Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Kläder & Bli fin Är på jakt efter en bra skaljacka för flera år framåt. Bor i norra Sverige så använder min nuvarande skaljacka jättemycket, typ hela...
Svar
8
· Visningar
1 330
Senast: Derivata
·
Hemmet @athena_arabians eller någon annan som är haj på mark och geologi, jag behöver hjälp! Jag har köpt en tomt där ett prov som blandats... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 847
Senast: VLMF
·
Kropp & Själ Alltså sånna glasögon som ska skydda ögonen från skärmens/datorns blåljus :D Har någon provat? Jag har inga som helst fel på min syn...
Svar
3
· Visningar
677
Samhälle En slutkläm i en annan diskussion (se nedan) fick mig att tänka på det helt orimliga i att flera kommuner gått ihop och köpt en sedan... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
4 225
Senast: Hippocampus
·
Tjatter Spinoff-på den andra tråden då jag ansåg att detta inte hörde hemma i den. Själv tycker jag det är rätt skoj med konspirationsteorier... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 071
Senast: Jeffery
·
Samhälle Är du bildad/allmänbildad? Varför/varför inte? Varför är det viktigt? Eller varför är det oväsentligt? Varför är vissa ämnen mer... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
4 208
Kropp & Själ Upptäckte igår att dottern på 15 år har en konstig "fläck" i skinnet bak på ryggen, är det någon som har en aning om vad det kan vara...
Svar
13
· Visningar
1 447
Senast: Gimlan
·
Tjatter Läser i DN att Amazon använt maskinöversättning till sin sida och lyckats göra ett antal missar. Bl.. har de satt in fel flagga. De... 4 5 6
Svar
102
· Visningar
9 264
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag blir tokig. Det kliar stundvis i mina hörselgångar så jag inte vet vad jag ska ta mig till. Vaknar till och med av att det kliar... 2
Svar
23
· Visningar
2 664
Senast: enough
·
Hemmet Har fått svar på vattenprovet och allt ligger på normala nivåer men har en fråga om alkalinitet- nivån. Förstår att man ska ha över 60...
Svar
19
· Visningar
507
Senast: Angel
·
Hemmet Kan man det? Jag har köpt en byrå, Askvoll, med vita lådor som jag gärna skulle pigga upp lite. Skulle helst måla mönster med någon färg...
Svar
17
· Visningar
4 233
Senast: SaraXX
·
Relationer Att bostad som köpts för gemensamt bruk ska delas lika vid separation har jag koll på. Men gäller det även om man byggt hus för att bo i... 2
Svar
22
· Visningar
3 049
Senast: Martin72
·
IT & mobiler Någon som är superhajj på iPhone 7? Råkade tappa den i golvet så skärmen sprack. En jobbarkompis byter skärmar och kunde ta sig an den...
Svar
16
· Visningar
652
Senast: Modest
·
Svar
8
· Visningar
506
Senast: Elendil
·
Kläder & Bli fin Ska sy i vadmal, men fler som stickar har nog koll på vantstorlekar. Därför blev det varken sy-tråden eller stick-tråden, men en helt...
Svar
3
· Visningar
538
Senast: Nahar
·
Hemmet Min garderob är kaos. Lycka till att hitta ett specifikt plagg liksom. Idag är det varsin trådbacksställning med fyra korgar. En stång... 2
Svar
31
· Visningar
1 790
Samhälle ÄNTLIGEN säger jag som allergiker och hyresvärd. Tillägg i historien i rubriken är att rökaren hade bostad i ett allergihus. Det finns... 2
Svar
28
· Visningar
2 836
Senast: Lingon
·
Relationer Jag har en nära släkting som under en lång tid utvecklats till konspirationsteoretiker. Situationen börjar bli rejält jobbig då allt...
Svar
18
· Visningar
2 112
Senast: Niyama
·
Kropp & Själ Hjälper det att köpa en luftrenare? Någon som har luftrenare och vet om de hjälper? Tänker en för 2000 - 3000 kr
Svar
15
· Visningar
961
Senast: mars
·
Hemmet Det blir OFTA stopp i lilla hålet bak i mitt kylskåp, vilket resulterar i en massa vatten under grönsakslådan :meh:. Hittills har jag... 2
Svar
33
· Visningar
2 157

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Tillbaka