Wearables - hur betalar ni

AI62

Trådstartare
Det vanligaste är väl att betala med kort när man köper något. Numera kan man ju även betala med mobilen. Andra mer sofistikerade alternativ är att betala med en ring på fingret eller med en nyckelring där det sitter ett chip inuti eller med en smart klocka. Hur betalar ni? Ni som betalar med accessoarer funkar det klockrent som med kort?
 
Vill kunna betala med mobilen men jag har typ inget fingeravtryck på något finger, och samsung pay verkar bara funka om man har fingeravtryck :cautious:
 
Alltid mobilen! Men är lite nojig när jag åker långt för att handla, då åker börsen oftast med. Men kommer nog att försöka låta den ligga hemma allt mer nu när jag även har kommit tillskott och lagt upp mitt ID-digitalt så att jag kan använda det till kundklubbar etc!

Har även möjlighet att använda klockan, men har inte lagt in några kort på min nya klocka, mobilen är ju liksom alltid med. Men klockan var det första digitala lösningen som jag använde innan alla kort gick att använda i apple pay.
 
Mobilen. Men det förutsätter att kortläsaren är online och det händer att det strular.
Det jobbiga med folk som ska betala med mobilen är att många inte har koll på hur mycket dom har kvar på kontot. Sen när dom ska betala i kassan så finns det inga pengar. Då måsta alla i kön inkl den som sitter i kassan att vänta på att personen ska föra över pengar. Sedan strular det och alla får vänta ännu längre 🤨
 
Det jobbiga med folk som ska betala med mobilen är att många inte har koll på hur mycket dom har kvar på kontot. Sen när dom ska betala i kassan så finns det inga pengar. Då måsta alla i kön inkl den som sitter i kassan att vänta på att personen ska föra över pengar. Sedan strular det och alla får vänta ännu längre 🤨
Är det något unikt för mobiler? Borde väl vara samma problem även med klassiska kort?
 
Jag betalar främst med klassiska kort, även om det händer att jag betalar med klockan också, men det är krångligare än med kort, så det är främst om jag inte har kortet lätt åtkomligt. Kan inte använda mobilen, då NFC inte funkar på den, antar att det börjar bli dags att fundera på ny, då den även krånglar vid samtal, till och från.
 
Det jobbiga med folk som ska betala med mobilen är att många inte har koll på hur mycket dom har kvar på kontot. Sen när dom ska betala i kassan så finns det inga pengar. Då måsta alla i kön inkl den som sitter i kassan att vänta på att personen ska föra över pengar. Sedan strular det och alla får vänta ännu längre 🤨
Störigare med folk som betalar med kort och blippar och sen blir skitarga för att de ibland måste sätta i kortet och slå kod. 🤦🏻‍♀️
 
Jag betalar främst med klassiska kort, även om det händer att jag betalar med klockan också, men det är krångligare än med kort, så det är främst om jag inte har kortet lätt åtkomligt. Kan inte använda mobilen, då NFC inte funkar på den, antar att det börjar bli dags att fundera på ny, då den även krånglar vid samtal, till och från.
Snart lägger dom ner 2 och 3g
 
Vill kunna betala med mobilen men jag har typ inget fingeravtryck på något finger, och samsung pay verkar bara funka om man har fingeravtryck :cautious:
Jag har också Samsung och ja, fingeravtrycksläsaren är dålig ibland. Det hjälper att någon gång i halvåret-kvartalet göra om avläsning av fingeravtrycket. Då funkar det mkt bättre för mig.

Jag använder Samsung wallet där jag alltså har lagt in mina bankkort. Kan betala med både fingeravtryck och kod, så i de fall, vilka är ganska få, fingeravtrycket inte fungerar kan jag slå in koden jag har valt.
 

Liknande trådar

Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 872
Senast: Inte_Ung
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
526
IT & mobiler Jag köpte igår en Fitbit Luxe. Främsta anledningen till inköp var att få en tillförlitlig stegräknare (mobilen har ingen bra sådan) och...
2
Svar
24
· Visningar
1 679
Senast: Ms_Antrop
·
Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 866
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp