Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

IT & mobiler Öppnade laptopen och skärmen visar upp och ner. Det är säkert tio år sedan jag hjälpte en elev att vända den rätt. Tror ni jag kommer...
Svar
5
· Visningar
577
Senast: Jeffery
·
Mat Inspirerad av två trådar nära dig (vin- respektive VGV-tråden) så undrar jag nu vad ni tänker äta och dricka till nyår? 11 12 13
Svar
258
· Visningar
14 793
Senast: Habina
·
Juridik & Ekonomi Alltså, lite pinsamt men min hjärna klarar inte av att räkna ut elpriser för enstaka apparater... Jag behöver hjälp. Elpriset i vår...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Breaktown
·
Mat Jag har införskaffat mig en airfryer. Men jag har förstått att möjligheterna är oändliga, så vad gör ni i er airfryer? Ge mig alla... 2
Svar
26
· Visningar
5 348
Mat Jag vill bjuda en person som är speciell för mig på middag. Jag har en ytterfilé av lamm i frysen, och eftersom det lille lammet är har...
Svar
6
· Visningar
1 053
Senast: Karfitsa
·
Kultur Jag trodde det fanns en tråd typ "Vad läser du just nu?" här på Buke, men hittar den inte. Så jag gör en egen, efter artikeln hos BBC... 2
Svar
33
· Visningar
1 980
Kropp & Själ Har under de senaste dagarnas kyla insett att min gamla dunparkas från 2005 har gjort sitt. Dunet är inte riktigt där det ska vara och...
Svar
19
· Visningar
1 601
Senast: Bison
·
Relationer Triggervarning självskadebeteende/ relaterat till självmordstankar Jag har en vän som jag pratar med en hel del online, enbart i...
Svar
10
· Visningar
1 722
Senast: Sryoqwe
·
Mat tänkte att vi kunde dela med oss av våra bröd recept!
Svar
12
· Visningar
883
Senast: Trott
·
Kropp & Själ Snart blir jag galen. Jag har ätit mellanpiller (Azalia) i några månader men började få blödningar för några veckor sedan (ca 1 månad...
Svar
18
· Visningar
3 483
Senast: zassoo
·
  • Omröstning Omröstning
Samhälle Franz von Papen är ett namn som dykt upp alltmer i samhällsdiskussionen på sistone, så jag är nyfiken på hur många som känner till... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
6 953
Senast: EmmaBovary
·
Hemmet Jag ska betsa några stolar som står i förrådet, och kommer få stå där över natten eftersom det luktar så jävligt av betsen. Kan man...
Svar
5
· Visningar
1 471
Senast: BernT
·
Fritid Jag fick för mig att virka en babyfilt åt syrrans kommande bebis. Problemet - jag har inte virkat sen i typ 4an för 26 år sen. Har...
Svar
14
· Visningar
2 068
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Jag har haft rejäl magsjuka för att göra en lång historia kort så fick jag inte behålla näring på cirka 3,5 dygn menvätskeersättning...
Svar
12
· Visningar
4 850
Fritid Kan ni tips på riktigt varma ytterkläder som passar nu i vinterkylan? Allt jag har är för kallt! Jag har bra underställ i ull och... 2 3
Svar
47
· Visningar
3 569
Senast: cambodia
·
Tjatter Såg i en facebookgrupp nån som skrev på svenska och använde uttrycket ”blängde surt”. En annan person, engelskspråkig, tyckte det var... 3 4 5
Svar
87
· Visningar
12 457
Senast: Rosett
·
Kläder & Bli fin Hjälp! Jag är inte social. Jag går inte på sociala tillställningar eller fester som inte involverar sitta hemma eller gå på bio. Men... 2
Svar
34
· Visningar
3 055
  • Omröstning Omröstning
Samhälle Tågstrul på olika sätt händer ju relativt ofta tycker jag sett till hela landet. Det kan vara allt från folk på spåret, fordonsfel... 10 11 12
Svar
235
· Visningar
12 837
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Jag har insett att jag börjar se sleten ut. År av sömnbrist, anemi och värk i kroppen börjar ta ut sin rätt. Speciellt runt ögonen, jag... 2
Svar
20
· Visningar
1 872
Senast: NilHe
·
Mat Jag bakar ofta bröd till mig själv men eftersom jag äter lite kolhydrater och inget gluten så blir det helt andra recept än i den andra...
Svar
8
· Visningar
754
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Att lära sig hoppa
  • Chat GPT