Bukefalos 28 år!

Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjoho han sov till halv åtta :D

Bollar faller verkligen lilleman i smaken, de är jätteroliga! När bollen rullar bort från honom ställer han sig på knäna och gungar lite innan han faller pladask på magen igen och drar sig framåt med hjälp av händerna istället. Och imorse när han kommit upp på knäna backade han lite så han kunde sätta sig :eek: vilket varade i ungefär fem sekunder innan han trillade åt sidan :D som tur var satt han mjukt på sin lekmatta.
 
Nu har jag inte hängt med i svängarna här på ett tag, först finlandsresan och nu hemma mitt i skogen med mobildata som enda åtkomst till internet.. Det går låååååångsaaaamt (om det öht funkar:meh:):arghh::banghead: 
Men, hade du läst nåt om blw? Tänker om hon verkar gilla det ni äter? :)

Vi har testat att ge henne lite av våran mat. Dock är hon mest sugen på att känna på matenp i stället för att stoppa den i munnen.

Men jag ska nog läsa på mer noga när E sover middag. Läst lite nu på morgonen och det verkar intressant.
 
I har medvetet börjat falsettskrika. O_o :arghh: Det har blivit lite lugnare nu efter några dagar, den första dagen var nämligen hemsk. :crazy: Men det blir ändå mycket hyschande och nej-sägande vilket känns lite tråkigt. :down:
Fast hon börjar kunna få koll på styrkan ibland, så det tar sig. Det är bara lätt att det slipper ut ett skrik vid trötthet, exaltering, hunger eller uttråkning.
Sååå, ganska ofta.

Hon fortsätter äta bra och smakar all mat tills värsta hungern är över. Sen behöver hon ju inte gilla allting, det gör ju inte vi heller.
Men nya favoriten är hemmagjorda hamburgare (utan bröd) med cayenne-kryddad majonnäs, äppelbitarna, stekt tomat och sötpotatisstrips. :D
 
Sonen och maken åker båt med farfar och farmor och blir borta hela dagen. A sover och har gjort i en timme.... :crazy::eek::confused:

här sitter jag själv i ett tyst hus.... vet inte när det hände senast.. blev först stående mitt i huset och bara "vad gör jag nu?" har druckit kaffe ute i solen:love: men sen blev jag nojjig för att jag inte skulle höra om hon var vaken. (babyvakten är trasig)
nu har jag en sjukt nöjd katt brevid mig och ska försöka bestämma mig för hur förstorningen för syskonkortet ska vara. Canvas eller annat...
har ni tips? Vi har ett babykort på G uppe, i stor Ikearam så allt som allt är det väll typ 50*60. Sen hade jag ju velat få upp ett på A också. Vi har stora vita väggar (som sååå skulle behöva målas om...) men plats finns ju för tre förstorningar. Undrar mest om jag ska göra deras i stor canvas och sen ha "vanliga" förstoringar i ram brevid.... eller ha deras kort också som en förstorning i likadan ram. Och om jag ska göra deras gemensamma kort en storlek större än bäbiskorten....:angel:
"Så många frågor.... lalalalalalala Luna...."

@clusia hur går det med magen?

Här är katten bästa motivationen för att röra på sig. Alldeless stollig blir hon, snäll som han är lägger han sig ofta precis intill och nosar lite på henne. Aldrig varit med om så lugna, snälla katter. Gentle giants indeed. Fast jag kan bli knäpp på deras sällskapsbehov ibland.
Hon försöker komma upp på knä, men det är ju inte lätt när en väger 8,7 :D bakåt åker hon, och snurrar runt.
 
@clusia hur går det med magen?

Kokade potatis som jag mosade med lite olja. Hon fick pyttepytteliten på en sked. Mindre än ett kryddmått, mest en dutt. Hon blev överlycklig och latjade med skeden länge. Senare på kvällen var hon gnällig, men hon hade ju fått vaccin också, hon hulkade sig några gånger men spydde i alla fall inte. Nu ska vi vänta två dagar och försöka igen. Sen allteftersom vi känner att det går bra kan vi åka mängden och prova andra saker.
 
När man somnat typ 23, varit vaken 03-07 och nu bara vill sova, men ungen röjer runt som en virvelvind från klockan 8...
 
Idag kramar jag mina barn lite extra, en vän till oss var på kub-test igår men det lilla hjärtat slog inte :cry:

Nu har kvällarna istället blivit lätta - den första nattningen :meh: Efter ungefär en halvtimme vaknar han skrikandes och är vaken ett par timmar till. Vet inte om detta är slutskedet på fasen? Vet inte hur länge detta hållit på. Fyra veckor, fem veckor, sex kanske? I övrigt äter han med god aptit typ allt, men på kvällarna visar han tydligt ännu att han vill ammas. Sova på dagen blir lite hipp som happ, det styrs mest av honom själv men brukar vara uppdelat på tre tillfällen om ca en timme vid varje tillfälle. Lite skillnad på när han som nykläckt sov typ 20 timmar per dygn :laugh:
 
Svärmor borde tycka mindre och hänga med i svängarna :angel:
Vår vagn är bara framåtvänd, men lilleman klagar inte. Han är så nyfiken på omvärlden så har man honom i famnen får man hålla hårt annars kravlar han sig ur i sin iver att titta på allt samtidigt...
Du kan börja med att sluta lyssna på svärmor :idea::angel::rofl:

Jag lyssnar inte så mycket på vad hon säger längre nu när jag blivit tryggare i mig själv. Förut tog jag mycket illa upp av hennes "goda" råd. Nu säger jag bara "tack för tipset, men vi fortsätter med det som funkar". Oftast tillkommer en dryg kommentar tillbaka men den rinner bara av. Hon är jätte bra med E för övrigt och ställer gärna upp på barnpassning nån timme när vi behöver lite egentid.
 
Idag började jag gråta under en promenad. E var helt hysterisk i vagnen. Övertrött och sur på att behöva ligga ner.

Sambon börjar jobba på måndag och jag har redan ångest. Han jobbar två månader sen har han ledigt igen men två månader är lång tid.

Jag funderar på att ta upp terapin igen för de senaste dagarna har jag börjat må lite dåligt. Funderat lite på nån form av anti depressiv medicin också eller ångestdämpande. Har en hel del oro i kroppen :( Får nog inse att jag behöver lite mer hjälp än jag trott innan.
 
I har fått känna på sand för första gången idag, en väldigt spännande upplevelse. Vi kommer måstes dammsuga bilstolen. :D
Sen har hon fått umgås med en av våra vänner igen, sist var nog nästan två månader sen, hon var lite blyg och gråtig kombinerat med nyfiken (tittar och söker ögonkontakt med den hon är blyg för för att sedan börja gråta när de ser på henne) i början men det gick över och i slutet ville hon även bli hållen en liten stund. :banana:
 
Har ont till och från i höger sida, hugger/nyper hårt. Ilar lite i framfogen också. Inbillar mig att det är äggstock/äggledare.
Har även ont i ryggen på den sidan.O_o
 
Idag kramar jag mina barn lite extra, en vän till oss var på kub-test igår men det lilla hjärtat slog inte :cry:

Nu har kvällarna istället blivit lätta - den första nattningen :meh: Efter ungefär en halvtimme vaknar han skrikandes och är vaken ett par timmar till. Vet inte om detta är slutskedet på fasen? Vet inte hur länge detta hållit på. Fyra veckor, fem veckor, sex kanske? I övrigt äter han med god aptit typ allt, men på kvällarna visar han tydligt ännu att han vill ammas. Sova på dagen blir lite hipp som happ, det styrs mest av honom själv men brukar vara uppdelat på tre tillfällen om ca en timme vid varje tillfälle. Lite skillnad på när han som nykläckt sov typ 20 timmar per dygn :laugh:
Alltid tråkigt när det blir så, som med din vän.
 
Jag lyssnar inte så mycket på vad hon säger längre nu när jag blivit tryggare i mig själv. Förut tog jag mycket illa upp av hennes "goda" råd. Nu säger jag bara "tack för tipset, men vi fortsätter med det som funkar". Oftast tillkommer en dryg kommentar tillbaka men den rinner bara av. Hon är jätte bra med E för övrigt och ställer gärna upp på barnpassning nån timme när vi behöver lite egentid.
Känner så väl igen mig. Har därför inte utnyttjat svärisarna som barnvakter än, men jobbar på att ta mig dit och är numera väldigt nära att ta det steget. Backar alltid av alla dumma kommentarer som får mig att känna som att de anklagar ellee insinuerar, vilket påverkar negativt, trots att jag känner att jag gör rätt i mina val.
 
I har fått känna på sand för första gången idag, en väldigt spännande upplevelse. Vi kommer måstes dammsuga bilstolen. :D
Sen har hon fått umgås med en av våra vänner igen, sist var nog nästan två månader sen, hon var lite blyg och gråtig kombinerat med nyfiken (tittar och söker ögonkontakt med den hon är blyg för för att sedan börja gråta när de ser på henne) i början men det gick över och i slutet ville hon även bli hållen en liten stund. :banana:
Härligt!
 
Idag började jag gråta under en promenad. E var helt hysterisk i vagnen. Övertrött och sur på att behöva ligga ner.

Sambon börjar jobba på måndag och jag har redan ångest. Han jobbar två månader sen har han ledigt igen men två månader är lång tid.

Jag funderar på att ta upp terapin igen för de senaste dagarna har jag börjat må lite dåligt. Funderat lite på nån form av anti depressiv medicin också eller ångestdämpande. Har en hel del oro i kroppen :( Får nog inse att jag behöver lite mer hjälp än jag trott innan.
Samtal med nån utanför är alltid en bra början. Funkar yoga för dig? Eller promenader i skogen helt själv?

Funkar det med sele/sjal istället för vagn?
 
Samtal med nån utanför är alltid en bra början. Funkar yoga för dig? Eller promenader i skogen helt själv?

Funkar det med sele/sjal istället för vagn?

Jag funderar på att tanka på gymkortet och gyma nån dag i veckan. Perfekt sätt att få egentid också och bra för den mentala hälsan. Sen vill jag köpa mig en cykel men har inte kommit så långt än.

Selen funkar. Om hon sitter utåt. Jag kanske ska strunta i mina principer och låta henne sitta utåt.
 
Maken tar nattningen ikväll. 
Andra gången på eget initiativ och den här gången förberedd med flaska (jag fick bryta in igår och amma). Jag älskar min man, men han är inte den snabbaste i alla lägen och med mitt kontrollbehov och all ångest har han inte fått så många chanser att natta själv. Men nu när Knoddrick verkar ha ändrat sina nattningstider från 22.30 till 20.00-20.30 (!!!) så blir det ju ett måste om jag ska kunna få egentid på vardagarna.

Igår sov hon 20.30 och sov hela natten, med amningsgny 23.30 och typ 03. Vaknade strax före 8. Sov igen efter en knapp timmes lek i matstolen och i sängen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
71 459
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 370
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
33
· Visningar
3 380
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
43 577
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp