Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ännu en svår nattning :banghead: Dagen har åtminstone varit hyfsad... Läkarbesök imorgon.



Vi väntar ett tag till med att byta men när det är dags får lillebror ta över storasysters stolar. Vi har en britax hi-way II och en besafe izi kid x2. Hi-way tycker vi tar mindre plats än izi men de sitter i olika bilar. Storasyster går då över till att sitta framåtvänd bakom föraren.
Ja, här är storasyskonet bara drygt två år så vill ha honom bakåtvänd i nästan tre år till. Annars hade det nog varit gott om plats i Passaten.
Tror att det är en Hi-Way vi har i andra bilen och tycker också att det känns som om den tar mindre plats, men också att den inte passar så bra i Passaten som är den bil vi åker i mest.
 
Läkarbesök idag, blir sex månader imorgon. 69,5 cm och 8 kg lite drygt. Eftersom han inte sovit så bra nu på dagen (pga sin syster) så skrek han större delen av besöket såklart. Jag gillar varken läkaren eller sköterskan som vi var hos men bara att gilla läget eftersom ordinarie har semester. De frågade inte ens vad han åt? Och han verkar tyvärr ha ärvt mina eksem :(
 
Läkarbesök idag, blir sex månader imorgon. 69,5 cm och 8 kg lite drygt. Eftersom han inte sovit så bra nu på dagen (pga sin syster) så skrek han större delen av besöket såklart. Jag gillar varken läkaren eller sköterskan som vi var hos men bara att gilla läget eftersom ordinarie har semester. De frågade inte ens vad han åt? Och han verkar tyvärr ha ärvt mina eksem :(
Mäh, vilka nötter!
 
Skriver upp mig på - sluta gnäll listan.

Så fort jag lägger ifrån mig J så gapar hon som om någon mördar henne. På det en storebror som suktar efter egentid med mamma och gör allt för att få uppmärksamhet oavsett om den är positiv eller negativ!

I need some sleep O_o

Mannen jobbar heltid, jag sliter heltid själv med båda barnen. Snart börjar hans plugg igen och med det är väl räddningen förskolan för stora. Har aldrig bråkat såhär mkt med min son innan. Går ständigt och lägger mig med dåligt samvete samt : worst mother ever skylt runt halsen :(
 
Skriver upp mig på - sluta gnäll listan.

Så fort jag lägger ifrån mig J så gapar hon som om någon mördar henne. På det en storebror som suktar efter egentid med mamma och gör allt för att få uppmärksamhet oavsett om den är positiv eller negativ!

I need some sleep O_o

Mannen jobbar heltid, jag sliter heltid själv med båda barnen. Snart börjar hans plugg igen och med det är väl räddningen förskolan för stora. Har aldrig bråkat såhär mkt med min son innan. Går ständigt och lägger mig med dåligt samvete samt : worst mother ever skylt runt halsen :(

Ååh. I hear You!

Tycker J om någon form av sele/sjal?

Finns det någon som kan komma för en stund och kanske ha J i vagn och du är med storebror?
A är supermammig. Ibland har det gått att distrahera henne med spelande,snurrande mobil.. Så har jag kunnat göra något med storebror.
Men det är ju nästintill omöjligt att få något annat gjort än underhålla och få barnen att känna sig sedda :(

Att läsa på det :bow: wow! Tänk också vad han lär sig av allt du gör. Att se mamma jobba/läsa/städa osv är också en lärdom. Även att ha tråkigt och "tvingas" vara ensam. För att lära sig underhålla sig själv. (eller klättra upp i katträdet för att få mammas uppmärksamhet...)
Du gör ditt bästa :heart

Men det är asjobbigt...
Fasen att en aldrig tycks kunna känna sig good enough. Har ett evigt dåligt samvete för att jag inte är nog med barna...
 
Någon med ett barn som är vaket på nätterna som vill ha min sömnlöshet? Min sover ju på natten men jag själv är inne i en period när jag inte kan sova. Klockan är snart 2 och jag är klarvaken. :cautious: Så sjukt onödigt, skulle gärna byta mot lite trötthet.
 
Någon med ett barn som är vaket på nätterna som vill ha min sömnlöshet? Min sover ju på natten men jag själv är inne i en period när jag inte kan sova. Klockan är snart 2 och jag är klarvaken. :cautious: Så sjukt onödigt, skulle gärna byta mot lite trötthet.

Jag har också haft så senaste 1,5 veckan typ! Dock sista två nätterna hade jag kunnat sova, men cornelis har sovit jätteoroligt så då har jag inte kunnat sova för det...
 
Jag har överflöd av trötthet. Speciellt på morgonen. Och idag var jag så urbota korkad att jag skulle byta blöja, eftersom den kändes full och jag ville inte få blött i sängen...så jag väckte Knoddrick. Sen var hon vaken i 2,5 timme. :banghead:
Gör jag inte om. Nästa gång får det väl bli blött då. (Har skydd under lakanet.)
 
Skriver upp mig på - sluta gnäll listan.

Så fort jag lägger ifrån mig J så gapar hon som om någon mördar henne. På det en storebror som suktar efter egentid med mamma och gör allt för att få uppmärksamhet oavsett om den är positiv eller negativ!

I need some sleep O_o

Mannen jobbar heltid, jag sliter heltid själv med båda barnen. Snart börjar hans plugg igen och med det är väl räddningen förskolan för stora. Har aldrig bråkat såhär mkt med min son innan. Går ständigt och lägger mig med dåligt samvete samt : worst mother ever skylt runt halsen :(

:heart
Jag vet hur det är med en bebis som vill vara i famnen hela tiden. Det går över men är sjukt jobbigt. Alla föräldrar har nog någon gång upplevt att de inte räckt till men man gör ju så gott man kan.
 
pU0AgsU.jpg


Så här glad kan man vara nån gång iaf och idag är han ju sex månader så vad passar bättre än att skratta lite tillsammans? :love:
 
:heart
Jag vet hur det är med en bebis som vill vara i famnen hela tiden. Det går över men är sjukt jobbigt. Alla föräldrar har nog någon gång upplevt att de inte räckt till men man gör ju så gott man kan.

Jo jag vet, hade precis samma med sonen men då va det enklare. Man hade bara honom. Älskar min dotter över allt annat och vill så gärna ge henne den närhet hon behöver men där finns också hennes bror som jag älskar precis lika mycket.

Han avreagerar sig på henne för att hon (hans egna ord) är i vägen. Han vill ha mamma själv. Men de funkar ju inte. Slits mellan två närhetssuktande barn som jag helst av allt hade velat ha i sele dygnet runt. Men de funkar ju inte :(

Just nu är de mkt skäll på stora för att han är hårdhänt mot lilla. Försöker bekräfta hans känslor men ibland rinner de över. Jag förstår att han blir svartsjuk på lillasyster som får sitta i mitt knä men han är för liten för att förstå att hon inte kan sitta själv. När lillan sover är de aldrig bråk.

Känner mig så jävla kass rent ut sagt :(
 
Ååh. I hear You!

Tycker J om någon form av sele/sjal?

Finns det någon som kan komma för en stund och kanske ha J i vagn och du är med storebror?
A är supermammig. Ibland har det gått att distrahera henne med spelande,snurrande mobil.. Så har jag kunnat göra något med storebror.
Men det är ju nästintill omöjligt att få något annat gjort än underhålla och få barnen att känna sig sedda :(

Att läsa på det :bow: wow! Tänk också vad han lär sig av allt du gör. Att se mamma jobba/läsa/städa osv är också en lärdom. Även att ha tråkigt och "tvingas" vara ensam. För att lära sig underhålla sig själv. (eller klättra upp i katträdet för att få mammas uppmärksamhet...)
Du gör ditt bästa :heart

Men det är asjobbigt...
Fasen att en aldrig tycks kunna känna sig good enough. Har ett evigt dåligt samvete för att jag inte är nog med barna...
Hon älskar selen är dock så att jag får sjukt ont i ryggen efter en stund. Kanske skulle ta fram sjalen igen.

Junie blir galen så fort hon inte ser mig, räcker att jag lägger henne på golvet å går iväg så gapar hon. På det min stora som gärna ger henne ett tjuvnyp samtidigt som jag försöker få någon som helst ordning på disken.

Jag är helt slut! Slut som mamma, vän, maka, dotter you name it.

Samtidigt älskar jag mina barn överalltannat, dom är fantastiska och de finns stunder jag aldrig vill glömma.

Ibland undrar man dock vart i uppfostran man gjorde fel (med stora) när de bara är bomull i öronen o tvärtemot vad jag precis sa som gäller :banghead:

Tack för din förståelse :heart
 
E vill inget annat än sitta just nu. Ligger bara för att vila ryggen (fem minuter :angel:) och för att sova.

I morgon ska vi på en stor hundutställning. Ska bli spännande. E älskar djur så jag tror det går bra. Det svåra när man är borta är att få i henne mat. Allt annat är liksom sååå mycket roligare än både flaska och sked :D
 
Jo jag vet, hade precis samma med sonen men då va det enklare. Man hade bara honom. Älskar min dotter över allt annat och vill så gärna ge henne den närhet hon behöver men där finns också hennes bror som jag älskar precis lika mycket.

Han avreagerar sig på henne för att hon (hans egna ord) är i vägen. Han vill ha mamma själv. Men de funkar ju inte. Slits mellan två närhetssuktande barn som jag helst av allt hade velat ha i sele dygnet runt. Men de funkar ju inte :(

Just nu är de mkt skäll på stora för att han är hårdhänt mot lilla. Försöker bekräfta hans känslor men ibland rinner de över. Jag förstår att han blir svartsjuk på lillasyster som får sitta i mitt knä men han är för liten för att förstå att hon inte kan sitta själv. När lillan sover är de aldrig bråk.

Känner mig så jävla kass rent ut sagt :(
+ ni andra med syskonproblem.

Kram! ❤ har inga tips men jag avundas er inte. Låter jättejobbigt. :(
 
Jo jag vet, hade precis samma med sonen men då va det enklare. Man hade bara honom. Älskar min dotter över allt annat och vill så gärna ge henne den närhet hon behöver men där finns också hennes bror som jag älskar precis lika mycket.

Han avreagerar sig på henne för att hon (hans egna ord) är i vägen. Han vill ha mamma själv. Men de funkar ju inte. Slits mellan två närhetssuktande barn som jag helst av allt hade velat ha i sele dygnet runt. Men de funkar ju inte :(

Just nu är de mkt skäll på stora för att han är hårdhänt mot lilla. Försöker bekräfta hans känslor men ibland rinner de över. Jag förstår att han blir svartsjuk på lillasyster som får sitta i mitt knä men han är för liten för att förstå att hon inte kan sitta själv. När lillan sover är de aldrig bråk.

Känner mig så jävla kass rent ut sagt :(

Usch, jag förstår att du har det kämpigt :( Finns det nån släkting/ vän som kan tänka sig att ta storebror lite? Kanske några timmar då och då eller en dag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 952
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 770
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 831
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 863
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Tråden för spår
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp