Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

IT & mobiler Katter är som många vet, väldigt duktiga på datorer. De kan troligen hitta fler funktioner än vad tillverkarna av dator och program...
Svar
15
· Visningar
1 737
Senast: MissFideli
·
Hemmet Det skiljer ju ganska mycket i pris på olika märken på ställbara sängar. Vad är era erfarenheter och råd kring dem?
Svar
0
· Visningar
323
Senast: Nebraska
·
Kropp & Själ Jag blir galen! Jag lyckas aldrig måla naglarna och låta det torka utan att det blir repigt och kluddigt. Jag har inte tid att sitta...
Svar
3
· Visningar
332
Kultur Jag tittar ibland på Sofias änglar. I början av programmen hör man en sång, där jag uppfattar att man sjunger typ "change is gonna come...
Svar
1
· Visningar
580
Kläder & Bli fin Vilka är dina favoritbyxor just nu? Visa gärna bild och/eller beskriv modell etc. Jag har levt mitt vuxna liv i smala, svarta jeans... 2 3
Svar
48
· Visningar
5 950
Senast: Sleepan
·
Tjatter Ok, min hjärna fungerar lite lustigt. Jag hörde en ovan ringsignal imorse, och nu har jag en låt som påminner om den på repeat i huvudet...
Svar
14
· Visningar
1 210
Senast: lingonben
·
Skola & Jobb Så vet inte riktigt om denna tråd ligger på rätt ställe. Gör den inte det så får den gärna flyttas. Till saken, efter hemarbete sedan i...
Svar
11
· Visningar
668
Skola & Jobb Jag blev lite fundersam här om dagen då jag stötte på ett intressant dilemma när jag diskuterade med en person. Till dilemmat, säg att... 2
Svar
27
· Visningar
2 518
Senast: Enya
·
Hemmet Vi missade såklart informationen om att vi borde ha impregnerat vår viskosmatta, så nu har den fläckar där vi suttit mest med fötterna...
Svar
9
· Visningar
4 022
IT & mobiler Jag vill önska mig en läsplatta i julklapp. Jag älskar egentligen riktiga böcker och har länge varit en motståndare, men fördelarna med...
Svar
8
· Visningar
759
Senast: escodobe
·
IT & mobiler Någon som har tips på en bra terräng karta? Mest för ridning eller vandring. Altså där man kan se höjdkurvor, blötmarker mm Gärna om man...
Svar
14
· Visningar
1 228
Senast: Snubbelfot
·
IT & mobiler Skulle behöva en billig liten dator, mest för att surfa men även kunna skriva lite dokument samt ev enklare bokföring. Gör idag...
Svar
5
· Visningar
440
Senast: Anders
·
Skola & Jobb Hej! Jag har blivit kallad till intervju för ett sommarjobb jag sökte, trodde inte de skulle kalla mig så sökte mest för att det vore... 2
Svar
22
· Visningar
1 198
Senast: Eurydome
·
Relationer Har en man som hör av sig till mig med jämna mellanrum i snart 6 år nu. Vi var kollegor och hade eventuellt någon form av kemi en kort... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 851
Skola & Jobb Inför en tenta hur gör man? Alltså hur lägger man upp det? Hur gör ni? Har hittills gjort så att jag läser igenom materialet och sedan... 2 3
Svar
50
· Visningar
1 948
Senast: Ramona
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad... 2 3
Svar
41
· Visningar
9 539
Senast: Ramona
·
Hemmet Jag åker förbi en tomt väldigt ofta där det stora huset rivits och två äldre hus står och mer eller mindre förfaller. Min dröm är att en... 2
Svar
20
· Visningar
1 732
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Är det någon som har en dunderkur jag inte tänkt på? Sedan iförrgår kväll har jag så otroligt ont i och spända muskler i nacken... 2
Svar
38
· Visningar
2 966
Senast: Cattis_E
·
Mat En morgon när jag kom ner i köket stod frysdörren lite på glänt. Kände på ett paket köttbullar att de var svala men mjuka. Kände inte på...
Svar
3
· Visningar
5 011
Senast: Kilauea
·
Kultur https://www.expressen.se/noje/sven-wollter-ar-dod-blev-86-ar-gammal/
Svar
8
· Visningar
858
Senast: cassiopeja