Allmänt

Ej hästrelaterat om ex.vis samhälle, kropp&själ, skola&jobb, relationer samt om och kring hemmet och olika hobbyer. Ex.vis trädgård, fixande, inredning, prylar, hemelektronik, program, appar och IT. Kultur ex.vis böcker, tv, film, musik m.m. Moderatorer: Mineur, lizan

Filtrera med prefix:

Skola & Jobb Jag har ett dilemma. Jag har sökt ett nytt jobb. Processen har gått bra och jag är nu inne i slutskedet. Tjänsten jag söker är på ett AB... 2
Svar
30
· Visningar
4 121
Senast: Miks
·
Hemmet Sitter i lite "knepig" sits. Jag äger ett hus, pojkvän flyttar in och vi blir sambos. Han och jag har egna barn. I framtiden så kommer... 2
Svar
25
· Visningar
3 202
Senast: ptr
·
IT & mobiler Jag blir utomatiskt utloggad på jobbet hela tiden så fort jag inte gör något på några minuter vi har windows 7. Hur ändrar jag detta...
Svar
6
· Visningar
825
Senast: Lupino
·
A
Skola & Jobb Om x= -1 vad blir 3 * x * x + 2* x + 4 = ? (Uppgift på tentamen i matematik, endimensionell analys, på civilingenjörsutbildningen i... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 706
Senast: Anders
·
Äldre Jag gick in i 2017 i en depression som övergick i en hypomani som avlöstes av trassel på jobbet och ett knakande förhållande. 2017 har... 2
Svar
27
· Visningar
1 744
Äldre Jag hör mer och mer underligheter. Här är dagens; "Regeringen har en sådan kompakt tystnad till det här." Sagt av Helena Lindahl (c) i... 2
Svar
28
· Visningar
2 584
Senast: Luff
·
Samhälle Hur gör man enklast för att anonymt få bort en dålig äldre bilförare från vägen? Hen är så ofärdig att hen inte kan gå utan kryckor, har...
Svar
8
· Visningar
1 360
Senast: Oldie
·
Samhälle Nån mer som tittar? http://www.folkochforsvar.se/rikskonferensen/rk18-sondag-1230.html
Svar
0
· Visningar
252
Senast: Sleepy
·
  • Låst
Samhälle Igår var min FB och nyhetssajter är fyllda av rubriker efter att männen i Fittjavåldtäkten gått fria. Alltså, va? Stadsministern... 61 62 63
Svar
1 248
· Visningar
57 433
Senast: Gunnar
·
Hemmet Vi har det väldigt kallt på vår övervåning. Ett skäl är sannolikt att en stor del av vårt hus ligger öppet mot vatten, samt att det...
Svar
16
· Visningar
2 019
Senast: tanten
·
Äldre Jag blev så vansinnigt sugen på att göra hamburgare hemma, men behöver lite inspiration. Vad har ni på hamburgaren? Vad har ni vid... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 504
Hemmet Jag funderar på att lägga min lediga helg på att måla om hall och kök. En vän till mig målade om sitt sovrum och sovrumstak här om...
Svar
7
· Visningar
1 006
Senast: hvala
·
Skola & Jobb Jag har lite problem med att välja mellan tre olika jobb. Inget utav dem är riktigt spikat ännu, men risken finns att jag måste välja...
Svar
11
· Visningar
977
Tjatter På spotify finns en lista som heter "dina favoritlåtar 2017". Jag lyssnade lite och blev ganska nostalgisk när jag tänkte på när jag... 2 3
Svar
59
· Visningar
2 638
Äldre Idag har det varit ganska kallt här hos mig, runt tio minusgrader under dagen. Och klart och soligt. Mot kvällen blev det mildare, och...
Svar
8
· Visningar
2 062
Senast: Cattis_E
·
Trädgård & Växter Vi har en avlång rabatt i en liten slänt framför huset med övervuxna fula buskar i. den kanske är 3 meter bred och 15 meter lång... 2
Svar
22
· Visningar
2 698
Skola & Jobb Jag börjar på Mälardalens högskola nu i januari, ska läsa förskollärareprogrammet på 210p. Vad har ni för råd att ge mig? Vad måste en... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 727
Senast: Wysiwyg
·
Äldre Åker ner en sväng på lördag. Ska se Jim Jeffries på kvällen, men jag är kvällspigg och lär ha en del tid över efter showen innan jag kan...
Svar
13
· Visningar
958
Senast: gul_zebra
·
Äldre Jag lyssnar mer och mer sällan på musik och har inte koll alls på vad som spelas nu... Men, jag skulle behöva låttips som handlar om... 2
Svar
35
· Visningar
2 248
Senast: horselove
·
IT & mobiler Jag hittade ett sms-utkast i mobilen som jag definitivt inte har skrivit själv. Ingen annan än jag har haft tillgång till telefonen...
Svar
19
· Visningar
3 332
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Vi som letar häst II
  • Födda-24