Vinterföräldrar 2016/2017 del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Maken tar nattningen ikväll. 
Andra gången på eget initiativ och den här gången förberedd med flaska (jag fick bryta in igår och amma). Jag älskar min man, men han är inte den snabbaste i alla lägen och med mitt kontrollbehov och all ångest har han inte fått så många chanser att natta själv. Men nu när Knoddrick verkar ha ändrat sina nattningstider från 22.30 till 20.00-20.30 (!!!) så blir det ju ett måste om jag ska kunna få egentid på vardagarna.

Igår sov hon 20.30 och sov hela natten, med amningsgny 23.30 och typ 03. Vaknade strax före 8. Sov igen efter en knapp timmes lek i matstolen och i sängen.
Det sket sig.
Jag gav upp efter en halvtimme, vi nattade tillsammans i en halvtimme till, sen gick maken på toa och Knoddrick somnade inom tre minuter... Suck.
 
Det sket sig.
Jag gav upp efter en halvtimme, vi nattade tillsammans i en halvtimme till, sen gick maken på toa och Knoddrick somnade inom tre minuter... Suck.

Jag är ibland hemifrån på kvällarna, stallet, nån konsert osv. Då måste sambon natta cornelis. Han kan inte göra enligt mina och cornelis rutiner och det tar ofta lite längre tid, men han lyckas i alla fall, tror det varit mkt svårare om jag var hemma. Så mitt tips är att åk hemifrån! Sambon har fått använda både sjal och vagn samt nattat i soffan.
 
Jag är ibland hemifrån på kvällarna, stallet, nån konsert osv. Då måste sambon natta cornelis. Han kan inte göra enligt mina och cornelis rutiner och det tar ofta lite längre tid, men han lyckas i alla fall, tror det varit mkt svårare om jag var hemma. Så mitt tips är att åk hemifrån! Sambon har fått använda både sjal och vagn samt nattat i soffan.
Tanken slog mig oxå i sängen, att nästa gång ska jag gå ut eller åka iväg.
 
Tanken slog mig oxå i sängen, att nästa gång ska jag gå ut eller åka iväg.

Jag tycker du ska prova, vill du så kan du ju åka en sväng med bilen, kanske till en kompis som bor nära eller så, så att du ändå är nära hemma och beredd om det skiter sig ändå, för sambon har det som längst tagit typ 45-50 min att natta!
 
Här får vi nog dra ner på maten ett tag. Eksemen eskalerar och kräkningarna likaså. Fasen också! Längtar till "min" bvc- sköterska är tbx från semestern, ska ringa henne direkt!
 
En till som borde "lära" sin partner natta. Alla försök hittills har resulterat i massa skrik (tar 5-10 min när jag nattar en bra kväll. Boop power:angel:)

Får dock bli på to do listan. Orkar inte nu
 
Det sket sig.
Jag gav upp efter en halvtimme, vi nattade tillsammans i en halvtimme till, sen gick maken på toa och Knoddrick somnade inom tre minuter... Suck.
Tråkigt att det inte funkade. :( tror också på att hålla sig borta för det är ju jättejobbigt att höra ledsen bebis. :(
 
Igår hade vi mysdag med mormor och morfar. Först var de barnvakt (första gången :p ) medans jag var hos läkare och kollade upp mina eksem. Men det gick bra hon har knappt märkt att jag var borta.
Sedan åkte vi allihopa till Skansen och kollade en sväng på djuren, katterna var bäst tyckte I, för att sen på kvällen titta på Farfar som spelade på kvällen. Han spelar klassisk musik och I älskade det! :love: Hon satt och lyssnade, sprattlade och skrattade hela tiden trotts att det blev totalt monsunregn.
 
Här varvar vi att natta, ibland tillsammans och ibland var för sig, och har gjort så i princip sedan L var ett par månader. Hon har ju, med undantag för någon vecka eller två, alltid varit svår att natta och när att liggamma henne till sömns på kvällen inte funkade längre så började vi ge flaska på kvällen istället. Smidigt för då kan även framtida barnvakter natta på liknande sätt som vi :) ((bad)-pyjamas-flaska-saga-vaggas-läggas i sängen (vår eller hennes egen)).
Nattningen tar dock allt som allt minst en halvtimme-timme med gråt och skrik när lillan inser att det är sovdags... :down:
 
Vad tacksam jag ändå är att min fortfarande går att amma till sömns. Vi fortsätter med vår rutin byta blöja, pyjamas och sen amma mellan 21-22.

Verkar jobbigt när det tar en timme eller mer.
 
Här börjar nattningarna gå bättre igen men vissa dagar får vi bakslag. Som ikväll. Somnade fint för ca en timme sen. Ändå sitter jag nu med honom i famnen och försöker vagga honom till sömns medan han ömsom skriker ömsom gnäller :meh:
 
Hyperaktiv övertrött unge på kvällen, men ändå somnade hon före 21. O_o
Efter ett gråthalvskrik. O_oO_oO_o Men jaja, bara hon får sova.

Har känts sval nu på kvällen. Huvet brukar ju vara varmt, men ikväll svalt. Blir ju knäpp när hon inte är likadan hela tiden. Ville inte sova med mössa, vilket jag kan förstå efter att smultronmärket började blöda en gång i vagnen med mössa på och efter att mössan glidit ner över ögonen en natt...så jag hade inte hjärta att tvinga henne ha den. Jag känner mig jättevarm, så det skär sig lite i det där med vem som är varm och kall...
 
Hyperaktiv övertrött unge på kvällen, men ändå somnade hon före 21. O_o
Efter ett gråthalvskrik. O_oO_oO_o Men jaja, bara hon får sova.

Har känts sval nu på kvällen. Huvet brukar ju vara varmt, men ikväll svalt. Blir ju knäpp när hon inte är likadan hela tiden. Ville inte sova med mössa, vilket jag kan förstå efter att smultronmärket började blöda en gång i vagnen med mössa på och efter att mössan glidit ner över ögonen en natt...så jag hade inte hjärta att tvinga henne ha den. Jag känner mig jättevarm, så det skär sig lite i det där med vem som är varm och kall...
Det är ju varmt och dragfritt inomhus.
Jag brukar känna på bröstet på Sammy hur han känns i temp där, är han kall får han tjock filt och varm så får han tunn filt. Mössa har han inte haft mer än första veckan efter hemkomst från bb när han hade lite svårt att hålla värmen för att han va så tunn.
Tror nog hon klarar sej❤️
 
Hyperaktiv övertrött unge på kvällen, men ändå somnade hon före 21. O_o
Efter ett gråthalvskrik. O_oO_oO_o Men jaja, bara hon får sova.

Har känts sval nu på kvällen. Huvet brukar ju vara varmt, men ikväll svalt. Blir ju knäpp när hon inte är likadan hela tiden. Ville inte sova med mössa, vilket jag kan förstå efter att smultronmärket började blöda en gång i vagnen med mössa på och efter att mössan glidit ner över ögonen en natt...så jag hade inte hjärta att tvinga henne ha den. Jag känner mig jättevarm, så det skär sig lite i det där med vem som är varm och kall...
Sover hon med mössa? Min har aldrig haft mössa inomhus. :)
 
Och här försöker vi fortfarande få lilleman i säng. Skriker i högan sky så fort han är i horisontellt läge men skitnöjd när han sitter.

Och just det, de två senaste dagarna kommer han upp i sittande själv och blir oftast sittandes. Helnöjd är han också.
 
Och här försöker vi fortfarande få lilleman i säng. Skriker i högan sky så fort han är i horisontellt läge men skitnöjd när han sitter.

Och just det, de två senaste dagarna kommer han upp i sittande själv och blir oftast sittandes. Helnöjd är han också.

Och äntligen somnade han! Svintrötta föräldrar :crazy: Tur dottern sover igenom allt oväsen :angel:
 
Det är ju varmt och dragfritt inomhus.
Jag brukar känna på bröstet på Sammy hur han känns i temp där, är han kall får han tjock filt och varm så får han tunn filt. Mössa har han inte haft mer än första veckan efter hemkomst från bb när han hade lite svårt att hålla värmen för att han va så tunn.
Tror nog hon klarar sej❤️
Brukar ha pannan och nacken som facit, men de har oxå varit svala ikväll. :crazy:

Med vintertäcket på blev hon äntligen varm igen. Allt annat sparkar hon ju ner.

Tyvärr har vi inte dragfritt inne.
(Hoppas vi hittar vårt hus snart, så att vi kan flytta.)
 
Vaknade av mig själv för en liten stund sen, till ljudet av en katt som spyr... Gick ner för att torka upp och passade på att pumpa ur för att kunna frysa in. Min chef bjuder på middag kommande vecka och vi kommer vara minst sex timmar hemifrån så jag vill verkligen bunkra upp med mjölk till min mamma som ska vara barnvakt. Det blir första gången för lilleman och jag hoppas innerligt att det går bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 795
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 954
Senast: jemeni
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 088
Senast: nullo-modo
·
Gravid - 1år Eftersom som ingen annan startat en ny tråd om våra bebisar kommer det en här :D Tror detta är senaste listan från förra tråden...
34 35 36
Svar
707
· Visningar
42 895
Senast: BusBarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Omplacera problemhund?
  • Tråden för spår
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp