Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Hemmet Det här kanske är en dum fråga, men jag kan inte med att vänta hela julen på att få svar på vad som komma skall. Vi har fått en...
Svar
1
· Visningar
2 014
Samhälle Har du läst Bibeln? Tror du på Gud? Vad tänker du om Jesus? Kan "vi" referera till detta i dagens samhälle? Jag såg nyligen ett... 17 18 19
Svar
369
· Visningar
23 740
Senast: honung
·
Kultur Kommer ni att följa programmet i år? * Jenny * 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 621
Senast: ameo
·
IT & mobiler Jag spelade in ca 1 timme under en intervju häromdagen. Nu har jag fört över ljudfilen från telefonen (android) till datorn (PC). Hur...
Svar
8
· Visningar
1 008
Senast: Brassneck
·
Mat Vi är några som jobbar i jul så vi ska fixa julmat åt oss och en vill då koka riktig risgrynsgröt, men hur mycket mjölk går det åt till... 2
Svar
22
· Visningar
3 518
Senast: Ponylove
·
Samhälle Stressad som en blådåre är jag inne i en butik för att fixa de sista julklapparna idag, innan jag åker till jobbet. Hittar ungefär vad... 2
Svar
34
· Visningar
2 951
Senast: Dino
·
Hemmet Vi har en vattenskada och försäkringen står för en del. Däremot står inte försäkringen för: Rördragning. Rören är från 69 och räknas...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: cambodia
·
Skola & Jobb Hur går man tillväga om man vill söka jobb på en tidigare arbetsplats? Skickar man in en ansökan som om man sökte ett jobb där man inte...
Svar
10
· Visningar
1 342
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi De flesta olycksfallsförsäkringar verkar numera inte ha ersättning för sveda och värk när jag lusläst villkoren på en del av dem. Är det...
Svar
10
· Visningar
957
Skola & Jobb Har sökt ett antal jobb på sista tiden och har några gånger fått ett mail som ungefär låter såhär: vi har gått vidare med en annan...
Svar
6
· Visningar
1 273
Senast: starcraft
·
IT & mobiler Det senaste året har det ramlat in ideliga, märkliga vänförfrågningar till mitt fb-konto. Förutom de uppenbara, med bild av snygg...
Svar
7
· Visningar
1 685
Skola & Jobb Jag har fått nytt jobb men vad tusan skriver jag i min signatur på min nuvarande arbetsplats? Det står helt still... Något i still med...
Svar
5
· Visningar
884
Skola & Jobb ...som känner att ni har ett jobb ni trivs med så himla mycket att ni kan tänka er att stanna kvar där tills pension? Eller ni som... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 944
Senast: Ms_Antrop
·
Kläder & Bli fin Jag har för dagen kort hår, men har inte klippt mig på 2 snart 3 månader, vilket är otroligt länge för att vara jag och jag inser att...
Svar
13
· Visningar
4 945
Senast: Ms_Antrop
·
Relationer Idag fick jag agera tröst mot en person jag känner. Hen bröt ihop totalt. Hen har det extremt jobbigt hemma, en mamma som kallar hen...
Svar
11
· Visningar
2 201
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ I början av augusti trampade jag in en grov, rostig spik 3-4 cm i främre delen av hälen. Fick en jourtid samma kväll, stelkramp och...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: honung
·
Relationer Jag och min sambo har helt delad ekonomi, det enda vi delar på boende relaterade kostnader. Vi har ungefär samma månadslön, sambon får... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 462
Senast: anna_panna
·
Samhälle Om man har negativ ränta borde man få betalt för att låna och man borde betala för att jobba. Jag börjar gilla idén med negativ ränta...
Svar
4
· Visningar
1 128
Samhälle Min man skickade en länk till ett av de förenklade IQ-test som finns på nätet, med kommentaren att "du brukar alltid klå mig". Jag... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 199
Senast: MiniLi
·
Mat Jag beställer en matkasse som kommer varannan vecka till mig. Den här gången är det matlagningsvin i ett av recepten. Procenten är 2,2 i... 2 3
Svar
47
· Visningar
6 256
Senast: FrDrake
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka