Jag är inbjuden till en fest i helgen, till ett par jag inte känner så väl än (och är jätteglad för inbjudan!). De har bjudit in ca 30 pers till "trevligt häng i trädgården, med kubb och andra spel om vädret tillåter". Låter supertrevligt och jag ser mycket fram emot detta. Men så blev jag osäker på hur "vuxna" fester brukar gå till m a p dricka När jag var yngre tog alltid folk med sig egen dricka till fester, alkohol eller inte var eget val, men så gott som alla minglade runt med ett glas i handen. Tomhänt var man sällan. Men nu när jag är äldre känns det lite konstigt att ta med sig egen dryck till en fest, om det inte står i inbjudan eller är en uttalad förfest inför ett krogbesök...? Jag brukar dock mest gå på lugna middagar numera (många barn har pluppat ut i bekantskapskretsen...) så jag har vant mig vid det och känner mig nu lite lätt vilsen vid en annan typ av fest. Men nog är det gott med en kall öl eller ett glas vin till kvällen, och inte förväntar jag mig att värdparet ska stå för det till 30 pers vid en "trevligt häng"-tillställning?
I mina vanliga kretsar så vet jag ju hur det brukar gå till men nu är jag inbjuden till ett nytt gäng. Så därför frågar jag Buke, hur brukar det gå till hos er? Minglar man med glas i handen eller inte? Tar gäster med sig (valfri) dryck eller inte?
(Vi är ca 30+ de flesta, värdparet har inga barn och inte de gäster som jag känner till.)
I mina vanliga kretsar så vet jag ju hur det brukar gå till men nu är jag inbjuden till ett nytt gäng. Så därför frågar jag Buke, hur brukar det gå till hos er? Minglar man med glas i handen eller inte? Tar gäster med sig (valfri) dryck eller inte?
(Vi är ca 30+ de flesta, värdparet har inga barn och inte de gäster som jag känner till.)