Yoga, yoga och mera yoga

Jag skulle hemskt gärna komma igång med yogan, men upplever att jag känner mig rastlös och lite stressad när jag väl kör ett pass. Man kanske kommer över den känslan när man kört ett tag?
Jag tyckte att det där blev bättre efter ett tag, men det tog nog två veckor eller så (med yoga varje dag alltså) innan jag började kunna stänga av den delen av hjärnan ordentligt. Jag trillar fortfarande dit ibland, särskilt om jag har planerat lite dåligt och har en massa annat i huvudet samtidigt, men oftast lyckas jag hitta lugn efter en stund ändå.
 
... och på tal om att hitta lugn så är det precis vad jag ska försöka göra i dagens pass. Det har varit en kaosartad dag på alla sätt och jag behöver verkligen andas lite. Jag minns att jag hittade ett himla bra pass för detta under min första 30-dagars, och att jag körde det ett par gånger under en lika stressig jobbperiod före jul, så jag ska försöka leta upp vilket pass det var och köra det innan läggdags ikväll.
 
Jag kör 2 (ibland 3) foundations per dag+freestylar en del på egen hand- behöver flow också känner jag.

Hoppar vilt i foundations efter humör. Idag blev det tre st, en av de crow pose. Och mha ett block kom jag upp i några sekunder :bump::banana:
 
Nu börjar det nästan kännas liiite trögt att gå till mattan. Tillfällig motivationsdipp, gissar jag på! Men - yogat varje dag sen 1 januari. :) Det är ju ganska strongt ändå! Till mattan ska jag, även om huvudet är någon annanstans och det tar emot lite i kroppen.
 
Jag har gått ifrån Foundations lite de senaste dagarna och istället fokuserat på vad kroppen behövde - både fysiskt och mentalt. Jag har varit väldigt stressad på senaste och därmed dragit på mig en hel del spänningar i kroppen, så jag har fokuserat på att försöka bli av med det. Idag var det höfterna och nacken som fick en omgång. Planerar att återgå till Foundations imorgon! :)
 
Jag har gått ifrån Foundations lite de senaste dagarna och istället fokuserat på vad kroppen behövde - både fysiskt och mentalt. Jag har varit väldigt stressad på senaste och därmed dragit på mig en hel del spänningar i kroppen, så jag har fokuserat på att försöka bli av med det. Idag var det höfterna och nacken som fick en omgång. Planerar att återgå till Foundations imorgon! :)
Låter klokt! Adrienne har några pass vid stress också, körde ett i höstas jag gillade mycket.
 
Jag är på dag 75 idag, inte långt kvar till mitt 100-dagarsmål! Kör på med Dedicate och jag gillar den. Förra veckan insåg jag en del positiva förändringar i mitt tankemönster, jag vet såklart inte om det beror på yogan men jag tror faktiskt det. Både att fysiskt göra rörelser med kroppen som jag normalt inte gör, men inte minst det mentala som kanske påverkar mig till stor del omedvetet.

Sista dagarna har jag tyvärr tappat det lite grann, men det kan mycket väl bero på hormonell dipp, hoppas det!
 
Dagens pass var meditation for self love.
Gick bättre än jag trodde😊, valde att sitta skräddare med en filt under höfterna, det började kännas i slutet, fick aktivt slappna av och göra små justeringar för att inte spänna mig mer och mer. Lagom långt och lagom nivå på utmaning för mig idag. 🙂
 
Har tränat lite annat den senaste tiden men kört yoga som avslutning för stretching och nedvarvning. Men igår körde jag ett hamstrings-pass av Adriene för jag sträckte till ryggen tidigare under dagen och får jag ont i ryggen blir det ofta bättre av att stretcha mina hamstrings. Och idag körde jag Adrienes senaste pass "Yoga for uncertaninty". Det var lite jobbigare än jag trodde på förhand men 50 min gick fort och allt var klart genomförbart 😅 Yoga är verkligen göttigt alltså!
 
Gick igenom triangle pose idag. Det är en sådan position som jag brukar skippa eftersom det ofta värker i ländryggen när jag gör den, men tänkte att jag skulle ge den en ordentlig chans. Det kändes inte lika mycket i ryggen vilket jag tar som ett tecken på att jag gjorde den mer korrekt än vanligt, men efter några sekunder smög det sig på lite smärta ändå och då rätade jag upp mig igen. Kommer nog att vara fortsatt försiktig med den, men känns bra att för första gången ha kunnat göra den utan att få ont med en gång.
 
Dagens pass var meditation for self love.
Gick bättre än jag trodde😊, valde att sitta skräddare med en filt under höfterna, det började kännas i slutet, fick aktivt slappna av och göra små justeringar för att inte spänna mig mer och mer. Lagom långt och lagom nivå på utmaning för mig idag. 🙂

Vi gjorde samma! Väldigt lagom nivå för oss också. Sambon är stressad och jag har dragits med huvudvärk ett par dagar i rad. Ett skönt pass.
 
Det passar mig att ha några program att hoppa emellan. I söndags hade jag tränat annat men var rätt uppstressad/behövde nedvarning efter mycket konflikter. Blev ett par lugna, bla corpse pose.

Igår hade jag svårt att hålla tankarna på plats men ville gärna ha lite mer fysiskt. Körde warrior 1, 2 och tree pose. Den förstnämnda är jobbig när hon står och pratar i 6 minuter :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 874
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 274
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp