens sämsta person då.

Usch då :crazy: Den paniken vill man gärna vara utan, var det pga flaskan som hon inte fick i sig i lagom mängd?
 
Här kom äntligen det jag väntat på sen i tisdags morse! Varje morgon fyller han upp en blöja med bajs, men inte i tisdags och det kom inget igår heller... Så jag har väntat och väntat och trodde det skulle bli kämpigt men icke! Som tur var väntade jag med att byta eftersom blöjan var ovanligt torr och när jag knäppt upp och försiktigt kikade lite såg jag att snoppen stod i "kissläge". Så först kissade han och sen tog han i varpå jag snabbt knäpper blöjan igen och det tog ju aldrig slut! Men inget gnäll iaf så han verkar inte ha problem med magen tack och lov! Och inget hamnade utanför! Det är jag mest nöjd över :D

Alltså nu har jag hört lilleman flera gånger. Han skrattar i sömnen! Det låter jättegulligt :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 687
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 884
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 062
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 784
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp