Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Det verkar relativt vanligt att folk söker upp filmer på grovt våld som mord, stympning och halshuggning. Jag förstår att några drivs... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 835
Senast: fio
·
Tjatter (Föreslår copy+paste på frågorna så att inte allt hamnar i citat) Har du någon gång bytt nick? Har du/har du haft dubbelnick? PM-ar... 5 6 7
Svar
134
· Visningar
8 220
Senast: mandalaki
·
Äldre I min familj äter vi INTE julbord på jul utan vanligen blir det lammstek. I år är vi dock hos mig och lammsteken är pappas grej så jag...
Svar
0
· Visningar
493
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag har äntligen tagit tag i saken och skaffat en menskopp. Känner plötsligt ett stort behov av en menskoppstråd :up: Sökte snabbt och... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
3 599
Senast: MiniLi
·
Äldre Har fått i uppdrag att fixa fram köttbullarna till julbordet som måste vara gluten &mjökfria. (Mjölkprotein) Har googlat recept men...
Svar
16
· Visningar
1 217
Senast: Petruska
·
Kropp & Själ Idag har jag varit på min andra naprapatbehandling. Den första var för en vecka sedan. Kroppen har svarat bra på behandlingen, men jag...
Svar
15
· Visningar
2 302
Senast: Magiana
·
Kropp & Själ Jag fick frågan om alla SSRI tar bort förmågan till orgasm men hade inte svaret. Någon här som har input? 2
Svar
33
· Visningar
2 523
Senast: aiquen
·
  • Låst
Tjatter Expo skriver att näthataren ofta är man som sitter framför skärmen och rycks med att hatstämningen. Eller, använder näthat som en ventil... 13 14 15
Svar
291
· Visningar
20 270
Senast: Killaloe
·
Relationer Varje år är det likadant, vi bestämmer att det ska inte köpas eller utväxlas några julklappar i släkten (med undantag för några mindre... 3 4 5
Svar
81
· Visningar
8 032
Senast: nickan1
·
Äldre På julaftons morgon brukar jag gå upp tidigt och göra risgrynsgröt, jag älskar det men det är ju inte det nyttigaste så jag brukar göra... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 953
Senast: Sel
·
Skola & Jobb Hej! Jag sitter och velar om plugg/ jobb. Har en civilingenjörsexamen och jobbar inom det området nu men börjar inse att jag kanske... 2
Svar
23
· Visningar
4 325
Senast: tex
·
Äldre Kan någon upplysa mig om skillnaden mellan femminuterssill och inläggningssill? Kan man använda inläggningssillen direkt i t ex...
Svar
1
· Visningar
960
Senast: smedsussie
·
Kropp & Själ Har någon här gjort det med lyckat resultat? Jag har de senaste åren blivit rätt stelbent och stel i höfterna. Visst stretching och...
Svar
12
· Visningar
1 580
Samhälle Har ni hunnit se den ännu? Två avsnitt om 39 min. Tyckte den täckte in en tydlig del av senaste året runt metoo och samtyckeslagen på så...
Svar
0
· Visningar
528
Äldre Udda men vackra namn på de gammla som jag vet tycker är fina. Ingeborg Ingela Inger Ingemar Swea Saga Sven Sten Stefan Agda Ancy De... 2 3
Svar
52
· Visningar
9 505
Senast: _FiA_
·
Kropp & Själ Min mamma har dystoni i i nacken sedan ett par år tillbaka. Det innebär ofrivilliga muskelsammandragningar och skakningar. Hon får...
Svar
2
· Visningar
559
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Någon som har erfarenhet av att odla i konservburkar? Både de mindre man köper i affären och de större som används i storkök.
Svar
4
· Visningar
1 141
Senast: Unafraid
·
Äldre Fick till min förvåning höra att en person jag känner går någon sorts managementutbildning på Livets Ord. Jag blev skeptisk direkt men... 2
Svar
33
· Visningar
3 988
Senast: _FiA_
·
Kropp & Själ jag tänker mkt på dethär med förhållanden -- eller bara tillfälliga partners. pga. långvarig ’psykisk ohälsa’ -- återkommande...
Svar
18
· Visningar
1 804
Senast: vtok
·
Relationer Jag träffade nyligen en vän som nyligen friat till sin sambo. Han berättade att han hade varit nervös och jag frågade om de pratat något... 12 13 14
Svar
279
· Visningar
19 422
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka