Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch då :crazy: Den paniken vill man gärna vara utan, var det pga flaskan som hon inte fick i sig i lagom mängd?
P g a flaskan kom ersättning ut för fort och som tur är ut ur munnen. Blä. Aldrig mer.
Använder ju MAM hemma och sen har vi några ärvda flaskor av "vanlig" modell som vi köpt nya nappar till. De har funkat förut, men nu funkar de inte alls längre. Vet inte om det är för att Knoddrick suger hårdare...?
Oavsett så hamnade de alla i skamvrån. Har MAM-flaskor så att vi klarar oss. De andra kanske får vara med igen vid vällingstider, men just nu vill jag inte se dem.
 
Här kom äntligen det jag väntat på sen i tisdags morse! Varje morgon fyller han upp en blöja med bajs, men inte i tisdags och det kom inget igår heller... Så jag har väntat och väntat och trodde det skulle bli kämpigt men icke! Som tur var väntade jag med att byta eftersom blöjan var ovanligt torr och när jag knäppt upp och försiktigt kikade lite såg jag att snoppen stod i "kissläge". Så först kissade han och sen tog han i varpå jag snabbt knäpper blöjan igen och det tog ju aldrig slut! Men inget gnäll iaf så han verkar inte ha problem med magen tack och lov! Och inget hamnade utanför! Det är jag mest nöjd över :D

Alltså nu har jag hört lilleman flera gånger. Han skrattar i sömnen! Det låter jättegulligt :love:

Härligt med bajset! Knoddrick bajsade två fulla blöjor igår! :banana:
En gång nånstans mellan katastrofflaskan och att vi kom hem och sen en timme senare. Förhoppningsvis fortsätter hon må bättre i magen nu.

Låter jättegulligt med sömnskratt! :heart
 
Nu blir det en dubbel. Skrev den här i gamla tråden. Den som inte orkar läsa allt kan jag sammanfatta det hela till med "fy fan för stressen när ungen är tokledsen och jättearg och sen låter som att den kvävs när ersättningen sprutar överallt" och att jag känt mig som världens sämsta person då.

Jag känner igen det där. Var i storstan med mamma för att handla. Lillan bröt ihop totalt på parkeringen vid max. På den tiden ammade jag så fick amma i bilen, lillan bajsade ner hela sig, och bröt sedan ihop igen så i en trång bil fick jag försöka sanera bebis (vägrade gå in på max, var redan helt förstörd och ville inte att någon skulle se). Vi ska göra ett nytt försök att ta med henne och handla. Nu känner jag henne lite mer än då och vet hur hon fungerar men usch vad jag grinade i bilen då.

Vet att jag svor till morsan att jag aldrig mer skulle åka nånstans med henne och varför i hela fridens jag skaffade barn :angel:
 
Alltså vareeenda gång på natten så ska hon bajsa precis efter jag bytt kissblöja. Om jag inte byter kissblöja nä då bajsar hon inte men byter jag, då är det bara att springa upp igen och byta. :cool:

Bvc idag och allt såg helt normalt ut. Gått upp 430g sen sist.

Edit. Svärmor påpekade att hon hade torsk på tungan sist hon var på besök men det sa läkaren att hon inte hade... hon sa däremot att svärmödrar ofta påpekar om torsk. :D
 
Härligt med bajset! Knoddrick bajsade två fulla blöjor igår! :banana:
En gång nånstans mellan katastrofflaskan och att vi kom hem och sen en timme senare. Förhoppningsvis fortsätter hon må bättre i magen nu.

Låter jättegulligt med sömnskratt! :heart

Det har dessutom fortsatt med fler bajsblöjor under dagen, så himla skönt! Jobbigt med flaskan :down: Jag älskar MAMs flaskor, hade en esska som dottern använde som vattenflaska när hon blev större. Det dög den bra till, men allt annat kör vi med MAM :D

Ja alltså jag dör sötdöden lite varje gång jag hör det :love:
 
Alltså vareeenda gång på natten så ska hon bajsa precis efter jag bytt kissblöja. Om jag inte byter kissblöja nä då bajsar hon inte men byter jag, då är det bara att springa upp igen och byta. :cool:

Bvc idag och allt såg helt normalt ut. Gått upp 430g sen sist.

Hög igenkänningsfaktor på det! :D Men i dotterns fall var det två bajsblöjor på raken :p
 
Alltså vareeenda gång på natten så ska hon bajsa precis efter jag bytt kissblöja. Om jag inte byter kissblöja nä då bajsar hon inte men byter jag, då är det bara att springa upp igen och byta. :cool:

Bvc idag och allt såg helt normalt ut. Gått upp 430g sen sist.

De gillar att bajsa i rena blöjor har jag märkt :p
 
Nu har E somnat om efter att ha vaknat och pratat med mig i några minuter. Hon är trött idag. Fick lite alvedon i morse faktiskt.

Jag hoppas hon sover en timme till nu så hon får en ordentlig sammansatt sömn. Jag hoppas hon är sig själv i morgon. Lite segare än vanligt tycker jag att hon är.
 
Nu har E somnat om efter att ha vaknat och pratat med mig i några minuter. Hon är trött idag. Fick lite alvedon i morse faktiskt.

Jag hoppas hon sover en timme till nu så hon får en ordentlig sammansatt sömn. Jag hoppas hon är sig själv i morgon. Lite segare än vanligt tycker jag att hon är.

Hon blev väl vaccinerad igår? Inte konstigt om hon är lite hängig då :)
 
Numera när lillen rapas håller han upp huvudet så himla mycket och stadigt! Ibland blir huvudet lite tungt åt nåt håll men han rättar upp det rätt bra själv nu. Jisses vad det går fort... Alla som säger att det går fortare med andra barnet har haft rätt hittills...
 
Min bokbeställning med bland annat "Mina första år" till I finns nu hos mitt paketombud. Av erfarenhet från sonen vet jag hur fort man glömmer och hur kul det är att ha skrivit upp saker om hans utveckling.

Sonen mår lite bättre idag, varit vaken ett par timmar och druckit och ätit lite.
 
Min bokbeställning med bland annat "Mina första år" till I finns nu hos mitt paketombud. Av erfarenhet från sonen vet jag hur fort man glömmer och hur kul det är att ha skrivit upp saker om hans utveckling.

Sonen mår lite bättre idag, varit vaken ett par timmar och druckit och ätit lite.

Jag försöker få tag i samma som dottern har men den tillverkas inte längre tydligen. Synd för den är ganska fin. Får väl hitta en annan :p Vill börja skriva i innan jag, precis som du säger, glömt alldeles för mycket!
 
Här väntas det ivrigt på nästa bajsblöja - ingen utdelning sedan i måndags (då kom det visserligen massor!) och jag märker på henne att hon skulle må bra av det. Varken massage, babypotting eller massa amning har hjälpt hittills :meh:. Var så skönt när hon alltid bajsade en gång om dagen den första månaden!

Själv har man drabbats av en förkylning som heter duga med halsont, hosta och snuva :arghh:. Maken har också åkt på den och varit hemma från jobbet (skönt för mig som då fått lite avlastning) så nu hoppas jag att lillan slipper bli sjuk :crazy:. Hon har ju redan varit snorig i två veckor och man känner sig så elak när det är dags för koksaltlösning med ev. efterföljande nässug :(
 
Här väntas det ivrigt på nästa bajsblöja - ingen utdelning sedan i måndags (då kom det visserligen massor!) och jag märker på henne att hon skulle må bra av det. Varken massage, babypotting eller massa amning har hjälpt hittills :meh:. Var så skönt när hon alltid bajsade en gång om dagen den första månaden!

Själv har man drabbats av en förkylning som heter duga med halsont, hosta och snuva :arghh:. Maken har också åkt på den och varit hemma från jobbet (skönt för mig som då fått lite avlastning) så nu hoppas jag att lillan slipper bli sjuk :crazy:. Hon har ju redan varit snorig i två veckor och man känner sig så elak när det är dags för koksaltlösning med ev. efterföljande nässug :(

Alltså det där är helt sinnes, alla jag känner och umgås frekvent med har varit mer eller mindre sjuka sen en bit innan jul! Det går bara runt, runt! Ge mig vår! :arghh:

Krya på er!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 690
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 885
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 066
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 792
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • WE-tråden
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp