Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Äldre Varning för luddigt inlägg, men jag hoppas att min frågeställning ska bli tydlig. När man pratar om stil så hör jag ofta folk säga att... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 863
Skola & Jobb Jag läser f-3 lärare och har svenska nu. Vi håller på med en skrivuppgift, där vi ska planera ett temaarbete kring en bok. Jag har...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: Fille
·
Skola & Jobb Insåg just att jag behöver fatta ett beslut eftersom jag imorgon har ett möte med engelska kollegor, utöver svenska kollegor och svenska... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 323
Senast: anna_panna
·
Kropp & Själ Hur vanligt är det att man drabbas av ett första migränanfall efter 40? Jag vaknade igår morse av den värsta huvudvärken jag ha upplevt... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 360
Senast: Rina
·
Äldre Jag har svårt för att hitta strumpor jag trivs med. Har under många år levt med Lingon och Blåbärs strumpor, vanliga sockar som sitter...
Svar
13
· Visningar
2 797
Senast: Magnum
·
Äldre Tänkte köpa en morgonrock till min mamma i julklapp, hon har en som hon älskar men som är ofantligt sliten :rofl: Det ska vara frotté...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: G-uldlock
·
Fritid Jag har tittat på instruktioner till att installera kattlucka, och tycker att jag (som lite halvhändig person ;) ) bör kunna klara...
Svar
13
· Visningar
3 430
Senast: bettysmatte
·
  • Låst
Kropp & Själ Jag tycker att det ofta pratas om kvinnors fertilitet, kvinnor ska inte vänta för länge med barn etc. Men varför pratar vi inte om män... 15 16 17
Svar
332
· Visningar
25 730
Senast: Tassetass
·
Hemmet Är det någon som har en kombinerad tvätt- och torktumlare, dvs tvättmaskin och torktumlare i ett? I dagsläget har vi bara tvättmaskin... 2
Svar
38
· Visningar
5 077
Senast: gul_zebra
·
Kropp & Själ Nu har jag totalt stillestånd i hjärnan över vad jag ska ha på mig på julafton i London! Jag och sambon flyr julfirandet här hemma och...
Svar
3
· Visningar
1 034
Senast: MJLee
·
Äldre Min bror fyller snart och jag behöver lite tips på present :p Han jobbar som brandman och blev nyligen befodrad där, så det vore kul att...
Svar
4
· Visningar
699
Senast: Mirre
·
Fritid Har insett att jag måste börja framkalla bilder. Söker mindre album med plastfickor, inte A4 stora alltså. Gärna pärm, så man kan köpa...
Svar
0
· Visningar
501
Senast: pepp
·
Kropp & Själ I någon av kroppshetstrådarna så tipsades det om någon hudvårdsserie som hade bra produkter till väldigt bra priser. Jag kollade lite då... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 170
Senast: super
·
R
Kropp & Själ Just nu på tv debatteras det att ett hyresföretag har infört rökförbud i lägenheterna. Det är alltså inte längre tillåtet att röka... 14 15 16
Svar
302
· Visningar
22 634
Kropp & Själ Hej Är det ngn här som har erfarnhet av bensodiazepiner -- tex. sobril/oxascand el stesolid -- o hur det är o sluta med dom? Hur mådde...
Svar
6
· Visningar
2 102
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag tänkte ta och prova menskopp, men det är ju tamefan en djungel :cautious: Hur är det med att plocka ur de? Jag är ju brutalt osmidig...
Svar
6
· Visningar
890
Senast: Lingon
·
Äldre En närstående till mig har inte vetat vem dennes far är iom att modern hållit det hemligt. Nu har vi fått ett namn. Men jag hittar inget...
Svar
8
· Visningar
1 143
Senast: tuaphua
·
Äldre Jag skulle behöva lite tolkningshjälp! Det är en skärmdump från kyrkobok och jag gissar på att i övre raden står det "brandkorpral" -...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: honung
·
Fritid Som barn älskade jag verkligen att bygga med kapplastavar, lego och mechano. När jag blev äldre var dags att koppla blinkande julgranar...
Svar
4
· Visningar
792
Senast: Dorinda
·
Äldre Vad har hänt med stjärnhoppningen? Jag såg precis någon notis om att SVT inte skulle visa programmet i år. Innebär det att det inte...
Svar
4
· Visningar
1 629
Senast: Lupino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka