Vinterföräldrar 2016/2017 del 6

Jag vet liksom inte vad vi ska göra. Det är som att prata med en vägg om man säger åt henne att sluta lägga sig i. Jag vill ju att svärfar ska kunna umgås med E men jag vet att det kommer bli svårt om vi ber svärmor fara å flyga. Det drabbar ju E också. Det vill jag inte. Tänkt starta en svärmorstråd här på barn men vet redan vilka råd jag kommer få.

Går de att din man tar all kontakt med svärmor? (Är han på din sida?) jobbig sits
 
Går de att din man tar all kontakt med svärmor? (Är han på din sida?) jobbig sits

Han är på min sida och tar alla fighter med svärmor. Hon säger aldrig något direkt till mig utan mest på telefonen eller till sambon.

Problemet är väl att han är lite för "snäll" tror jag. Hade det varit min mor hade jag blivit riktigt jäkla asförbannad men min mamma har lite vett och etikett så hon uppför sig inte sådär. Tack och lov.
 
Igår när jag hämtade E på föris såg jag den berömda magsjukelappen :nailbiting: Tänkte lite tyst för mig själv varför den inte satt där när jag lämnade, då hade jag genast tagit med mig E hem.

Igår kväll blev hon dålig i magen. Jag förstod redan då att det var kört. Idag började hon kräkas :cry: På eftermiddagen ville hon dock gå ut och åt några kex och lite äpple, samt drack vatten och fick behålla det. Nu väntar jag med spänning på om jag klarar mig denna gång eller om jag också åker på det. Har ett otroligt viktigt möte på måndag så hoppas verkligen jag slipper.
 
Igår när jag hämtade E på föris såg jag den berömda magsjukelappen :nailbiting: Tänkte lite tyst för mig själv varför den inte satt där när jag lämnade, då hade jag genast tagit med mig E hem.

Igår kväll blev hon dålig i magen. Jag förstod redan då att det var kört. Idag började hon kräkas :cry: På eftermiddagen ville hon dock gå ut och åt några kex och lite äpple, samt drack vatten och fick behålla det. Nu väntar jag med spänning på om jag klarar mig denna gång eller om jag också åker på det. Har ett otroligt viktigt möte på måndag så hoppas verkligen jag slipper.
Hoppas du slipper. Det gjorde inte jag.
 
Hoppas du slipper. Det gjorde inte jag.

Fy! Detta är det värsta med förskolebarn. Dessutom ville jag så gärna åka med till Stockholm för att hälsa på en släkting som ligger för döden med cancer. Tur jag fick se henne för två veckor sen. Fortfarande hyffsat okej och smärtfri. Känns tungt att hon inte bara fick bli gammal utan var tvungen att få avsluta sitt liv med cancer.
 
Jag slapp tyvärr inte magsjukan. Insjuknade i lördags, pang sa det bara, precis som alla andra gånger jag blivit sjuk.

E blev frisk rätt fort men hon får stanna hemma några dagar till från föris för i kväll insjuknade även sambon i samma jäkla magsjuka. Det var en lurig jäkel som väntade en dag extra med att attackera honom.

Jag har bestämt mig att no more kids. Orkar inte med dessa förskoleår igen. Om jag inte blir rik och kan gå hemma tills de börjar skolan :angel:
 
Om man skall flytta på lördag. När är de mest lämplig att börja packa :angel:O_o

Och på tal om svärmödrar. Hon och hennes man jobbar på som tokiga med att lägga upp lister åt oss. För man kan inte flytta in utan lister. Undrar när vi skall berätta åt dem att vi kommer bo två veckor utan fungerande kök?
 
Flytta. Inga problem för G. Förändringen till plötslig sommarvärme dvs att man kan gå ut utan mössa och jackan katastrof. Gråter varje gång :meh:
 
Flytta. Inga problem för G. Förändringen till plötslig sommarvärme dvs att man kan gå ut utan mössa och jackan katastrof. Gråter varje gång :meh:

Barn är roliga. Eller kanske inte ibland men dessa egna idéer gör att man måste skratta lite ändå. E byter humör 784 gånger om dagen och för att orka med måste vi skratta lite åt eländet också.
 
På tal om humörförändringar. Jag blir så fascinerad att en så liten människa som E är har så sjukt mycket egna åsikter. Häromdagen gick hon från jätte lycklig till jätte förbannad på en halv sekund, varför? Jo för att jag gav henne ett vattenglas, som hon själv bad om. Seriöst? Vad gör man då?

Eller när hon gick ner på uppfarten till vårat hus och jag hämtade tillbaka henne två gånger!! För att sen bestämt säga nej! Då dog hon lite av olycklighet.

Dessutom pratar hon och uttrycker sig så bra. Om vi säger, men E, sådär får du inte göra, kontrar hon med ett nej! Och gör det ändå. Och garvar åt oss för att vi ens försöker säga att vissa saker inte är okej.

Vi har alltså en E som pratar meningar med tre ord. Typ
Sova liten stund
Pappa inte jobba
Pappa jobba snart
Mamma inte äta (fråga mig inte varför)
Åka traktor morfar
Sova mormor nu
Åka farfar snart
Osv osv.

Jag tyckte nyss hon lärde sig gå och nu pratar hon. Vad hände?
 
Dessa nattningar!!!
Vi hade en underbar period med lätta nattningar, men sen har de varit katastrof igen. Jag blir så totalt nedbruten och nedstämd och slutkörd.
Utbrotten och den rena trotsen dagtid knäcker mig oxå.

Vet inte vart jag ska ta vägen.


Ikväll gick det lite lättare att natta. Däremot hade hon sjuttielva utbrott mellan hämtning från fsk (kl 16) och läggdags (hon sa till 19.40). Hela byn har hört henne ikväll.
 
På tal om humörförändringar. Jag blir så fascinerad att en så liten människa som E är har så sjukt mycket egna åsikter. Häromdagen gick hon från jätte lycklig till jätte förbannad på en halv sekund, varför? Jo för att jag gav henne ett vattenglas, som hon själv bad om. Seriöst? Vad gör man då?

Eller när hon gick ner på uppfarten till vårat hus och jag hämtade tillbaka henne två gånger!! För att sen bestämt säga nej! Då dog hon lite av olycklighet.

Dessutom pratar hon och uttrycker sig så bra. Om vi säger, men E, sådär får du inte göra, kontrar hon med ett nej! Och gör det ändå. Och garvar åt oss för att vi ens försöker säga att vissa saker inte är okej.

Vi har alltså en E som pratar meningar med tre ord. Typ
Sova liten stund
Pappa inte jobba
Pappa jobba snart
Mamma inte äta (fråga mig inte varför)
Åka traktor morfar
Sova mormor nu
Åka farfar snart
Osv osv.

Jag tyckte nyss hon lärde sig gå och nu pratar hon. Vad hände?
Väldigt likt här. Skrattar när man säger nej.
Tar inte stopp eller bestämda nej.
Bryter ihop för nästan vad som helst.
Mycket bestämda åsikter.
Säger "snälla mamma" när hon inte får som hon vill direkt.
 
Jag har bestämt mig att no more kids. Orkar inte med dessa förskoleår igen. Om jag inte blir rik och kan gå hemma tills de börjar skolan :angel:
Vi skulle vilja ha ett barn till, men jag är för trasig för att klara av det just nu. Vilket jag sörjer. Jag drömmer om en normal graviditet, med en vacker gravidmage och en pigg kropp.
 
Vi skulle vilja ha ett barn till, men jag är för trasig för att klara av det just nu. Vilket jag sörjer. Jag drömmer om en normal graviditet, med en vacker gravidmage och en pigg kropp.

:heart

Här är det psyket som tagit stryk. En ptsd som blev triggad av någon som behövde hela mig när jag knappt orkade ge henne hälften av mig. Det gick ändå men vill inte gå igenom det igen. Jag vågar inte en gång till. Dessutom tror vi att sambon också hade en depression. Mycket tyder på det nu i efterhand.
 
Dessa nattningar!!!
Vi hade en underbar period med lätta nattningar, men sen har de varit katastrof igen. Jag blir så totalt nedbruten och nedstämd och slutkörd.
Utbrotten och den rena trotsen dagtid knäcker mig oxå.

Vet inte vart jag ska ta vägen.


Ikväll gick det lite lättare att natta. Däremot hade hon sjuttielva utbrott mellan hämtning från fsk (kl 16) och läggdags (hon sa till 19.40). Hela byn har hört henne ikväll.

I feel you. Håller på att försöka lägga någon som sov middag för sent :banghead: Fast det är ju fredag men ändå.
 
:heart

Här är det psyket som tagit stryk. En ptsd som blev triggad av någon som behövde hela mig när jag knappt orkade ge henne hälften av mig. Det gick ändå men vill inte gå igenom det igen. Jag vågar inte en gång till. Dessutom tror vi att sambon också hade en depression. Mycket tyder på det nu i efterhand.
Ja, ni har haft det tungt. Skönt att du fått bra hjälp.


Här är det både fysiskt och psykiskt...och stresshanteringen är i botten fortfarande. Att upptäcka hur nere i utmattningsdepressionen man är och hur nära väggen man kommit först som gravid var inte riktigt lyckat... Fogarna bråkar, magmusklerna funkar inte, hormonerna vägrar göra det de ska...

En kompis sambo fick förlossningspsykos. Läskigt att läsa om. Speciellt när en själv mår skit och har/har haft liknande symtom.
 
Det här med att städa lekrum. Tog tag i projektet idag att fixa pojkarnas lekrum. Mest blivit att vi kastat in sakerna i en hög på golvet. Men idag skruvade vi fast hyllan och kunde faktist reda upp i röran

Och höll på att bli tokig på köpet. Under tiden jag plockade in fick alla ”nya” leksaker fötter och vandrare iväg till vardagsrummet (de hade ju inte sett den på två veckor pga röran) hämtar sakerna för att ställa in dem varpå de vandrar iväg igen. Jo vet att det är ett hopplöst arbete och nog får de leka i vardagsrummet. Bara så frustrerande att för 10 gången plocka upp och lägga tillbaka för inte lekte de med grejorna. De skulle bara hämtas. Två timmar tog det att plocka ihop allt.
 
På onsdag ska I sova på sjukhus med pappan. 😭 Mitt hjärta blöder men det kommer vara för hennes bästa. Hon ska göra en sömnutredning för att se hur hennes förstorade halsmandlar påverkar sömnen. Hon har andningsuppehåll och om de visar sig att halsmandlarna påverkar så ska de opereras bort samtidigt som hon opererar bort polypen.

Hon är så pigg och glad så känns så konstigt att hon har de här problemen.
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 941
Senast: zassoo
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 903
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 757
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 923
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp