Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min bokbeställning med bland annat "Mina första år" till I finns nu hos mitt paketombud. Av erfarenhet från sonen vet jag hur fort man glömmer och hur kul det är att ha skrivit upp saker om hans utveckling.

Sonen mår lite bättre idag, varit vaken ett par timmar och druckit och ätit lite.
Åh det påminner mig om att skriva lite i min bok. :)
 
Jaha... bebis slocknade för kvällen kvart i sex. Hon åt bara 10 ml av 150 så hon kommer nog vara jätte hungrig i natt :D
 
Hur länge kan man ha ersättning i flaska innan man ger det? G brukar ju alltid äta en flaska (150-200 ml) när han går och sova+amning. Ikväll var han så trött att han somna mitt i amningen och han ligger kvar mitt i min säng, vaknar om jag flyttar honom. Men jag hade ju en flaska ersättning som jag blandat. Hur länge kan jag spara den, han har alltså inte ätit nått alls av den. Han äter den rumstempererad (lättare så de gånger vi behöver ge tetra på stan).

Kan jag spara den 1-2 timmar eller är de bara att slänga allt nu direkt?
 
Hur länge kan man ha ersättning i flaska innan man ger det? G brukar ju alltid äta en flaska (150-200 ml) när han går och sova+amning. Ikväll var han så trött att han somna mitt i amningen och han ligger kvar mitt i min säng, vaknar om jag flyttar honom. Men jag hade ju en flaska ersättning som jag blandat. Hur länge kan jag spara den, han har alltså inte ätit nått alls av den. Han äter den rumstempererad (lättare så de gånger vi behöver ge tetra på stan).

Kan jag spara den 1-2 timmar eller är de bara att slänga allt nu direkt?

Ersättning kan sparas i max en timme.
 
Lilleman somnar på mage på golvet. Katt börjar leka med en leksaksmus och slänger den upprepade gånger upp i luften. Landar rakt i ansiktet på lilleman. Som fortsätter sova :D Plockade in babysittern igår och handtvättade tyget i badbaljan (den är bra till mycket!) så idag fick han premiärsitta! Det var ganska uppskattat att få komma upp och se lite såg det ut som :)
 
Här väntas det ivrigt på nästa bajsblöja - ingen utdelning sedan i måndags (då kom det visserligen massor!) och jag märker på henne att hon skulle må bra av det. Varken massage, babypotting eller massa amning har hjälpt hittills :meh:. Var så skönt när hon alltid bajsade en gång om dagen den första månaden!

Själv har man drabbats av en förkylning som heter duga med halsont, hosta och snuva :arghh:. Maken har också åkt på den och varit hemma från jobbet (skönt för mig som då fått lite avlastning) så nu hoppas jag att lillan slipper bli sjuk :crazy:. Hon har ju redan varit snorig i två veckor och man känner sig så elak när det är dags för koksaltlösning med ev. efterföljande nässug :(

Ibland hjälper det om de ligger på mage och "gymmar" lite.
 
Det har dessutom fortsatt med fler bajsblöjor under dagen, så himla skönt! Jobbigt med flaskan :down: Jag älskar MAMs flaskor, hade en esska som dottern använde som vattenflaska när hon blev större. Det dög den bra till, men allt annat kör vi med MAM :D

Ja alltså jag dör sötdöden lite varje gång jag hör det :love:
Bajs var det här med!
Bomb när vi var på mitt gamla jobb och hälsade på. Mitt under tvättningen kom ett lass till, ännu större. Och 6 timmar senare kom det lite till. :banana:
 
Jag känner igen det där. Var i storstan med mamma för att handla. Lillan bröt ihop totalt på parkeringen vid max. På den tiden ammade jag så fick amma i bilen, lillan bajsade ner hela sig, och bröt sedan ihop igen så i en trång bil fick jag försöka sanera bebis (vägrade gå in på max, var redan helt förstörd och ville inte att någon skulle se). Vi ska göra ett nytt försök att ta med henne och handla. Nu känner jag henne lite mer än då och vet hur hon fungerar men usch vad jag grinade i bilen då.

Vet att jag svor till morsan att jag aldrig mer skulle åka nånstans med henne och varför i hela fridens jag skaffade barn :angel:
Tur att man glömmer fort!
 
Ibland hjälper det om de ligger på mage och "gymmar" lite.
Det rekommenderade bvc-läkaren oss när vi var på 4 veckors kollen, han tyckte bebisar generellt får röra för lite på sig och att man ofta är för snabb med att lyfta upp dom när de blir upprörda och sprattlar. Om bebis inte vill ligga på mage själv så tyckte läkaren att bebis ska få åla på en förälder, ev kan man uppmuntra med att ge lite avsparksstöd för fötterna med en hand.
 
Det rekommenderade bvc-läkaren oss när vi var på 4 veckors kollen, han tyckte bebisar generellt får röra för lite på sig och att man ofta är för snabb med att lyfta upp dom när de blir upprörda och sprattlar. Om bebis inte vill ligga på mage själv så tyckte läkaren att bebis ska få åla på en förälder, ev kan man uppmuntra med att ge lite avsparksstöd för fötterna med en hand.

Kan nog ligga en del sanning i det där. Min lille ligger nästan hela dagarna på mage, även när han sover. Brukar ge napp och klappa lite tröstande om han sprattlar :) Blir han högröd i ansiktet vet jag att han inte vill mer :D
 
Tränar ni nackmusklerna på era? Jag har inte gjort det för I blir så arg när hon ligger och faceplantar men på bvc idag så fick hon beröm för att hon var så stark. Jag försökte låtsas som den supermorsa man är men hade ärligt talat ingen aning om var dom musklerna kom ifrån. :angel: Visade sig sen att sambon tydligen har gympapass med I och då tycker hon det är jättekul. :cautious:
 
Tränar ni nackmusklerna på era? Jag har inte gjort det för I blir så arg när hon ligger och faceplantar men på bvc idag så fick hon beröm för att hon var så stark. Jag försökte låtsas som den supermorsa man är men hade ärligt talat ingen aning om var dom musklerna kom ifrån. :angel: Visade sig sen att sambon tydligen har gympapass med I och då tycker hon det är jättekul. :cautious:

De tränas även om man håller för rapning, iaf min påg vill gärna passa på att se sig omkring då :p
 
Upptäckte precis att ena katten som är lite äldre och harig av sig, har kissat i tvättpåsen med rena kläder :(. Var lite orolig under graviditeten för hur katterna då skulle ta det här med bebis men hittills har det ändå flutit på bra även om de har varit lite avvaktande. De två senaste dagarna har jag dock märkt att hankatten dragit sig undan och inte varit lika pigg på tigga mat (hans största intresse i vanliga fall). Blir så ledsen över tanken att det inte kommer att funka för jag vill verkligen inte göra mig av med katterna :cry:.
 
Och nu vaknade han för "tröstbröst"

Han "babygårisömnen" ungefär som barn då de går i sömnen, han gråter och har upp ögonen men man märker att han inte är vaken. Bara mammas famn duger att tröstas i. Men nu råkade jag vara i duschen och måste skölja håret innan jag kom ut. Blev mycket ledsen baby. Allt var fel. 15 s vid bröstet och han sover tungt
 
Och nu vaknade han för "tröstbröst"

Han "babygårisömnen" ungefär som barn då de går i sömnen, han gråter och har upp ögonen men man märker att han inte är vaken. Bara mammas famn duger att tröstas i. Men nu råkade jag vara i duschen och måste skölja håret innan jag kom ut. Blev mycket ledsen baby. Allt var fel. 15 s vid bröstet och han sover tungt

Det ser nästan lite räligt ut när de gör så utan att vara vakna tycker jag.
Lille vännen, så mysigt att vara hos mamma hos snutta :heart
 
Upptäckte precis att ena katten som är lite äldre och harig av sig, har kissat i tvättpåsen med rena kläder :(. Var lite orolig under graviditeten för hur katterna då skulle ta det här med bebis men hittills har det ändå flutit på bra även om de har varit lite avvaktande. De två senaste dagarna har jag dock märkt att hankatten dragit sig undan och inte varit lika pigg på tigga mat (hans största intresse i vanliga fall). Blir så ledsen över tanken att det inte kommer att funka för jag vill verkligen inte göra mig av med katterna :cry:.

Ja det är inte alltid lätt för dem att acceptera en bebis. Mina föräldrar hade en katt innan jag föddes, men tyvärr fixade hon inte alls omställningen. Hon var dessutom en omplaceringskatt så hon hade lite i bagaget :(

Våra två tyckte det var lite udda med det lilla knytet vi kom hem med för snart tre år sen men brydde sig inte så mycket. Skriken var lite jobbiga att vänja sig vid för hankatten, men det gick ganska fort över. Den här gången var det bara mysko första dagen, sen var det som om vi alltid haft två barn :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 358
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 271
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 240
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 529
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp