Vinterföräldrar 2016/2017 del 6

Förstår verkligen inte varför de måste ha åsikter om allt hela tiden :arghh:
Det senaste är att jag skulle ha rådfrågat min man innan jag köpte hästen (2007, när vi precis flyttat in).
Hon har ingen aning om hur vi pratade med varandra om det då. Hon vet bara att det, återigen, är mitt fel.
 
Min sambos syster har nog också fått en lättare sväng av epedimin... Hon messade mig häromveckan och sa att I kan vara med systern på jobbet när I är sjuk. De träffas ca 4 gånger om året och I är definitivt inte trygg i hennes famn speciellt inte på systerns jobb. Tack men nej tack.
:eek:
Vad jobbar hon med?
 
Var ute med bulle och kaffe till svärmor Hon vågade inte ta en bulle då jag öppnade påsen. Orsak. Jag är förkyld. Hade tänkt lämna dit överloppsbullarna men de fick nog komma hem igen :meh:
 
Lämnade E på föris i morse och lämnade henne till en mycket uppgiven personal. Det är halt på förskolans gård, riktigt halt. Två barn ramlade och slog i ansiktet förra veckan. Nu är isen borta på själva vägen till byggnaderna i alla fall men barnen kan inte leka annat än på vägen, resten är is.

Skickade en felanmälan till kommunen. Inte okej att personalen knappt vågar ta ut barnen pga risken för skador. Hoppas på att få se lite sand på gården när jag hämtar E. Men lär väl inte hända.
 
Lämnade E på föris i morse och lämnade henne till en mycket uppgiven personal. Det är halt på förskolans gård, riktigt halt. Två barn ramlade och slog i ansiktet förra veckan. Nu är isen borta på själva vägen till byggnaderna i alla fall men barnen kan inte leka annat än på vägen, resten är is.

Skickade en felanmälan till kommunen. Inte okej att personalen knappt vågar ta ut barnen pga risken för skador. Hoppas på att få se lite sand på gården när jag hämtar E. Men lär väl inte hända.
:eek::eek::eek:
 
@clusia @malumbub Tack! :heart

Jag är i chock. Vi har visat E pottan och hon har fått sitta på den men varit för rastlös för att sitta kvar så vi har haft den stående i sovrummet bara.

Gör våran vanliga kvällsrutin och när jag ska sätta på blöjan säger hon nej, sitta pottan. Så hon går ner från sängen och sätter sig på pottan och kissar några droppar :banana:

Så i morgon ska hon få testa att sitta på pottan direkt hon vaknar.
 
Nja, hon var väl inte så sugen på att sitta på pottan i morse. Ville mest upp och titta på greta gris :laugh:

Igår hade vi ett riktigt utbrott. Vi ställde in hennes cykel i boden bakom huset. Den tar för mycket plats inne liksom. Jösses vad arg hon blev. Kastade sig ner i slasket, skrek så hon kräktes, vägrade bli upplyft, skulle bara ha cykeln. Försökte bära in henne men hon ålade sig bara ur greppet så sambon fick ta henne. Väl inne dunkade hon huvudet i golvet, slängde sig omkring. Hela barnet var lerigt och blöt. Vi andades nest i fyrkant för att inte bli galna :angel:

Men lite mutande med greta gris som är favoriten här hemma så lugnade hon ner sig till slut.
 
Nja, hon var väl inte så sugen på att sitta på pottan i morse. Ville mest upp och titta på greta gris :laugh:

Igår hade vi ett riktigt utbrott. Vi ställde in hennes cykel i boden bakom huset. Den tar för mycket plats inne liksom. Jösses vad arg hon blev. Kastade sig ner i slasket, skrek så hon kräktes, vägrade bli upplyft, skulle bara ha cykeln. Försökte bära in henne men hon ålade sig bara ur greppet så sambon fick ta henne. Väl inne dunkade hon huvudet i golvet, slängde sig omkring. Hela barnet var lerigt och blöt. Vi andades nest i fyrkant för att inte bli galna :angel:

Men lite mutande med greta gris som är favoriten här hemma så lugnade hon ner sig till slut.
Oj. Riktig sån där som folk pratar om med stora ögon.
 
Typ! Hon har ett humör som heter duga våran E :nailbiting:

Tur att hon är from som ett lamm på föris och hos mormor. Men med oss är hon lite grann som en T-rex :rofl:
Precis som det ska vara. :heart

Svärmor gnällskämtar alltid om att Knoddrik är sju resor värre när vi (främst jag, tydligen) är närvarande.
 
E var tyst för länge förut. Jag trodde hon gått in till pappa för att gosa ner sig i sängen men inte då. Hon hade hittat en tub med salva som hon smörjt in både sig själv överallt och ett panda gosedjur. Var bara att tvätta av det mesta och garva :rofl:
 
Viktigt att se till att även Mumin dricker tillräckligt med vatten. Snäll som han är öppnade han även "pipen" på flaskan.
IMG_3154.JPG
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 000
Senast: zassoo
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
15 016
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
108 355
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 998
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp